Sunday, 20 November 2016

Χάρτης των Γεύσεων 2016

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016 - H Wine Plus ετοιμάζει τον Χάρτη των Γεύσεων 2016, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 3 & 4 Δεκεμβρίου, στην Αποθήκη Γ’, στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης. Τα νούμερα – κλειδιά της 14ης διοργάνωσης: o 115 οινοποιοί από κάθε αμπελουργική ζώνη της Ελλάδας, αποσταγματοποιοί και εισαγωγείς οίνων o περισσότερα από 600 κρασιά προς γευστική δοκιμή o 15 παράλληλες εκδηλώσεις. αποδεικνύουν ότι ο Χάρτης των Γεύσεων, εκτός από τη σημαντικότερη καταναλωτική έκθεση στη Βόρεια Ελλάδα, έχει εξελιχθεί στη μεγάλη οινική «ιστορία» της χρονιάς. Έτσι, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Δεκεμβρίου, για δύο ολόκληρες ημέρες, η Αποθήκη Γ’ θα μετατραπεί στο σωστό σημείο συνάντησης για να δοκιμάσετε ένα συναρπαστικά ευρύ φάσμα κρασιών… Οινοποιοί από κάθε αμπελουργική ζώνη της Ελλάδας, αποσταγματοποιοί και εισαγωγείς οίνων, θα περιμένουν τους χιλιάδες επισκέπτες, φίλους του κρασιού και επαγγελματίες του χώρου από ολόκληρη την επικράτεια, αλλά πλέον και από το εξωτερικό, για να τους παρουσιάσουν τις γνωστές αγαπημένες επιλογές από τις φημισμένες περιοχές της Ελλάδας και της υφηλίου. Συγχρόνως, τα φρέσκα κρασιά της εσοδείας 2016, οι νέες ετικέτες και συσκευασίες, αρκετές από τις οποίες θα κάνουν το ντεμπούτο τους στην εκδήλωση, κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον όσων παρακολουθούν τις τελευταίες εξελίξεις στο πεδίο του γοητευτικού, όσο και πολύπλοκου, οινικού τομέα. Ενδιαφέρουσες παράλληλες εκδηλώσεις εμπλουτίζουν την «παιδεία του κρασιού» και την «εμπειρία της γεύσης» που προσφέρει. Ο Χάρτης των Γεύσεων 2016, πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Φεστιβάλ Γαστρονομίας Θεσσαλονίκης.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.