Wednesday, 9 November 2016

Έκθεση νέας σειράς μπρούντζινων γλυπτών του Γιώργου Κικώτη στο Hyatt Regency Thessaloniki

Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016 - Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House σε  συνεργασία με την Greek Marble Initiative παρουσιάζουν στου χώρους του Hyatt Regency Thessaloniki έκθεση γλυπτικής του γνωστού γλύπτη Γιώργου Κικώτη. Η έκθεση θα διαρκέσει από  την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016 εως το τέλος του έτους, και είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η έκθεση απαρτίζεται από την νέα σειρά γλυπτών σε μπρούντζο του Κικώτη. Στην σειρά ο γλύπτης συνδιαλέγεται με προσωπικότητες της Τέχνης, όπως ο Dali, αλλά και επεξεργάζεται το μορφότυπο του ανθρώπου, όπως εξελίχθηκε στην γλυπτική από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Παράλληλα, δεν λείπουν από την γλυπτική του οι αναφορές στους αρχαιοελληνικούς μύθους που επηρεάσαν ανα τους αιώνες την ανάπτυξη της τέχνης.

Τα γλυπτά είναι διαθέσιμα προς απόκτηση από το Myrό Antiques House σε κάθε ενδιαφερόμενο, ενώ, όσοι δεν τα καταφέρουν να επισκεφτούν την έκθεση μπορούν να δουν όλα τα έργα μέσα από λεπτομερείς φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, μαζί με λεπτομερείς περιγραφές ΕΔΩ.

Ο γλύπτης Γιώργος Κικώτης γεννήθηκε το 1968 στην Άλμα - Άτα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Αποφοίτησε με άριστα από τη Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών στο τμήμα γλυπτικής της Άλμα - Άτα. Έχει παρακολουθήσει κατ` επανάληψιν σεμινάρια γλυπτικής (1992 - 1995) στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Στρογκάνωφ της Μόσχας. Αποφοίτησε με άριστα το 2010 την Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στο Μεσαίο Θεσσαλονίκης όπου διατηρεί δικό του εργαστήριο γλυπτικής. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Β. Ελλάδος την περίοδο 2010-2012 και είναι μέλος του ΟΣΔΕΕΤΕ. Από το 2002 είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ). Εργάζεται ως καθηγητής εικαστικών στη δημόσια εκπαίδευση. Τα γλυπτά έργα του καλλιτέχνη βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Ρωσία, Γερμανία, Αγγλία, ΗΠΑ, Γεωργία, Καζακστάν και Αυστραλία.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.