Saturday, 19 November 2016

“Αναμάρτητος 2” -Εικαστική Εγκατάσταση της Εύης Κυρμακίδου στην Myrό Gallery

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2016 - Η Myrό Gallery στο πλαίσιο της διάθεσης της Βιτρίνας της για την ανάδειξη  εγκαταστάσεων σημαντικών καλλιτεχνών φιλοξενεί τον Δεκέμβριο την εγκατάσταση “Αναμάρτητος 2” της εικαστικού Εύης Κυρμακίδου. Τα εγκαίνια της εγκατάστασης θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00), με την παρουσία της καλλιτέχνιδος.

Η καλλιτέχνις εξέδωσε statement για το έργο:

Αυτό που με απασχολεί είναι ο εγκλωβισμός. Πολλά από τα έργα μου είναι ανθρωποκεντρικά ή αφήνουν υποψίες ότι κομμάτια του σώματος είναι εγκλωβισμένα σε περίτεχνα κουκούλια μετάλλου. Η επεξεργασία του μετάλλου γίνεται με ηλεκτροσυγκόλληση γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο και με τα αποτυπώματα του καψίματος που γίνονται εμφανή πάνω στην φόρμα του όγκου-κομμάτι του σώματος, ο εγκλωβισμός γίνεται πιο επώδυνος. Θεματολογικά πέρα από τον εγκλωβισμό, η καταπίεση του ανθρώπου από τον άνθρωπο και πολλάκις ο κανιβαλισμός αυτού με απασχολεί εντόνως, όπως συμβαίνει στα έργα μου «Οκτώ όπλα» και «Τι μωρία». Η εύκολη κοινωνική κατακραυγή στην αδύναμη γυναίκα είναι κάτι που με αφορά έντονα. Η ευκολία του «Εσύ…» φταις και όχι εγώ είναι εμφανές μέσα από τις κατασκευές τις οποίες παρουσιάζω. Η γνωριμία μου με το έργο της Louise Bourgeois όπως και άλλων γυναικών καλλιτεχνών οι οποίες έχουν καταγράψει αυτήν την καταπίεση μ’ έχουν επηρεάσει έντονα. Και όπως σημειώνει η ιστορικός τέχνης Ηρώ Κατσαρίδου σε εισαγωγικό κείμενο ατομικού μου καταλόγου «Είμαστε όλοι μας καταδικασμένοι σε αυστηρό εγκλεισμό μέσα στο ίδιο μας το δέρμα για όλη μας τη ζωή» Τενεσί Γουίλιαμς “Ο Ορφέας στον Άδη”, 1957.”


Σύντομο Βιογραφικό
Η Εύη Κυρμακίδου γεννήθηκε, ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Μετά τις πρώτες της σπουδές στο τμήμα Γεωλογίας της σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αφοσιώθηκε στη ζωγραφική και στη γλυπτική. Σπούδασε στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει ατομικές εκθέσεις και συμμετοχές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η έκθεση της εγκατάστασης θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 – 15.00.

Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.