Monday, 9 January 2017

Αλεξάνδρα Μάντζαρη “Στίγματα” στην Θεσσαλονίκη

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017 - H Myrό Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλέσει  στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής της Αλεξάνδρα Μάντζαρη υπό τον τίτλο “Στίγματα” που θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017 στις οκτώ το βράδυ (20.00), στον χώρο  Myrό Project Room (διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, κέντρο Θεσσαλονίκης).  Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η έκθεση της Αλεξάνδρας Μάντζαρη στην Myrό Gallery είναι η πρώτη ατομική παρουσίαση του πολύ ενδιαφέροντος έργου της νεαρής ανερχόμενης ζωγράφου. Αποτελείται από μια σειρά σχεδίων φτιαγμένα με κάρβουνο σε χαρτί. Τα στοιχεία του αφηρημένου εξπρεσσιονισμού που εφαρμόζει η εικαστικός στην φόρμα των προσώπων που διερευνά συλλαμβάνουν με μοναδικό τρόπο την κίνηση του σώματος και τις αναδεύσεις της ψυχικής διάθεσης. Ονειρικά και συνάμα με παρόν το στοιχείο του εφιάλτη, τα οραματικά έργα της Μάντζαρη είναι εγγραφές του χρόνου στον χώρο, οι οποίες αφήνουν το υλικό στίγμα για τις άυλες ιδιότητες της προσωπικότητας που απεικονίζουν.

Η εικαστικός δήλωσε για την έκθεση της: “Η συγκεκριμένη σειρά επικεντρώνεται σε δυο χαρακτηριστικά στοιχεία, στην κίνηση του σώματος και την αποδόμησή της, δομημένη με μια εξπρεσιονιστική διάθεση. Οι φόρμες των προσώπων που απεικονίζονται προδίδουν διαφορετικές ψυχικές διαθέσεις και αφήνουν το στίγμα τους στο χρόνο. Η κίνηση εδώ αντιπροσωπεύει την τάση φυγής και την αντίδραση μέσα από μια κατάσταση αδράνειας, η αποδόμηση αντίστοιχα το αποτέλεσμα της αυτοτιμωρίας. Θα έλεγα πως τα έργα είναι βιωματικά και πως με αυτήν την έκθεση μου δίνεται η ευκαιρία να αποτινάξω ένα κομμάτι του παρελθόντος, ώστε να προχωρήσω. Άλλωστε όταν εκτίθεσαι τίποτα πλέον δεν σου ανήκει”.



Σύντομο Βιογραφικό
Η Αλεξάνδρα Μάντζαρη γεννήθηκε το 1989, ζει και εργάζεται στην Λάρισα. Είναι απόφοιτος των ΤΕΙ Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών Αθηνών (2013), παρακολούθησε ένα χρόνο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο (2007). Εργάζεται ως εκπαιδευτής στο 1ο δημόσιο ΙΕΚ Λάρισας και ως freelancer. Με την ζωγραφική και το σχέδιο ασχολείται εντατικά τα τελευταία οκτώ χρόνια χρησιμοποιώντας σαν βασικά υλικά το κάρβουνο, το μολύβι και τη γόμα. Έχει δείξει τα έργα της σε πέντε ομαδικές εκθέσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ κάποια από αυτά έχουν κοσμήσει τα εξώφυλλα καλλιτεχνικών περιοδικών όπως: “Λύκος”, “Fuctart”, Αθηνόραμα. Πρόσφατα της απονεμήθηκε το Πρώτο Βραβείο νέου καλλιτέχνη στην Μπιεννάλε Σχεδίου του Όστεν (Σκόπια, 2016), και παλαιότερα της έχει απονεμηθεί το 3ο Βραβείο του διαγωνισμού "Παραλληλοι δρομοι" που διοργάνωσε ο Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδας (ΣΚΕΤΒΕ) στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (Θεσσαλονίκη, 2014). Έργα της ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.