Thursday, 17 November 2016

Ο Φώτης Κλογέρης μας συστήνει μια "άλλη πόλη” τον Δεκέμβριο

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016 - H Myrό Gallery μας προσκαλεί στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης παρουσίασης νέας σειράς έργων ζωγραφικής του Φώτη Κλογέρη στην Κεντρική Αίθουσα της,  υπό το τίτλο “Η άλλη πόλη”, την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ (20.00) το βράδυ. Την έκθεση επιμελείται ο  Πάρης Καπράλος.

Στο κείμενο  της επιμέλεια σημειώνεται: “Η νέα σειρά του αγαπημένου στην Θεσσαλονίκη ζωγράφου αναθεωρεί με σύγχρονη γραφή την αστική  τοπιογραφία. Ο εξπρεσσιονισμός των έργων του παραμένει αναγνωρίσιμος, κατά το ύφος της πολύ επιτυχημένης προηγούμενης σειράς του “Το μετρό στην Θεσσαλονίκη”. Μόνο που με αυτή την σειρά ο καλλιτέχνης διευρύνει την ματιά του στην ατμόσφαιρα που γεμάτη ζωή κατακυριαρχεί την Θεσσαλονίκη και την κάνει μοναδική. Αναζητεί, ορισμένως, και αποτυπώνει με εντατική χρήση χρώματος την ζωή σε κίνηση, τις εντάσεις και τις φυγές της την καθημερινότητα που μυρμηγκιάζει  ανάμεσα στα άχρωμα κτίρια, στα βαριά μνημεία των τριών θρησκειών και των πέντε πολιτισμών του ένδοξου παρελθόντος της. Μια άλλη πόλη πόλη, που δεν αποτελείται από τις πολυκατοικίες, από τους δρόμους και τις υποδομές της, αλλά είναι έκφραση της ίδιας της ζωής είναι το θέμα των έργων που αποτελούν την σειρά”.


Σύντομο Βιογραφικό
O ζωγράφος Φώτης Κλογέρης γεννήθηκε στη Αλβανία το 1973. Σπούδασε ζωγραφική και εφαρμοσμένες τέχνες στη Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Τιράνων. Απο το 1996 ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονική. Έχει δείξει την δουλειά του σε 2 ατομικές εκθέσεις στην Θεσσαλονίκη και έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 50 εκθέσεις στην Ελλάδα και την Αλβανία. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ