Friday, 11 November 2016

Οι κόσμοι από μέταλλο του Ιωάννη Αστερίου στη Myrό Gallery

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016 - Η  Greek Marble Initiative έχει την χαρά να σας προσκαλέσει να παρευρεθείτε στα εγκαίνια της έκθεσης του γλύπτη Ιωάννη Αστερίου που θα λάβουν χώρα στον χώρο  Greek Marble Initiative Showroom, που βρίσκεται στην Myrό Gallery, την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ (20.00) το βράδυ. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Ο Ιωάννης Αστερίου δημιουργεί έργα από μέταλο, με δομικά στοιχεία μεταλλικά εξαρτήματα, αντικείμενα, και μέρη αντικειμένων, σε μικρή κλίμακα. Τα έργα του είναι ανθρωποκεντρικά και οι χαρακτήρες βιώνουν καταστάσεις της καθημερινότητάς μας. Τα δομικά στοιχεία που αποτελούν τις φιγούρες δεν είναι άσχετα με την νοηματοδότηση που επιφυλάσσει ο καλλιτέχνης σε αυτές, ενώ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μορφών είναι η συνθετική ισορροπία, παρά το ακατέργαστο ύφος που αποδίδει το υλικό. Κάτι που διακρίνει την δουλειά του Αστερίου είναι ένας ιδιαίτερος εξπρεσιονισμός που συνδυάζεται ιδανικά με την πλαστικότητα και την κίνηση των μορφών”, σημειώνεται στο κείμενο επιμέλειας. .

Σύντομο Βιογραφικό
O Ιωάννης Αστερίου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1974. Ξεκίνησε την γλυπτική μετάλλων ερασιτεχνικά πριν από 10 χρόνια περίπου, αλλά μέσα από τη διαρκή ενασχόληση του με αυτή έλαβε ώθηση στην έκφραση ιδεών με έμπνευση από την καθημερινότητα, έμφαση στην αποτύπωση ανθρώπινων μορφών και όχι μόνο, με υλικά των οποίων η δυναμική αναδεικνύεται μέσα από τη δημιουργία και την συνοχή μεταξύ τους.

To Greek Marble Initiative  Showroom είναι ένας από τους χώρους που συναποτελούν την Myrό Gallery, και έχει κεντρική είσοδο στην διεύθυνση Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, κέντρο Θεσσαλονίκης. Στον χώρο οργανώνει εκθέσεις γλυπτικής η Ελληνικής Πρωτοβουλία Μαρμάρου προβάλλοντας γλύπτες – μέλη της και επιλεγμένους Guest Artists από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.



Σχετικά με την  Greek Marble Initiative
Η Greek Marble Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου) είναι μία πλατφόρμα διασύνδεσης γλυπτών που έχει στόχο την προαγωγή της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο, την προβολή σύγχρονων Ελλήνων γλυπτών στο εξωτερικό και την διεύρυνση της απεύθυνσης τους στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η πλατφόρμα διοργανώνει όλο τον χρόνο εκθέσεις, συμπόσια, και events, ενώ συνδέεται με έλληνες και ξένους γλύπτες το έργο των οποίων διαχειρίζεται και προβάλλει συστηματικά. Η Greek Marble Initiative ιδρύθηκε το 2013 ως μία δραστηριότητα του Myrό Group of Culture κατόπιν προσωπικής πρωτοβουλίας του ιδρυτή του Myrό Antiques House και ιδιοκτήτη του Group Σταύρου Μυρωνίδη το 2013. Αυτή την στιγμή η πλατφόρμα συνδέει 36 Έλληνες και ξένους γλύπτες και έχει περισσότερους από 100 ενδιαφερόμενους (affiliates) καλλιτέχνες για τα projects της. Παραλληλα, το κτήμα του Myrό Antiques House όπου στεγαζονται εκατοντάδες γλυπτά σύγχρονης τεχνης σε Ελληνικό μάρμαρο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα πάρκα γλυπτικής στην Ευρώπη, και είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια.Μάθετε πρώτοι τα νέα της Greek Marble Initiative ΕΔΩ. .

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ