Wednesday, 16 November 2016

Αδιαμεσολάβητο project της ομάδας εικαστικής παρέμβασης GroupARt στην Myrό Gallery



Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016 - Η Ομάδα Εικαστικής Παρέμβασης GroupARt Studio και o επιμελητής της Αρχιτέκτονας και Εικαστικός Κωνσταντίνος Αρώνης  σας προσκαλούν να παρευρίσκεστε στα εγκαίνια της έκθεσης «ΕΡΓΑ ΣΠΟΥΔΗΣ ’16»  ή/και να την επισκεφτείτε στην  διάρκεια της, στους φιλόξενους χώρους της Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) στο πλαίσιο της  δράσης της “Myrό Gallery Non Curated”. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00), με την παρουσία όλων των καλλιτεχνών.  Οι μουσικοί Μαρία Γεωργίου και Μάριος Δασκαλάκης θα πλαισιώσουν με ερμηνείες τους την εκδήλωση των εγκαινίων.

Τις υπόλοιπες μέρες η έκθεσης θα λειτουργήσει Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 17.00 - 21.00 και Σάββατο 11.00 - 14.00.

Η αδιαμεσολάβητη έκθεση (non curated exhibition) καταλαμβάνει όλους τους χώρους της γκαλερί, θα διαρκέσει μία εβδομάδα και θα καταλήξει το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016. Η Myrό Gallery από το 2016 εισάγει την πρακτική φιλοξενίας εβδομαδιαίων αδιαμεσολάβητων εκθέσεων διαθέτοντας τους χώρους της και υλοποιώντας επαγγελματικές υπηρεσίες σε καθέναν που θα ήθελε να πραγματοποιήσει και να παρουσιάσει αδιαμεσολάβητα μία έκθεση ή ένα project, σε χρονικά διαστήματα ενδιαμέσως των εκθέσεων του κύριου προγράμματος της.



Η Ομάδα Εικαστικής Παρέμβασης GroupARt Studio δημιουργήθηκε το 2013 από τον Αρχιτέκτονα και εικαστικό Κωνσταντίνο Αρώνη.
Σκοπός της ομάδας είναι η δημιουργική έκφραση, επικοινωνία και συνεργασία των καλλιτεχνών ως άμυνα αλλά και δυναμική αντίσταση στους χαλεπούς καιρούς της απομόνωσης και περιθωριοποίησης του δημιουργού, που δεν αφήνει χώρο στο όνειρο και την ελπίδα.
Αποτελείται από καλλιτέχνες που δημιούργησαν τα έργα τους και δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών του Eργαστηρίου Eικαστικών που διατηρεί ο ίδιος στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια.
Στην έκθεση «ΕΡΓΑ ΣΠΟΥΔΗΣ ’16» συμμετέχουν καλλιτέχνες με έργα τους που φιλοτέχνησαν κατά περίοδο 2015 – 2016.
Ακρυλικά, ακουαρέλες και σκίτσα, μια ποικιλία από διαφορετικές θεματολογίες και τεχνοτροπίες αποκαλύπτουν τις εσωτερικές αναζητήσεις των καλλιτεχνών.
Σε μικρά ή και μεγαλύτερα τελάρα καταθέτουν την κεκτημένη εμπειρία τους, ενώ, άλλοι πιο τολμηροί κι άλλοι με δισταγμό, ψάχνουν καινούριες φόρμες και δοκιμάζουν καινούρια πεδία έκφρασης, εμπλουτίζοντας σημασιολογικά τις συνθέσεις τους.
Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης έργα των μαθητών του παιδικού τμήματος του Eργαστηρίου. Έργα ζωγραφικής, αλλά και κατασκευές και μικρές εικονογραφικές στερεοσκοπικές σκηνογραφίες. Τα παιδιά μας, μέσα από αυτή την έκθεση, διεκδικούν αυτό που δικαιούνται: Μια σοβαρή αντιμετώπιση της προσπάθειάς τους, που ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των έργων τους σε μυημένο κοινό.
Ειδικό κεφάλαιο στην ενότητα της έκθεσης είναι το κομμάτι της σκιτσογραφίας, όπου μέλη της ομάδας πραγματοποιούν σπουδές πάνω στο ανθρώπινο πρόσωπο και στο σώμα.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του εργαστηρίου τα μέλη της ομάδας συμμετείχαν σε ομαδικές εκθέσεις στη Βέροια και τη Θεσσαλονίκη, ενώ κάποιοι από αυτούς πραγματοποίησαν ατομικές εκθέσεις και συμμετείχαν σε άλλες ομαδικές. Εκτός Ελλάδας, το εργαστήρι προσκλήθηκε και συμμετείχε σε διεθνή ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο Παρίσι (2016) και στην Ίμβρο (2014).
λο Έργα σπουδαστών έχουν πουληθεί και ανήκουν πλέον σε ιδιωτικές συλλογές.
Συμμετέχουν οι μεγάλοι: Σμαρώ Αθανασιάδου, Τίλντα Αμπαστάδο, Όλγα Αναστασιάδου, Κώστας Αρώνης, Όλγα Γιαμά, Μάριος Δασκαλάκης, Άγγελος Ζορμπάς, Ρινέτ Ιωσαφάτ Ευαγγελία Καΐκη, Νεκταρία Καραλή, Παναγιώτης Καρανάσιος Τζένη Λάγαρη, Δώρα Μουρατίδου, Αλεξάνδρα Μπαλτζή, Μαριλένα Μπιτζάνη, Σοφία Ναλμπάντη Μανούδη, Κλειώ Παναγιωτοπούλου, Τόνι Σούλο, Μαργαρίτα Σπάτα, Λίλα Σιδηροπούλου, Ελένη Συλίβριλη, Μαρία Τασιοπούλου, Μελετινή Τσίλη, Γιάννης Φωτόπουλος.
Τα παιδιά: Αστέρης Βαλοδήμος, Γιώργος Δοβλέτογλου, Γιώργος Καπράρας, Λυδία Καραμούτη, Κατερίνα Οικονομίδου, Γεωργιάννα Σιδηροπούλου, Τζωρτζίνα Σιδηροπούλου, Γεωργία Φανδινάκη.

Πληροφορίες για την ομάδα βρείτε στην διεύθυνση: konstantinosaronis.blogspot.gr

Σχετικά με τις αδιαμεσολάβητες εκθέσεις της Myrό Gallery 
Η Myrό Gallery λειτουργεί ως πολυχώρος σύγχρονης τέχνης από το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 4 διακριτοί χώροι, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Από την εκθεσιακή σεζόν 2016 -’17 και ανεξάρτητα από το κύριο εκθεσιακό πρόγραμμα της, η Myrό Gallery εισάγει μία νέα πρακτική: σε ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της διαθέτει τους χώρους της σε ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων projects. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

Σχετικά με την Myrό Gallery 
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.