Tuesday, 8 November 2016

Myrό Project Room | Έκθεση ζωγραφικής της Στυλιάνας Κατσιάρη

Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016 - H Myrό Gallery έχει την χαρά και την τιμή να παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση της ζωγράφου Στυλιάνας Κατσιάρη στον χώρο της Myrό Project Room και σας προσκαλεί στα εγκαίνια της την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00). Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει ο Πάρης Καπράλος.

Η επιβολή της κοινωνικής νόρμας -σεξουαλικής, κοινωνικής, αισθητικής ή άλλης- στην εποχή της πληροφορίας είναι το θέμα της ζωγραφικής της νεαρής Κύπριας ζωγράφου που εντυπωσιάζει την Ελλάδα με την εκφραστικότητα και την αρτιότητά της. "Η νεαρή καλλιτέχνις εκπλήσσει τον θεατή στην πρώτη ματιά σε  οποιοδήποτε έργο της με την ιδιαίτερη γραφή της και την λεπτομερή πινελιά που αποδίδει έναν εξπρεσιονισμό με απαράμιλλη εκφραστικότητα. Η θεματική που απασχολεί το έργο της είναι η επιβολή μιας κοινωνικής νόρμας στην εποχή της πληροφορίας. Τα πρόσωπα στους πίνακες της ζωγράφου βρίσκονται σε μια αγωνιώδη αναζήτηση για τον πραγματικό εαυτό, και στην πορεία βιώνουν πολλαπλές διασχίσεις στην προσωπικότητα τους αφού συχνά συγκρούονται με το πρόσωπο και τους ρόλους που τους επιφυλάσσει το κοινωνικό σύνολο. Τα γυμνά κορμιά τους φανερώνουν την αλήθεια και την ομορφιά τους πέρα από την συχνά τερατώδη πολλαπλότητα των προσώπων τους. Η παλέτα της ζωγράφου κινείται κυρίως σε θερμά χρώματα υπογραμμίζοντας αφενός την συναισθηματική φόρτιση των ζωγραφικών χαρακτήρων της, αφετέρου δε, την σωματότητα και την υλική διάσταση τους. Οι πίνακες διακρίνονται για την έντονη αφηγηματικότητα τους και την βιωματική απόδοση του συναισθήματος", σημειώνει ο Επιμελητής.



Η Στυλιάνα Κατσιάρη γεννήθηκε το 1995. Κατάγεται από την επαρχία Λάρνακας της Κύπρου, ενώ από το 2014 άρχισε να φοιτά στη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλώρινας. Έχει εκθέσει έργα της σε έξι ομαδικές  εκθέσεις στην Ελλάδα και την  Κύπρο.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.