Tuesday, 24 January 2017

Πρεμιέρα για την ταινία «Έξοδος 1826» του Βασίλη Τσικάρα



Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017 - Η ταινία «Έξοδος 1826» είναι μια ανεξάρτητη παραγωγή και αφορά την ιστορία 120 αντρών από τη Σαμαρίνα Γρεβενών και τα γύρω χωριά, που έσπευσαν να βοηθήσουν στην Έξοδο του Μεσολογγίου, τον Απρίλιο του 1826. Η ταινία είναι βασισμένη στο δημοτικό μας τραγούδι «Παιδιά της Σαμαρίνας», στα διασωθέντα ιστορικά στοιχεία και στη μυθοπλασία. Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι του Βασίλη Τσικάρα, η φωτογραφία του Δημήτρη Σταμπολή και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι οι Δημήτρης Παπαδόπουλος, Λεωνίδας Κακούρης, Μαρία Ανδρούτσου.

Λίγα λόγια για το έργο
Ο καπετάνιος Μίχος Φλώρος επιστρέφει στη Σαμαρίνα για να πάρει κι άλλους άντρες και να τους οδηγήσει στο Μεσολόγγι συμπληρώνοντας το ήδη υπάρχον σώμα, στη ντάπια του στρατηγού Μακρή. Έτσι, με τη βοήθεια του προσωπικού του φίλου Ηλία Μανάκα κι άλλους 25 άντρες ξεκινούν ένα μακρύ ταξίδι προκειμένου να συναντήσουν στο Μεσολόγγι, τον Ζήση Χατζημάτη και τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους. Στις 31 Μαρτίου του 1826 ξεκινά η δύσκολη πορεία τους, μέσα από τα βουνά. Την ίδια ώρα, οι γυναίκες στο χωριό προσπαθούν να μάθουν από την Ελένη Φλώρου, την πραγματική αιτία της ξαφνικής φυγής των αντρών τους. Ο Ιμπραήμ πασάς και ο Τούρκος Φρούραρχος της Άρτας Ν. Σερβάν ετοιμάζουν την τελική επίθεση στο Μεσολόγγι.



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σενάριο – σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Διευθυντής φωτογραφίας: Δημήτρης Σταμπολής
Εικονοληψία: Παναγιώτης Κράββαρης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Γιώργος Φλέγγας
Script: Κλειώ Λιάβα
Σκηνικά - κοστούμια: Νίκος Καλαϊτζίδης
Βοηθοί ενδυματολόγοι: Μαριαλένα Χρυσογονίδου, Αθηνά Μπατσίλα
Μουσική σύνθεση – ενορχήστρωση: Κανάρης Κεραμάρης
Επεξεργασία παραδοσιακών: Πάνος Κοσμίδης
Μοντάζ: Γιώργος Φλέγγας, Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Οπτικά εφέ: Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιξάζ – sound design: Κρίτωνας Κιουρτσής, Μυρτώ Χατζηανδρέου
Ηχολήπτης: Σάββας Φωτιάδης
Graphics design: Δημήτρης Παγιάντζας – locolime
Επεξεργασία εικόνας – coloring: Γιώργος Φλέγγας
Doublage: Media world - Γιώργος Σινιόσογλου
Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Βασιλειάδης
Μακιγιάζ: Σοφία Βουλαλά
Βοηθοί μακιγιάζ: Αθανασία Μιχαλάκη, Δήμητρα Παπαδοπούλου
Hair styling: Αλίκη Φραγκάκη
Auxiliary staff: Δημήτρης Κουτσιμανής
Διδασκαλία τουρκικών: Γιώργος Σινιόσογλου, Αιμίλιος Μαντάς
Διδασκαλία βλαχικής: Γεράσιμος Γεράσης
Διαδασκαλία ξιφασκίας: Σάκης Παπαδόπουλος
Trailer: Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Trailer 2: Γιώργος Φλέγγας
Υπεύθυνη φροντιστηρίου: Μαρία Βλάχου
Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: Ελένη Σκάρπου
Παραγωγή: Aratos Films
Συνεργασία: Δημήτρης Σταμπολής Ο.Π., Promis Media, Δήμος Πέλλας, Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης αυτής Γιαννιτσών, Θέατρο Άρατος

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Δημήτρης Παπαδόπουλος, Λεωνίδας Κακούρης, Μαρία Ανδρούτσου, Αντώνης Σιώπκας, Χρήστος Μπάτζιος, Βασίλης Τσικάρας, Αγγέλα Βαγιωνά, Ειρήνη Τσιαούση, Κυριάκος Χρυσίδης, Γιάννης Περδίκης, Νίκος Νικολαΐδης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Κώστας Λιόλιος, Μανώλης Σαββίδης, Δημήτρης Δήμου, Ράνια Νικολούλη, Νίνα Μυλωνά, Βασιλική Γραικού, Μαρία Κλεάρχου, Κική Σπύρου, Σταύρος Δουκουζγιάννης, Μαρία Μουστάκα, Σταύρος Καραγεωργιάδης, Δημήτρης Θεοδοσιάδης, Δημήτρης Ελιάς, Σάκης Παπαγεωργίου, Κωστής Πεΐτσης, Κώστας Αντωνιάδης, Σταύρος Βαφειάδης, Νίκος Βλαχόπουλος, Βασίλης Βεργινάδης, Χριστίνα Λιόλιου, Μαρία Βλάχου, Αριστείδης Σιναπίδης, Βασίλης Λουλουδόπουλος, Δημήτρης Κύρτσος, Νίκος Ματινέλης, Γιώργος Πεχλιβανίδης, Γιάννης Παπαχριστούδης, Σταύρος Ιωαννίδης, Γιώργος Βαρελάς, Βασίλης Βαρελάς, Αργύρης Ταφραλίδης, Νίκος Ιωαννίδης, Βάιος Λιάππης, Παναγιώτης Νάκος, Σάκης Κολότσιος, Κατερίνα Μπαλάσκα, Αναστασία Θεοδώρου, Ιωάννα Τζαφέρη, Ιωάννης Κυφωνίδης, Κυριάκος Βιολάρης, Γιάννης Λαζαρίδης, Άλκης Γκόσιος. Αντώνης Χαλιάσος, Σεμπάστιαν Τσιφής, Γιάννης Ανδρεόπουλος, Γιάννης Τσιορμπατζής, Βασίλης Πεΐτσης, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Θανάσης Τόπης, Παναγιώτης Μπατσικούρας, Στέλιος Βασιλείου, Γιώργος Δήμτσης, Κώστας Σαμπατζής, Φόρης Θεοδοσιάδης, Παύλος Καλπακίδης, Γιώργος Λαζαρίδης, Κώστας Παπαδόπουλος, Απόστολος Ρέλλος, Βασίλης Δεληλάμπου, Νίκος Σαββίδης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νεκτάριος Βασιλειάδης, Γιώργος Μυλωνάς, Τάρια Ματθαιοπούλου, Γιώργος Μίτιγκας, Γρηγόρης Σωτηριάδης.

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ:
Αθήνα - Αλκυονίς (25/1)
Γιαννιτσά - ΑΣΤΕΡΙΑ (5/2)
Κόρινθος - Apollon Cinemas (9/2)
Ελασσόνα - Δημοτικός Κινηματογράφος (11-12/2)
Γρεβενά - Cine Grevena (16/2)
Ρόδος - Pallas 5 Cinemas Center (16/2)
Βέροια - Cine Star (από 16/2 και μετά)
Θεσσαλονίκη - Κολοσσαίον (23/2)

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ