Friday, 11 November 2016

Οι κόσμοι από μέταλλο του Ιωάννη Αστερίου στη Myrό Gallery

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 - Η  Greek Marble Initiative έχει την χαρά να σας προσκαλέσει να παρευρεθείτε στα εγκαίνια της έκθεσης του γλύπτη Ιωάννη Αστερίου που θα λάβουν χώρα στον χώρο  Greek Marble Initiative Showroom, που βρίσκεται στην Myrό Gallery, την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ (20.00) το βράδυ. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Ο Ιωάννης Αστερίου δημιουργεί έργα από μέταλο, με δομικά στοιχεία μεταλλικά εξαρτήματα, αντικείμενα, και μέρη αντικειμένων, σε μικρή κλίμακα. Τα έργα του είναι ανθρωποκεντρικά και οι χαρακτήρες βιώνουν καταστάσεις της καθημερινότητάς μας. Τα δομικά στοιχεία που αποτελούν τις φιγούρες δεν είναι άσχετα με την νοηματοδότηση που επιφυλάσσει ο καλλιτέχνης σε αυτές, ενώ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μορφών είναι η συνθετική ισορροπία, παρά το ακατέργαστο ύφος που αποδίδει το υλικό. Κάτι που διακρίνει την δουλειά του Αστερίου είναι ένας ιδιαίτερος εξπρεσιονισμός που συνδυάζεται ιδανικά με την πλαστικότητα και την κίνηση των μορφών”, σημειώνεται στο κείμενο επιμέλειας. .

Σύντομο Βιογραφικό
O Ιωάννης Αστερίου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1974. Ξεκίνησε την γλυπτική μετάλλων ερασιτεχνικά πριν από 10 χρόνια περίπου, αλλά μέσα από τη διαρκή ενασχόληση του με αυτή έλαβε ώθηση στην έκφραση ιδεών με έμπνευση από την καθημερινότητα, έμφαση στην αποτύπωση ανθρώπινων μορφών και όχι μόνο, με υλικά των οποίων η δυναμική αναδεικνύεται μέσα από τη δημιουργία και την συνοχή μεταξύ τους.

To Greek Marble Initiative  Showroom είναι ένας από τους χώρους που συναποτελούν την Myrό Gallery, και έχει κεντρική είσοδο στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης. Στον χώρο οργανώνει εκθέσεις γλυπτικής η Ελληνικής Πρωτοβουλία Μαρμάρου προβάλλοντας γλύπτες – μέλη της και επιλεγμένους Guest Artists από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.



Σχετικά με την  Greek Marble Initiative
Η Greek Marble Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου) είναι μία πλατφόρμα διασύνδεσης γλυπτών που έχει στόχο την προαγωγή της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο, την προβολή σύγχρονων Ελλήνων γλυπτών στο εξωτερικό και την διεύρυνση της απεύθυνσης τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η πλατφόρμα διοργανώνει όλο τον χρόνο εκθέσεις, συμπόσια, και events, ενώ συνδέεται με έλληνες και ξένους γλύπτες το έργο των οποίων διαχειρίζεται και προβάλλει συστηματικά. Η Greek Marble Initiative ιδρύθηκε το 2013 ως μία δραστηριότητα του Myrό Group of Culture κατόπιν προσωπικής πρωτοβουλίας του ιδρυτή του Myrό Antiques House και ιδιοκτήτη του Group Σταύρου Μυρωνίδη το 2013. Αυτή την στιγμή η πλατφόρμα συνδέει 36 Έλληνες και ξένους γλύπτες και έχει περισσότερους από 100 ενδιαφερόμενους (affiliates) καλλιτέχνες για τα projects της. Παραλληλα, το κτήμα του Myrό Antiques House όπου στεγαζονται εκατοντάδες γλυπτά σύγχρονης τεχνης σε Ελληνικό μάρμαρο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πάρκα γλυπτικής στην Ευρώπη, και είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια.Μάθετε πρώτοι τα νέα της Greek Marble Initiative ΕΔΩ. .

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. 

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.