Friday, 18 November 2016

Ελεάννα Μαρτίνου | Αυτόπτες

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016 - Η Eleftheria Tseliou gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Ελεάννας Μαρτίνου με τίτλο 'Αυτόπτες'. Η έκθεση ξεκινά τη Τρίτη 22 Νοεμβρίου και διαρκεί μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου 2016. Πρόσωπα που συνθέτουν δίκτυα - δίκτυα που συνθέτουν πρόσωπα. Η Ελεάννα Μαρτίνου, στη νέα της δουλειά, προσεγγίζει τη λειτουργία της μάσκας ως κοινωνικό προσωπείο, παρουσιάζοντας μια εγκατάσταση από ακουαρέλες και μια τρισδιάστατη κατασκευή. Αντλώντας τις προσωπογραφίες της από το facebook,  αποδίδει σε κάθε προσωπείο ένα ευρύτερο πλέγμα. Η διαφάνεια της ακουαρέλας ως κύριο μέσο αποκαλύπτει το καμουφλάζ έτσι ώστε οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι διαδικτυακές φιλίες να αποτυπώνονται ως ένα δίκτυο γεμάτο κενά. Στα σημεία σύνδεσης το χρώμα απεικονίζει το ρυθμό και το συναίσθημα, πάντα με το ποιητικό ιδίωμα της. Οι Αυτόπτες δομούνται από εύπλαστες συνδέσεις, στα όρια του εύθραυστου – ρευστοί όσο και το βλέμμα τους. Η Ελεάννα Μαρτίνου εξακολουθεί να ερευνά την έννοια του δικτύου και του ρυθμού, όπως και στις προηγούμενες ατομικές της εκθέσεις.

Εγκαίνια: Τρίτη 22 Νοεμβρίου   2016 / 20:00- 22:30
Διάρκεια:  έως 17 Δεκεμβρίου  2016
Ώρες λειτουργίας: Tρίτη-Παρασκευή 12.00 - 20.00
                                 Σάββατο: 12.00 -15.00
Ηρακλείτου 3 / Kολωνάκι /Αθήνα 10673 / τηλ.-fax:2103618188 email:info@tseliougallery.com

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.