Saturday, 26 November 2016

Συνεργασία της Greek Marble Initiative με την Cyclos Ltd. στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

H Cyclos Ltd στην Ελληνική Πρεσβεία στο Abu Dhabi κατόπιν της πολύ ενδιαφέρουσας και 
κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη της Greek Marble Initiative στην περιοχή συνάντηση με 
τον Έλληνα Πρέσβυ κ. Διονύσιο Ζώη και τον Α' Γραμματέα Οικ. & Εμπορ. Υποθέσεων κ. Εμμανουήλ Μαρκιανό 
με τους Διεθύνοντες της Cyclos Ltd. Σε πρωτο πλάνο ένα μαρμάρινο γλυπτό του συνεργάτη 
της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου κ. Γιώργου Σπυριδόνωβ  που προσκόμισαν ως δώρο της Πρωτοβουλίας
τα υψηλόβαθμα στελέχη της  Cyclos Ltd.
Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016 -  Η Greek Marble Initiative (Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου) ξεκίνησε από ιδιωτική πρωτοβουλία το 2013 από τον επιχειρηματία Σταύρο Μυρωνίδη και τους συνεργάτες του, με σημαντικό footprint στον χώρο των δημοπρασιών, της αντίκας, της τέχνης και του Real Estate. Τρία χρόνια μετά η Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου έχει δημιουργήσει ένα από τα μεγαλύτερα πάρκα γλυπτικής της Ευρώοης (με 200 μνημειακά γλυπτά, βρίσκεται στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης και περισσότερες πληροφορίες θα δείτε ΕΔΩ), έχει συγκεντρώσει μία γύρω της μια κοινότητα μερικών δεκάδων γλυπτών από την Ελλάδα και τον κόσμο, η οποία περιλαμβάνει μερικούς από τους σημαντικότερους γλύπτες σύγχρονης τέχνης σε μάρμαρο παγκοσμίως, και έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον, επανασυνδέοντας το Ελληνικό μάρμαρο με την σύγχρονη εικαστική δημιουργία.

Αριστερά: Ο CEO της Cyclos Ltd. κ. Αθανάσιος Ιορδανίδης. Δεξιά: Ο Ιδρυτής
και CEO του Myrό Antiques House κ. Σταύρος Μυρωνίδης. 

Η Πρωτοβουλία πρόσφατα προχώρησε σε υπογραφή  συνεργασίας με την εταιρεία Συμβούλων Cyclos Ltd. που εδρεύει στο Λονδίνο, η οποία έχει αναλάβει το Μarketing της Greek Marble Initiative στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ). Σε συνέχεια  αυτής της συμφωνίας, ο κ. Αθανάσιος Ιορδανίδης, CEO της εταιρείας Cyclos Ltd στο πλαίσιο πρόσφατου εμπορικού ταξιδιού για την ανάπτυξη Ελληνικών εταιρειών στη χώρα της Μ. Ανατολής, επισκέφθηκε την Ελληνική Πρεσβεία στο Abu Dhabi με σκοπό να ενημερωθεί από τον Πρέσβυ Κο Διονύσιο Ζώη και τον Α' Γραμματέα Οικ. & Εμπορ. Υποθέσεων κ. Εμμανουήλ Μαρκιανό για τις προϋποθέσεις ανάπτυξης project γλυπτικής. Οι δύο έμπειροι διπλωμάτες ανέπτυξαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σαφήνεια στα στελέχη της Cyclos Ltd τις ιδιαιτερότητες των ΗΑΕ. Στο πέρας της συνάντησης παρουσιάστηκε στον Έλληνα Πρέσβυ ένα μαρμάρινο γλυπτό που εστάλη ως ένδειξη εκτίμησης προς την Ελληνική Πρεσβεία από τον Οίκο Myrό Antiques House, δραστηριότητα του οποίου είναι η Greek Marble Initiative, ως συμβολικό δώρο της αναγνώρισης της σημαντικής συνεισφοράς τους.




Εξάλλου, η Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου είναι σε διαδικασία roadshow, απευθυνόμενη τόσο προς επενδυτές όσο και προς την Τοπική Αυτοδίοικηση, καθώς επίσης προς τρίτα μέρη να αναλάβουν χορηγίες  δημιουργίας πάρκων στο πλαίσιο ιδιωτικών επενδύσεων, οι εγκαταστάσεις σύγχρονων  μνημείων, η δημιουργία ενός Μουσείου, η Χορηγία μιας συλλογής για την απόκτηση σύγχρονων γλυπτών, η δημιουργία ενός νέου landmark. Πρωτοβουλίες που είναι μερικές μόνο από τις προσεγγίσεις με πολλαπλά επιχειρηματικά, οικονομικά, κοινωνικά και βεβαίως πολιτιστικά οφέλη για μία επιχείρηση, έναν οργανισμό, μία πόλη, μία περιοχή, ακόμα και για ένα κράτος. Η Ελληνική Πρωτοβουλία  Μαρμάρου (Greek Marble Initiative) είναι σε θέση να παρέχει μία ολοκληρωμένη λύση για την δημιουργία Πάρκων, την παραγωγή πρωτοτυπων γλυπτών σε μάρμαρο και μπρούντζο από διεθνώς εγκαθιδρυμένους Έλληνες και ξένους γλύπτες, καθώς επίσης επενδυτικές συμβουλές στον χώρο της Σύγχρονης Γλυπτικής.



Σε εταιρικό επίπεδο η πρόταση δεν στερείται ενδιαφέροντος επίσης. Η Πρωτοβουλία εισηγείται μία προσέγγιση που δεν αρκείται στο ανταποδοτικό όφελος προς τις κοινωνικές ομάδες και τους τόπους στους οποίους λετουργεί μία επιχείρηση στο πλαίσιο της υλοποίησης ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά ακόμα και την εκμετάλευση της σχετικής επένδυσης για την δημιουργία σύγχρονων landmarks, εκμεταλεύσιμα για τον εμπλουτισμό του Τουριστικού προϊόντος όσο και για την ανάπτυξη του σε περιοχές που στερούνται ανάλογου περιεχομένου.  Με την τεχνογνωσία της Greek Marble Initiative τέτοια σενάρια δεν είναι πλέον ανέφικτα, ακόμα και για περιορισμένα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης budgets. Τα δε οφέλη είναι από άμεσα μέχρι μακροπρόθεσμα και πολλαπλά. Μερικά βασικά σημεία σκιαγραφούνται στο εισαγωγικό έγγραφο που θα βρείτε ΕΔΩ.

Αν θα θέλατε να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες της Πρωτοβουλίας δείτε ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.