Monday, 23 January 2017

Νίκος Κρυωνίδης 1990-2016 | Αναδρομική έκθεση στην Θεσσαλονίκη

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017 -  Η Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου εγκαινιάζει την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου στις 20:30 το βράδυ την ατομική έκθεση του καλλιτέχνη Νίκου Κρυωνίδη. Η έκθεση αποτελεί τη δεύτερη κατά σειρά ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στη συγκεκριμένη γκαλερί και έχει έντονα αυτοβιογραφικό χαρακτήρα.

Ο καλλιτέχνης ως «άλλος επιμελητής» δημιουργεί μία σύνθεση από ογδόντα πέντε έργα, μικρών και μεγάλων διαστάσεων, συνθέτοντας ένα εικαστικό παζλ. Ο δημιουργός απαλλαγμένος από κάθε στυλιστική δέσμευση επιλέγει στοιχεία και έργα από διαφορετικές περιόδους της δουλειάς του. Σπουδή στο ανθρώπινο σώμα, στο τοπίο και στο αντικείμενο με ελεύθερο σχέδιο ή γραμμικό, τρισδιάστατες συνθέσεις και ready-mades, φωτογραφίες και βίντεο συνομιλούν αρμονικά στην εγκατάσταση που δημιουργεί ο Κρυωνίδης. Ο συνδετικός κρίκος είναι ο λόγος. Ένας λόγος αφηγηματικός, γραπτός, επαναλαμβανόμενος, ο οποίος ενσωματώνεται στις εικόνες και δημιουργεί ένα μοναδικό καλλιτεχνικό σώμα.



Ο Νίκος Κρυωνίδης τελείωσε την Αρχιτεκτονική του Α.Π.Θ. Έχει εκθέσει σε χώρους πολιτισμού στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Επιλεγμένες εκθέσεις: Ψευδοσυμβάν, Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη, Cahiers Du Triangle, Institut Francais de Thessalonique, De Valigia, Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 1997, Spring Collection ’96, Σπίτι της Κύπρου, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις  11 Μαρτίου 2017

Zina Athanassiadou Gallery
π.π.γερμανού 5, 546 22 θεσσαλονίκη
ώρες λειτουργίας: τετ & σαβ: 10:30-14:00 τρ, πεμ & παρ: 10:30-14:00 & 17:30-21:00
t: 2310 275 985 f: 2310 233 093
e: info@zinaathanassiadou.com www.zinaathanassiadou.com

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.