Tuesday, 8 November 2016

Myrό Project Room | Έκθεση ζωγραφικής της Στυλιάνας Κατσιάρη

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016 - H Myrό Gallery έχει την χαρά και την τιμή να παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της ζωγράφου Στυλιάνας Κατσιάρη στον χώρο της Myrό Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Πάρης Καπράλος.

Η επιβολή της κοινωνικής νόρμας -σεξουαλικής, κοινωνικής, αισθητικής ή άλλης- στην εποχή της πληροφορίας είναι το θέμα της ζωγραφικής της νεαρής Κύπριας ζωγράφου που εντυπωσιάζει την Ελλάδα με την εκφραστικότητα και την αρτιότητά της. "Η νεαρή καλλιτέχνις εκπλήσσει τον θεατή στην πρώτη ματιά σε  οποιοδήποτε έργο της με την ιδιαίτερη γραφή της και την λεπτομερή πινελιά που αποδίδει έναν εξπρεσιονισμό με απαράμιλλη εκφραστικότητα. Η θεματική που απασχολεί το έργο της είναι η επιβολή μιας κοινωνικής νόρμας στην εποχή της πληροφορίας. Τα πρόσωπα στους πίνακες της ζωγράφου βρίσκονται σε μια αγωνιώδη αναζήτηση για τον πραγματικό εαυτό, και στην πορεία βιώνουν πολλαπλές διασχίσεις στην προσωπικότητα τους αφού συχνά συγκρούονται με το πρόσωπο και τους ρόλους που τους επιφυλάσσει το κοινωνικό σύνολο. Τα γυμνά κορμιά τους φανερώνουν την αλήθεια και την ομορφιά τους πέρα από την συχνά τερατώδη πολλαπλότητα των προσώπων τους. Η παλέτα της ζωγράφου κινείται κυρίως σε θερμά χρώματα υπογραμμίζοντας αφενός την συναισθηματική φόρτιση των ζωγραφικών χαρακτήρων της, αφετέρου δε, την σωματότητα και την υλική διάσταση τους. Οι πίνακες διακρίνονται για την έντονη αφηγηματικότητα τους και την βιωματική απόδοση του συναισθήματος", σημειώνει ο Επιμελητής.



Η Στυλιάνα Κατσιάρη γεννήθηκε το 1995. Κατάγεται από την επαρχία Λάρνακας της Κύπρου, ενώ από το 2014 άρχισε να φοιτά στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. Έχει εκθέσει έργα της σε έξι ομαδικές  εκθέσεις στην Ελλάδα και την  Κύπρο.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ