Monday, 30 January 2017

40 χρόνια Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών | Γνωρίστε την Χαρακτική το Σάββατο

Δευτέρα  30 Ιανουαρίου 2017 - Το  Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών - Pandolfini & Σιατερλή, δρά στον ελληνικό εικαστικό χώρο από το καλοκαίρι του 1977 ως ένα εργαστήριο με πολλαπλές δραστηριότητες - χαρακτικών εκτυπώσεων, εκδοτικές, διοργανώσεις σεμιναρίων, εκθέσεων και διαλέξεων για τη χαρακτική.Έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους  Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες κι έχει συμβάλλει με πολλούς τρόπους στη διάχυση της χαρακτικής έκφρασης στο κοινό, τόσο στην παραδοσιακή όσο και στη σύγχρονη διάστασή της.  Ένας από τους σημαντικούς τρόπους αυτής της λειτουργίας του Κέντρου είναι τα συστηματικά σεμιναριακά μαθήματα σε μαθητές μικρούς και μεγάλους. Φέτος, που γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας του, μετά την εξαιρετικά επιτυχή πρόταση για τη χάραξη των φλουριών του 2017, ξεκινά το πρώτο πρόγραμμα της χρονιάς με μια σειρά 6 Σαββατιάτικων  μαθημάτων για όσους επιθυμούν να γνωρίσουν, από πρώτο χέρι, πώς χαράζονται υλικά σαν το μέταλλο το λινόλεουμ, το ξύλο, το πλαστικό, πώς η χαραγμένη μήτρα αφήνει το αποτύπωμά της στο χαρτί, δημιουργώντας μικρά αυθεντικά χαρακτικά έργα…Εξι συνεχόμενα πρωϊνά Σαββάτου από  11 Φεβρουαρίου ως 18 Μαρτίου, από  10.00- 14.00.
Kάθε εργαστήριο είναι αυτοτελές δηλαδή, σε κάθε συνάντηση θα ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία δημιουργίας του χαρακτικού έργου. Ο αριθμός συμμετεχόντων είναι περιορισμένος. Το κόστος συμμετοχής είναι 200 ευρώ + φπα  για ολόκληρο τον κύκλο μαθημάτων και περιλαμβάνει όλα τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν. Η συμμετοχή  στο πρόγραμμα πιστοποιείται από το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών. Αρχαία πράξη η χάραξη, παλαιότατη τέχνη η χαρακτική. Επιχειρούμε να την γνωρίσουμε δουλεύοντάς της και επαναπροτείνουμε παλιές και νέες μεθόδους. Σχεδιάζουμε και χαράζουμε σ’ ένα υλικό, παίρνουμε το ίχνος του σε ένα άλλο. Χαράζουμε το ίσιο, τυπώνεται   τ’ αντίστροφο. Ο νούς οξύνεται κι επινοεί νέες προτάσεις.

Δηλώσεις συμμετοχής & επικοινωνία: 6938 786 293, 6973 232 298, τηλ. 210 3303436,e mail: https://athens-printmaking.com.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.