Wednesday, 9 November 2016

Έκθεση νέας σειράς μπρούντζινων γλυπτών του Γιώργου Κικώτη στο Hyatt Regency Thessaloniki

Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016 - Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House σε  συνεργασία με την Greek Marble Initiative παρουσιάζουν στου χώρους του Hyatt Regency Thessaloniki έκθεση γλυπτικής του γνωστού γλύπτη Γιώργου Κικώτη. Η έκθεση θα διαρκέσει από  την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016 εως το τέλος του έτους, και είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η έκθεση απαρτίζεται από την νέα σειρά γλυπτών σε μπρούντζο του Κικώτη. Στην σειρά ο γλύπτης συνδιαλέγεται με προσωπικότητες της Τέχνης, όπως ο Dali, αλλά και επεξεργάζεται το μορφότυπο του ανθρώπου, όπως εξελίχθηκε στην γλυπτική από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Παράλληλα, δεν λείπουν από την γλυπτική του οι αναφορές στους αρχαιοελληνικούς μύθους που επηρεάσαν ανα τους αιώνες την ανάπτυξη της τέχνης.

Τα γλυπτά είναι διαθέσιμα προς απόκτηση από το Myrό Antiques House σε κάθε ενδιαφερόμενο, ενώ, όσοι δεν τα καταφέρουν να επισκεφτούν την έκθεση μπορούν να δουν όλα τα έργα μέσα από λεπτομερείς φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, μαζί με λεπτομερείς περιγραφές ΕΔΩ.

Ο γλύπτης Γιώργος Κικώτης γεννήθηκε το 1968 στην Άλμα - Άτα της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Αποφοίτησε με άριστα από τη Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών στο τμήμα γλυπτικής της Άλμα - Άτα. Έχει παρακολουθήσει κατ` επανάληψιν σεμινάρια γλυπτικής (1992 - 1995) στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Στρογκάνωφ της Μόσχας. Αποφοίτησε με άριστα το 2010 την Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στο Μεσαίο Θεσσαλονίκης όπου διατηρεί δικό του εργαστήριο γλυπτικής. Διετέλεσε αντιπρόεδρος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Β. Ελλάδος την περίοδο 2010-2012 και είναι μέλος του ΟΣΔΕΕΤΕ. Από το 2002 είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ). Εργάζεται ως καθηγητής εικαστικών στη δημόσια εκπαίδευση. Τα γλυπτά έργα του καλλιτέχνη βρίσκονται σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, Ρωσία, Γερμανία, Αγγλία, ΗΠΑ, Γεωργία, Καζακστάν και Αυστραλία.

Σχετικά με το Myrό Antiques House
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές.  Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ