Friday, 14 October 2016

Πάτρα | RE-culture 4: Τέχνη -Μη Τέχνη

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016 - To RΕ-culture 4 που θα πραγματοποιηθεί το Φθινόπωρο του 2016 και θα έχει σαν γενικό πλαίσιο τον τίτλο Τέχνη-Μη Τέχνη (ArtNonArt). Σε μια εποχή όπου σχεδόν τα πάντα επιτρέπονται στην καλλιτεχνική διαδικασία αυτός ο τίτλος δεν σημαίνει αναγκαστικά πολλά πράγματα. Όταν σήμερα ό,τι και να εκθέσει ένας καλλιτέχνης σε έναν χώρο τέχνης, όσο ακραίο ή περίεργο είναι αυτό, δεν μπορεί παρά να γίνει αντιληπτό ως έργο τέχνης, τότε πραγματικά λίγα πράγματα μπορούν να μείνουν εκτός θέματος. Το RΕ-culture 4 επιλέγει να διερευνήσει περιοχές της καλλιτεχνικής δραστηριότητας που παραμένουν αδιευκρίνιστες, ανήσυχες, αχαρτογράφητες. Έτσι σ’ αυτή τη διοργάνωση θα φιλοξενηθούν εκθέσεις που αφορούν στην Ανώνυμη τέχνη, την τέχνη των ψυχικά ασθενών, ανασκοπήσεις της ελλαδικής ΠοπΑρτ και Ψυχεδέλειας, αφιερώματα στο Γκράφιτι και τις πιο προκεχωρημένες περιοχές της μεντιατικής τέχνης. Μια από τις κύριες προθέσεις του RΕ-culture 4 είναι να λειτουργεί εκπαιδευτικά και σε αλληλεπίδραση με την κοινωνία. Έτσι στην επόμενη διοργάνωσή του θα φιλοξενήσει μια σειρά από παράλληλες δράσεις, εργαστήρια, σεμινάρια, συνέδρια και ομιλίες, που σκοπό έχουν να μυήσουν το κοινό σ’ αυτά τα ζητήματα, να συνδέσει τα πανεπιστήμια με την πόλη και την τοπική κοινωνία, να δώσει τον λόγο στους ανθρώπους της τέχνης, να προκαλέσει συζητήσεις, να παρουσιάσει, αν είναι αυτό δυνατόν, κάθε διαφορετική άποψη πάνω στα θέματα. info: www.artinprogress.eu/re-culture-4/


RE-culture 4
«ART-NON ART | ΤΕΧΝΗ-ΜΗ ΤΕΧΝΗ»
Σκαγιοπούλειο Κέντρο – Αγορά Αργύρη -πρώην Δημοτικά Λουτρά, Πάτρα
21 Οκτώβρη – 9 Δεκέμβρη 2016

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.