Tuesday, 31 January 2017

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης | Εκπαιδευτικά προγράμματα Φεβρουαρίου (πρόγραμμα)

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017 - Δευτέρα με Παρασκευή σχολείο, Σάββατο Κυριακή Μουσείο και τη νέα χρονιά! Κάθε Σαββατοκύριακο του Φεβρουαρίου, παιδιά και γονείς γνωρίζουν το συναρπαστικό κόσμο του Μουσείου μέσα από παραμύθια, διαδραστικές ξεναγήσεις, εικαστικά εργαστήρια, φωτογραφία  και μουσική ενώ τα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια γεμίζουν το Μουσείο δώρα και στολίδια!

Γιατί το καβούκι της χελώνας μοιάζει ραγισμένο;
Αποκριάτικο κολάζ...
Εργαστήριο για γονείς και παιδιά
Κυριακή 5/2,  11.30-13.00 & Κυριακή 12/2,  11.30-13.00
Ήταν κάποτε μια εποχή που η χελώνα είχε ένα λείο, γυαλιστερό και ομοιόμορφο καβούκι. Μια μέρα είδε όλα τα πουλιά να φεύγουν για ταξίδι μακρινό. Από εκείνη τη μέρα μέχρι και σήμερα όλες οι χελώνες έχουν καβούκι που μοιάζει ραγισμένο. Γιατί;



Στο αποκριάτικο εργαστήρι μας, θα ακούσουμε  την πρωτότυπη ιστορία της χελώνας και θα μετατρέψουμε το χώρο μας σε μια πολύχρωμη πανδαισία. Θα παίξουμε με χαρτοπόλεμο και σερπαντίνες, θα κόψουμε και θα κολλήσουμε πολλά και διαφορετικά χαρτιά, θα φτιάξουμε πρωτότυπες παγίδες για τον ήλιο και στο τέλος θα δημιουργήσουμε ένα καπέλο που θα μοιάζει με καβούκι χελώνας!

Γονείς και παιδιά θα εξοικειωθούν με την τεχνική του κολάζ. Θα κόψουν με τα χέρια τους και με  ειδικά για αυτή την ηλικία ψαλίδια και θα κολλήσουν σε διαφορετικές επιφάνειες και με διαφορετικούς τρόπους. Με την τεχνική του κολάζ ένα παιδί ανακαλύπτει το κόψιμο, το σκίσιμο και το κόλλημα διαφορετικών υλικών αλλά και μαθαίνει να επιλέγει το υλικό που θέλει να χρησιμοποιήσει. Ακόμα και ο τρόπος που θα κολλήσει τα υλικά του- με ταινία ή κόλλα- έχει σημασία για την ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων του.

Υ.Γ.: Γονείς και παιδιά, φορέστε άνετα και πρόχειρα ρούχα κι ετοιμαστείτε να λερωθούμε, γιατί σίγουρα θα λερωθούμε!
Για παιδιά 2-3,5 ετών/Απαραίτητη η παρουσία γονέα
Με την αφηγήτρια Αντωνία Βέλλιου και  την αναπτυξιακή ψυχολόγο Δέσποινα Σακελλαρίου
Εισιτήριο:€15
Φίλοι ΜΚΤ: €12 (1 παιδί/μέλος, με την επίδειξη κάρτας μέλους στο ταμείο)
Αδέλφια στο ίδιο εργαστήριο: €12
Πληροφορίες - Κρατήσεις  Τ: 210 7294220, Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-13:00



Μέσα από τον καθρέφτη!
Pop Art*
Σάββατο 11/2, 11:00-12:30 & Κυριακή 19/2, 11:30-13:00
Ένας καθρέφτης μαγικός, δέκα πορτρέτα και ένα μήλο. Αυτά είναι τα στοιχεία της ιστορίας μας για το αποκριάτικό μας εργαστήριο!
Πώς βρέθηκαν όμως στο εργαστήριό μας η Μέριλιν Μονρόε, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Τζοκόντα, ο Μάικλ Τζάκσον, ο Τζων Λένον, ο Μάο Τσε Τουνκ, ο Τσε Γκεβάρα, ο Μίκυ Μάους και ο Μπάτμαν; Με τη βοήθεια των πορτρέτων των Aντι Γουόρχολ, Ντέιβιντ Χόκνεϊ και του κινήματος της Pop Art, τα παιδιά θα δουν και θα ακούσουν μια ιστορία γνωστή σε όλους!
Στην συνέχεια, θα φτιάξουν τα δικά τους Pop Art πορτρέτα με την τεχνική της μονοτυπίας και του κολάζ. Στο τέλος, γονείς και παιδιά θα φωτογραφηθούν και με τη βοήθειa συγκεκριμένων applications θα μετατρέψουν τη φωτογραφία τους σε Pop Art πορτρέτο.

Υ.Γ. Τα παιδιά να φοράνε άνετα και πρόχειρα ρούχα!
Pop-Art* (Ποπ-Αρτ):καλλιτεχνικό κίνημα που αναπτύχθηκε αρχικά στη Βρετανία στις αρχές του ’50 και αργότερα, στο τέλος της δεκαετίας, στις Η.Π.Α.. Η Ποπ-Αρτ αντλούσε την έμπνευσή της από τις εικόνες της καταναλωτικής κοινωνίας και της λαϊκής κουλτούρας, όπως οι διαφημίσεις, τα έντυπα και οι ταινίες.  Αυτό το γεγονός περιόρισε τη διάκριση ανάμεσα στις έννοιες της εμπορικής και της υψηλής τέχνης.
Για παιδιά 4-5 ετών
Με την αφηγήτρια Αντωνία Βέλλιου και  την αναπτυξιακή ψυχολόγο Δέσποινα Σακελλαρίου
Εισιτήριο: €10
Φίλοι ΜΚΤ: €7 (1 παιδί/μέλος, με την επίδειξη κάρτας μέλους στο ταμείο)
Αδέλφια στο ίδιο εργαστήριο: €7
Πληροφορίες - Κρατήσεις  Τ: 210 7294220, Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-13:00



Φωτογραφία και φαντασία: Άντι Γουόρχολ
Για παιδιά 7-10 ετών: Σάββατο 4/2, 11:00-13:00
Για παιδιά 5-7 ετών: Κυριακή 5/2, 11:30-13:30
Στα εργαστήρια αυτά θα μιλήσαμε για τη φαντασία και πως αυτή ενισχύει τη δημιουργική μας διάθεση στη ζωγραφική, στα παραμύθια, στη φωτογραφία.
Ο γνωστός σε όλους μας ποπ καλλιτέχνης ‘Αντι Γουόρχολ, δημιούργησε μερικές από τις πιο αναγνωρίσιμες εικόνες του 20ου αιώνα. Στα πορτρέτα του χρησιμοποίησε  την τεχνική της μεταξοτυπίας παίζοντας με τα χρώματα, για να πετύχει την αίσθηση που αναζητούσε.
Με αφορμή το έργο του  Άντι Γουόρχολ θα μετατρέψουμε το φωτογραφικό μας πορτρέτο με χρώματα και λαδοπαστέλ έτσι ώστε να θυμίζει τα έργα του και θα χρησιμοποιήσουμε τις φωτογραφίες για να συνθέσουμε  μια φανταστική ιστορία.

Φωτογραφία και φαντασία: Μικροί Πικάσο
Για παιδιά 5-7 ετών: Σάββατο 18/2, 11:00-13:00
Για παιδιά 7-10 ετών: Κυριακή 19/2, 11:30-13:30
Μέσα από το παραμύθι, μαθαίνουμε για τη ζωή και το έργο του Πικάσο και  παρατηρούμε λεπτομέρειες και διαφορετικές τεχνοτροπίες στα έργα του. Ζωντανεύουμε τους πίνακές του με θεατρικό παιχνίδι και στη συνέχεια φωτογραφίζουμε και φωτογραφιζόμαστε. Θα παίξουμε επίσης με τα χρώματα και τα σχήματα πάνω στο φωτογραφικό μας πορτραίτο και θα χρησιμοποιήσουμε μικτές τεχνικές και κολλάζ ακολουθώντας τα χνάρια του Πικάσο.
Για παιδιά 5-7 και 7-10 ετών
Με την Εικαστικό-Art Therapist  Νιόβη Σταυροπούλου
Εισιτήριο: €12
Φίλοι ΜΚΤ: €10 (1 παιδί/μέλος, με την επίδειξη κάρτας μέλους στο ταμείο)
Αδέλφια στο ίδιο εργαστήριο: €10
Πληροφορίες - Κρατήσεις  Τ: 210 7294220, Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-13:00

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ 6-12 ΕΤΩΝ
Θεϊκά Μηνύματα
Κυριακή 5/2, 11:30-12:30
Σε αυτή τη διαδρομή, οι θεοί στέλνουν μηνύματα και σημάδια. Παιδιά και γονείς ενώνουν τις δυνάμεις τους στις αίθουσες του μουσείου για να τα ανακαλύψουν και να τα ερμηνεύσουν. Άραγε,θα μπερδευτούμε ή θα τα καταφέρουμε;
Οι θεοί μίλησαν! Αλλά τι είπαν; Τι εννοούσαν;


Η Καθημερινή ζωή στην Αρχαία Αθήνα
Κυριακή 19/2, 11:30-12:30
Ένα κορίτσι προσφέρει τα παιχνίδια του στη θεά Ήρα και μία γυναίκα κοιτάζει μέσα σε ένα χάλκινο δίσκο κρατώντας ένα κουτί. Ανδρες συγκεντρωμένοι στην Αγορά γράφουν πάνω σε σπασμένα αγγεία, αθλητές κρατούν ασυνήθιστα μεταλλικά αντικείμενα και κάποιοι άλλοι άνδρες πίνουν κρασί μισοξαπλωμένοι. Μα πώς εξηγούνται όλα αυτά; Ποια θα είναι η επόμενή τους κίνηση; Ποια ήταν η προηγούμενη;
Μια διαδρομή στην αρχαία Αθήνα όπου σχεδόν τίποτα δεν είναι αυτό που δείχνει!
 Για γονείς και παιδιά 6-12 ετών
Με την Αρχαιολόγο-Μουσειοπαιδαγωγό Κατερίνα Σταμίδη
Εισιτήριο:  €7 (για ένα παιδί και συνοδό)
Επιπλέον ενήλικας  €7, για κάθε επιπλέον παιδί €5
Πληροφορίες - Κρατήσεις  Τ: 210 7294220, Δευτέρα – Παρασκευή: 10:00-13:00

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Νεοφύτου Δούκα 4
T: 210 7228321-3
Πληροφορίες - Κρατήσεις  Τ. 210 7294220, Δευτέρα - Παρασκευή 10:00-13:00
Μπορείτε να παρακολουθείτε τις ημερομηνίες  και το αναλυτικό πρόγραμμα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σαββατοκύριακου, στο www.cycladic.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ