Thursday, 24 November 2016

Be there!| Η Λόλα Νικολάου παρουσιάζει: Δ. Βασιλειάδη, Κ. Βικία-Σακελλάρη, Ε. Στόικου, Σ.Ταυλαρίδης

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016 - Ενστικτωδώς βιωμένο, το κάθε έργο της Δελίνας Βασιλειάδη πλάθεται αυτοδύναμα ως προς τη σύνθεσή του, χάρη στην κοσμική-μεταφυσική ενέργεια, από την οποία είναι διαπερασμένο. Και, όντως επισημαίνουμε εδώ, εκείνη την ενέργεια που ορίζει ότι πνεύμα και ύλη δεν αποτελούν παρά δύο διαφορετικές όψεις μιας και της αυτής υπέρτατης αλήθειας.
( Απόσπασμα από κείμενο της Ντόρας Ηλιοπούλου-Ρογκάν)

Η Κατερίνα Βικία-Σακελλάρη, έχοντας σαν έμπνευση τα διάφορα στυλ διακόσμησης, τις τέχνες, την φύση και φυσικά την ισορροπία των χρωμάτων, με διάφορες τεχνικές δημιουργεί εικαστικά αντικείμενα για όλες τις επιθυμίες.

Η ζωγραφική επιφάνεια της Ελευθερίας Στόικου οργανώνεται με γραμμές , συρμένες η μια στην άλλη ασφυκτικά, συνωστισμένες σε μια κίνηση σχεδόν ε(αυτιστική). Γραμμές βαμβακέννοιες με υφή κλωστής. Πότε τεντωμένες σα χορδές έτοιμες να ακουστούν, να σημαδεύσουν και πότε χαλαρές έτοιμες να μορφοποιηθούν.

Ο Στρατής Ταυλαρίδης , παίρνει αφορμή από εικόνες της καθημερινότητας οι οποίες πλέον έχουν διαφύγει της προσοχής μας και τις επαναφορτίζει με την αξία και την αίσθηση που τους αρμόζει. Στρέφει το βλέμμα μας σε αυτές τις εικόνες, παρακινώντας μας στην ουσία, να ξανά ανακαλύψουμε την ομορφιά τους. Τα διάτρητα σύμβολα αποκτούν διαφορετική διάσταση καθώς αποσπώνται από το φυσικό τους περιβάλλον και τοποθετούνται σε έναν εκθεσιακό χώρο.

Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πε., Πα.: 12.00 – 20.00 / Τε., Σα.: 12.00 -15.00
Lola Nikolaou Gallery | Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.