Wednesday, 16 November 2016

Αδιαμεσολάβητο project της ομάδας εικαστικής παρέμβασης GroupARt στην Myrό Gallery



Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016 - Η Ομάδα Εικαστικής Παρέμβασης GroupARt Studio και o επιμελητής της Αρχιτέκτονας και Εικαστικός Κωνσταντίνος Αρώνης  σας προσκαλούν να παρευρίσκεστε στα εγκαίνια της έκθεσης «ΕΡΓΑ ΣΠΟΥΔΗΣ ’16»  ή/και να την επισκεφτείτε στην  διάρκεια της, στους φιλόξενους χώρους της Myrό Gallery (Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης) στο πλαίσιο της  δράσης της “Myrό Gallery Non Curated”. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00), με την παρουσία όλων των καλλιτεχνών.  Οι μουσικοί Μαρία Γεωργίου και Μάριος Δασκαλάκης θα πλαισιώσουν με ερμηνείες τους την εκδήλωση των εγκαινίων.

Τις υπόλοιπες μέρες η έκθεσης θα λειτουργήσει Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή 17.00 - 21.00 και Σάββατο 11.00 - 14.00.

Η αδιαμεσολάβητη έκθεση (non curated exhibition) καταλαμβάνει όλους τους χώρους της γκαλερί, θα διαρκέσει μία εβδομάδα και θα καταλήξει το Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016. Η Myrό Gallery από το 2016 εισάγει την πρακτική φιλοξενίας εβδομαδιαίων αδιαμεσολάβητων εκθέσεων διαθέτοντας τους χώρους της και υλοποιώντας επαγγελματικές υπηρεσίες σε καθέναν που θα ήθελε να πραγματοποιήσει και να παρουσιάσει αδιαμεσολάβητα μία έκθεση ή ένα project, σε χρονικά διαστήματα ενδιαμέσως των εκθέσεων του κύριου προγράμματος της.



Η Ομάδα Εικαστικής Παρέμβασης GroupARt Studio δημιουργήθηκε το 2013 από τον Αρχιτέκτονα και εικαστικό Κωνσταντίνο Αρώνη.
Σκοπός της ομάδας είναι η δημιουργική έκφραση, επικοινωνία και συνεργασία των καλλιτεχνών ως άμυνα αλλά και δυναμική αντίσταση στους χαλεπούς καιρούς της απομόνωσης και περιθωριοποίησης του δημιουργού, που δεν αφήνει χώρο στο όνειρο και την ελπίδα.
Αποτελείται από καλλιτέχνες που δημιούργησαν τα έργα τους και δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών του Eργαστηρίου Eικαστικών που διατηρεί ο ίδιος στη Θεσσαλονίκη και στη Βέροια.
Στην έκθεση «ΕΡΓΑ ΣΠΟΥΔΗΣ ’16» συμμετέχουν καλλιτέχνες με έργα τους που φιλοτέχνησαν κατά περίοδο 2015 – 2016.
Ακρυλικά, ακουαρέλες και σκίτσα, μια ποικιλία από διαφορετικές θεματολογίες και τεχνοτροπίες αποκαλύπτουν τις εσωτερικές αναζητήσεις των καλλιτεχνών.
Σε μικρά ή και μεγαλύτερα τελάρα καταθέτουν την κεκτημένη εμπειρία τους, ενώ, άλλοι πιο τολμηροί κι άλλοι με δισταγμό, ψάχνουν καινούριες φόρμες και δοκιμάζουν καινούρια πεδία έκφρασης, εμπλουτίζοντας σημασιολογικά τις συνθέσεις τους.
Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης έργα των μαθητών του παιδικού τμήματος του Eργαστηρίου. Έργα ζωγραφικής, αλλά και κατασκευές και μικρές εικονογραφικές στερεοσκοπικές σκηνογραφίες. Τα παιδιά μας, μέσα από αυτή την έκθεση, διεκδικούν αυτό που δικαιούνται: Μια σοβαρή αντιμετώπιση της προσπάθειάς τους, που ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των έργων τους σε μυημένο κοινό.
Ειδικό κεφάλαιο στην ενότητα της έκθεσης είναι το κομμάτι της σκιτσογραφίας, όπου μέλη της ομάδας πραγματοποιούν σπουδές πάνω στο ανθρώπινο πρόσωπο και στο σώμα.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του εργαστηρίου τα μέλη της ομάδας συμμετείχαν σε ομαδικές εκθέσεις στη Βέροια και τη Θεσσαλονίκη, ενώ κάποιοι από αυτούς πραγματοποίησαν ατομικές εκθέσεις και συμμετείχαν σε άλλες ομαδικές. Εκτός Ελλάδας, το εργαστήρι προσκλήθηκε και συμμετείχε σε διεθνή ομαδική έκθεση ζωγραφικής στο Παρίσι (2016) και στην Ίμβρο (2014).
λο Έργα σπουδαστών έχουν πουληθεί και ανήκουν πλέον σε ιδιωτικές συλλογές.
Συμμετέχουν οι μεγάλοι: Σμαρώ Αθανασιάδου, Τίλντα Αμπαστάδο, Όλγα Αναστασιάδου, Κώστας Αρώνης, Όλγα Γιαμά, Μάριος Δασκαλάκης, Άγγελος Ζορμπάς, Ρινέτ Ιωσαφάτ Ευαγγελία Καΐκη, Νεκταρία Καραλή, Παναγιώτης Καρανάσιος Τζένη Λάγαρη, Δώρα Μουρατίδου, Αλεξάνδρα Μπαλτζή, Μαριλένα Μπιτζάνη, Σοφία Ναλμπάντη Μανούδη, Κλειώ Παναγιωτοπούλου, Τόνι Σούλο, Μαργαρίτα Σπάτα, Λίλα Σιδηροπούλου, Ελένη Συλίβριλη, Μαρία Τασιοπούλου, Μελετινή Τσίλη, Γιάννης Φωτόπουλος.
Τα παιδιά: Αστέρης Βαλοδήμος, Γιώργος Δοβλέτογλου, Γιώργος Καπράρας, Λυδία Καραμούτη, Κατερίνα Οικονομίδου, Γεωργιάννα Σιδηροπούλου, Τζωρτζίνα Σιδηροπούλου, Γεωργία Φανδινάκη.

Πληροφορίες για την ομάδα βρείτε στην διεύθυνση: konstantinosaronis.blogspot.gr

Σχετικά με τις αδιαμεσολάβητες εκθέσεις της Myrό Gallery 
Η Myrό Gallery λειτουργεί ως πολυχώρος σύγχρονης τέχνης από το 2011 με πρόγραμμα σε ετήσια βάση φιλοξενώντας εκθέσεις και εικαστικές δράσεις δεκάδων καλλιτεχνών. Την συναποτελούν 4 διακριτοί χώροι, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Από την εκθεσιακή σεζόν 2016 -’17 και ανεξάρτητα από το κύριο εκθεσιακό πρόγραμμα της, η Myrό Gallery εισάγει μία νέα πρακτική: σε ενδιάμεσες ημερομηνίες των κανονικών εκθέσεων της διαθέτει τους χώρους της σε ομάδες ή ανεξάρτητους δημιουργούς τους για την έκθεση/διεξαγωγή αδιαμεσολάβητων projects. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε ΕΔΩ.

Σχετικά με την Myrό Gallery 
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ