Tuesday, 1 November 2016

Ελένης Γκινοσάτη: Τhere is nothing left to paint

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016 - Η γκαλερί Pulse Kolonaki με μεγάλη χαρά σας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της Ελένης Γκινοσάτη με τίτλο ‘Τhere is nothing left to paint’, την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016 στην οδό Χάρητος 8. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3 Δεκεμβρίου. H καλλιτέχνις δημιουργεί μέσα από μια καθ΄όλα προσωπική και χειρονομιακή ‘χορογραφία’ εντυπωσιακούς αφαιρετικούς πίνακες, ‘τοπία’ της συνείδησης που εξάπτουν τη φαντασία και την αρχέγονη συλλογική μνήμη. Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει η Μαργαρίτα Καταγά.

"Μέσα από τα έργα μου στοχεύω στην ανατροπή της έννοιας της εικόνας της ζωγραφικής όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από τους ανθρώπους και αναζητώ μια νέα ερμηνεία της. Είναι μια συνομιλία μου με τον θεατή. Του δίνω το λόγο καθαρά και παίρνω το λόγο έπειτα από αυτόν αφού έχω απαλλάξει πρώτα τον εαυτό μου από κάθε σύνδεση. Συνεπώς στην τέχνη μου απλώς εκμεταλλεύομαι τα δεδομένα της ζωγραφικής, ένας άνθρωπος απέναντι από μια επιφάνεια με κάποια υλικά στο χέρι ο οποίος αρχίζει να δρα και να αφήνει τα ίχνη του πάνω σε αυτήν", επισημαίνει σε δήλωση της η Eλένη Γκινοσάτη.

Η γκαλερί βρίσκεται Χάρητος 8 στην Αθήνα και για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνείτε στο 2107243982. 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ