Tuesday, 6 December 2016

Myro Antiques House: Δημοπρασία με έμφαση στην κλασσική & σύγχρονη Ελληνική Τέχνη

Βαριές υπογραφές της Ελληνικής Τέχνης 
της προηγούμενης γενιάς 
και πολύ νέοι ανερχόμενοι νέοι δημιουργοί. 
Ξεχωρίζουν μία συλλογή με έργα του Σαράντη Καραβούζη 
και μία συλλογή με πρώιμα σχέδια 
της παγκοσμίου φήμης γλύπτριας  Mara Karetsos, 
ανάμεσα σε περισσότερα από 100 συλλεκτικά έργα τέχνης. 


Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016 - Ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House σας προσκαλεί στην 52η Δημοπρασία Τέχνης, Αντικών και Αντικειμένων του που θα λάβει χώρα στην έδρα του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής Αγίου Αντωνίου) την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016 στις 12.00 το μεσημέρι. Οι εγγραφές ξεκινούν στις 11.30 και ο Οίκος συμβουλεύει πιθανούς αγοραστές να παρευρίσκονται νωρίτερα για να έχουν την ευχέρεια να εξετάσουν τα αντικείμενα που σκοπεύουν  να αγοράσουν με την ησυχία τους και την βοήθεια των εξειδικευμένων συνεργατών του. Η 52η δημοπρασία δίνει έμφαση βαριές υπογραφές της Ελληνικής Τέχνης της προηγούμενης γενιάς και πολύ νέοι ανερχόμενοι νέοι δημιουργοί. Ξεχωρίζουν μία συλλογή με 12 έργα του Σαράντη Καραβούζη και μία συλλογή με 20 πρώιμα σχέδια της παγκοσμίου φήμης γλύπτριας  Mara Karetsos, ανάμεσα σε περισσότερα από 100 συλλεκτικά έργα τέχνης.


Στην ύλη της δημοπρασίας κυριαρχούν η ζωγραφική και η γλυπτική, χωρίς να λείπουν άλλες μορφές τέχνης, τόσο σύγχρονης όσο και κλασσικής. Στις βαριές υπογραφές συγκαταλέγονται έργα του Γιώργου Μανουσάκη, του Επαμεινώνδα Θωμόπουλου, του Δημητρίου Μπισκίνη, του Χαράλαμπου Ποταμιάνου, του Νίκου Καλογερόπουλου, του Κώστα Μαλάμου, του Δανιήλ Δανιήλ και πολλών ακόμα συλλεκτικής αξίας δημιουργών. Επιπρόσθετα, στην κατηγορία αυτή συναντάμε έργα των διάσημων ούγγρων καλλιτεχνών του 19ου και 20ου αιώνα Lajos Markos και Imre Pirchala, καθώς επίσης ένα έργο της διάσημης αγγλίδας ζωγράφου & φωτογράφου με την πολυκύμαντη ζωή Joan Elva Blacker. Δείτε όλους τους κλασσικούς πίνακες της δημοπρασίας ΕΔΩ.

Εξάλλου, στον τομέα της Σύγχρονης Τέχνης ξεχωρίζει -πέρα από την συλλογή  με 20 πρώιμα σχέδια της παγκοσμίου φήμης γλύπτριας  Mara Karetsos που προαναφέρθηκε- ένας εξαιρετικός πίνακας του Παναγιώτη Τέτση, και έργα των Λουκά Βενετούλια, Γιώργου Μανουσάκη, Αντώνη Απέργη, Θωμά Παπαδοπεράκη, Κούλας Μαραγκοπούλου, Χρήστου Αλατσάκη, Δημήτρη Ξανθούδη, Ειρήνης Κανά, Σωκράτη Γιοσμά, Χάρη Μητρούση. Ακομη, στην δημοπρασία συμμετέχουν έργα ανερχόμενων δημιουργών, ανάμεσα στους οποίους  συγκαταλέγονται οι Γιώργος Καραφωτιάς, Στυλιάνα Κατσιάρη, Ορέστης Διαμάντης, Κωνσταντίνος Αρώνης, Γιώργος Σαλπιγγίδης, Βερονίκη Δαμιανίδου, Δήμητρα Ξενάκη, Στέλλα Ζωγράφου, Έλενα Αγγελή, Δημήτρης Πετρόπουλος, Ανδρέας Μπαλαούρας, κ.α. Δείτε όλους τους πίνακες Σύγχρονης Τέχνης της δημοπρασίας ΕΔΩ.

Σημαντική καινοτομία που εισάγουν οι δημπρασίες του Βορειοελλαδίτικου Οίκου Δημοπρασιών είναι και η διάθεση έργων Σύγχρονης Γλυπτικής τόσο από εγκαθιδρυμένους όσο και από νεότερους δημιουργούς. Σε αυτό το πλαίσιο, στην δημοπρασία της 18ης Δεκεμβρίου 2016 θα διατεθούν έργα των Ελλήνων γλυπτών και μελών της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου (γνωστής στο εξωτερικό ως Greek Marble Initiative) Ciprian Hopirtean, Γιώργου Κικώτη, Γιάννη Μανικάτη, Τζένης Σκάλκου, Παρασκευά Μάγειρα σε μάρμαρο και μπρούντζο, καθώς επίσης γλυπτά καταξιωμένων Σέρβων σύγχρονων γλυπτών, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει έργο της Zvezdana Lazin. Δείτε όλα τα γλυπτά της δημοπρασίας ΕΔΩ.

Στον  τομέα του αντικειμένου ξεχωρίζουν συλλογές με ασιατικές και ευρωπαϊκές πορσελάνες που ποικίλουν από σερβίτσια μέχρι διακοσμητικά αντικείμενα του 19ου αιώνα, όπως επίσης αντικείμενα Art Nouveau. Μία αυθεντική Meissen υδρία, circa 18ος / 19ος αιώνας, με σφραγίδα γνησιότητας (τα μπλε διασταυρωμένα σπαθιά), μουσειακής ποιότητας, αναπαριστά κυνήγι προς τιμήν της Θεάς Άρτεμις, με ανάγλυφες μορφές. Αποτελεί μέρος μιας ενότητας υδριών Meissen, που αφορά τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, κλέβει την παράσταση στον εν λόγω τομέα. Στις αντίκες και συγκεκριμένα στα έπιπλα, κυριαρχούν μικρά έπιπλα με έμφαση σε τραπεζάκια στυλ και εποχής Victorian, Queen Ann, 19ου και 20ου αιώνα, Game Tables.



Δεκάδες Lots με τιμή εκκίνησης 10 ευρώ
Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

~ Δείτε όλα τα αντικείμενα της δημοπρασίας  ΕΔΩ.

Δυνατότητα κατάθεσης προσφοράς πριν την δημοπρασία 
Αν ο πελάτης κωλύεται να παρευρίσκεται στην δημοπρασία την ημερομηνία και τις ώρες διεξαγωγής της και το επιθυμεί μπορεί να καταθέσει προσφορά χρησιμοποιώντας την δυνατότητα “MAKE OFFER” που δίνει ειδική λειτουργία της ιστοσελίδας. Επισκεφτείτε τον τομέα της τρέχουσας δημοπρασίας στην ιστοσελίδα  www.myroauctions.gr για περισσότερες πληροφορίες, ή απλά, ανοίξτε κάθε αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην φόρμα που ακολουθεί την περιγραφή του. Εξειδικευμένος υπάλληλος του Οίκου θα σας καλέσει εντός 2 ημερών για να επιβεβαιώσει την προσφορά σας και να σας καθοδηγήσει με τα βήματα της υπόλοιπης διαδικασίας.

Η διαδικασία της δημοπρασίας
Την ημέρα της δημοπρασίας οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (myro.antiques.house@gmail.com ή καλώντας στο 6971890212)

Δείτε όλα τα αντικείμενα πριν την δημοπρασία 
Ο οίκος συμβουλεύει όλους τους ενδιαφερόμενους να δουν από την ιστοσελίδα του στο internet (www.myroauctions.gr) τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν και εαν η περιγραφή ή οι αναλυτικές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης δεν τους καλύπτουν, να επικοινωνήσουν ζητώντας περισσότερες πληροφορίες και υποβάλλοντας εξειδικευμένες ερωτήσεις. Εξάλλου, ο  οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους, ακόμη κι αν δεν σκοπεύουν να αγοράσουν, αλλά θέλουν απλώς να παρακολουθήσουν την διαδικασία.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ