Monday, 17 October 2016

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προς εικαστικούς από την "Φλόγα" & το Myrό Antiques House για τα καρκινοπαθή παιδιά


Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 - Η Myrό Gallery και ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House σε συνεργασία με τον Σύλλογο “Φλόγα” απευθύνουν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για την συμμετοχή σε project με στόχο την στήριξη παιδιών με καρκίνο. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας η γκαλερί ζητά από καλλιτέχνες την δημιουργία έργων τέχνης τα οποία θα δημοπρατηθούν για την στήριξη των σκοπών του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”. Το πρωτότυπο project έχει στόχο όχι μόνο την συγκέντρωση χρημάτων μέσω της πώλησης των έργων τέχνης, αλλά και την γνωστοποίηση του έργου του Συλλόγου και των αναγκών των παιδιών με καρκίνο, και των οικογενειών τους, και την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού.




Στο πλαίσιο του project η Myrό Gallery ζητά από εικαστικούς καλλιτέχνες πρόταση για την δημιουργία έργου βασισμένου σε μία “μάσκα ακινητοποίησης” που θα παρέχει σε κάθε καλλιτέχνη που θα επιλεγεί. Οι μάσκες αυτές παρέχονται από τον σύλλογο “Φλόγα”. Η γκαλερί προτείνει την δημιουργία έργων με την μάσκα, με μέρος της ή/και με την απεικόνιση της, ή/και εξ αφορμής της χρήσης της. Οι μάσκες αυτές είναι πλέγματα από πλαστικό που φτάνουν συσκευασμένα στα ακτινοθεραπευτικά κέντρα και χρησιμοποιούνται στην διάρκεια της θεραπείας παιδιών που πάσχουν από καρκίνο. Ο ρόλος της μάσκας είναι να σταθεροποιείται το κεφαλάκι του παιδιού και να υπάρχει μια και μοναδική σταθερή θέση που να είναι δυνατό να επαναλαμβάνεται σε καθημερινή βάση, καθώς στη θέση αυτή θα βασιστεί ο σχεδιασμός στην ακτινοθεραπείας. Οι χρησιμοποιημένες μάσκες είναι ένα υποτυπώδες εκμαγείο του προσώπου του παιδιού, με όγκο όσο περίπου το κεφάλι του, και αποτελείται από ένα πλαστικό πλέγμα.

Προθεσμία Υποβολής Ενδιαφέροντος: Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016.
Σε πρώτη φάση η γκαλερί ζητά από καλλιτέχνες να υποβάλλουν μέχρι την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016:
- Βιογραφικό σημείωμα, το οποίο να συμπεριλαμβάνει στοιχεία άμεσης επικοινωνίας (email, κινητό)
- Τρία ή περισσότερα χαρακτηριστικά έργα τους
- Γραπτή πρόταση (κείμενο) μέχρι 150 λέξεων στο οποίο ο καλλιτέχνης θα εξηγεί τι έργο προτίθεται να παραδώσει και ποια θα είναι η χρήση / ρόλος της μάσκας σε αυτό.

Σε 50 καλλιτέχνες των οποίων οι προτάσεις θα επιλεγούν θα παραδοθούν την 1η Δεκεμβρίου από μία μάσκα στον καθένα για την δημιουργία του έργου του, από την Myrό Gallery, στην Θεσσαλονίκη. Καλλιτέχνες από άλλα μέρη της Ελλάδας που τυχόν θα ήθελαν να συμμετέχουν μπορούν να λάβουν ταχυδρομικά μάσκα, όπως και να αποστείλουν το έργο τους εξ αποστάσεως, με δική τους χρέωση.

Όλοι οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες θα έχουν προθεσμία μέχρι την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017 να παραδώσουν τα έργα τους στην Myrό Gallery κατά τις ώρες και ημέρες της λειτουργίας της (Πέμπτη & Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00) ή να αποστείλουν τα έργα τους ώστε αυτά να παραδοθούν μέχρι την ίδια προθεσμία στην γκαλερί από το Ταχυδρομείο, ή Μεταφορική Εταιρεία.

Στην συνέχεια η γκαλερί θα ανακοινώσει τα ονόματα των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, την έκθεση των έργων και την διενέργεια δημοπρασίας με στόχο την πώληση τους και την συγκέντρωση χρημάτων υπέρ των σκοπών του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”, που θα λάβουν χώρα τον Μάρτιο του 2017 σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί. Όλα τα έργα θα εισαχθούν σε δημοπρασία. Το 50% της τελικής τιμής πώλησης του κάθε έργου θα αποδοθεί στον Σύλλογο “Φλόγα”, το 20% στον κάθε καλλιτέχνη και το 30% θα διατεθεί για τα διαχειριστικά έξοδα του project. Η έκθεση των έργων θα διαρκέσει δύο εβδομάδες.

Όροι και Προϋποθέσεις Συμμετοχής
  • Τα έργα που θα προταθούν μπορούν να είναι ζωγραφικά, χαρακτικά, γλυπτικά, κατασκευές, φωτογραφικά ή και εκτυπώσεις.
  • Τα έργα που θα προταθούν και θα παραδοθούν θα πρέπει να είναι πρωτότυπα έργα των δημιουργών τους και να μην αποτελούνται / περιέχουν μέρος έργων άλλων καλλιτεχνών.
  • Τα έργα θα πρέπει να έχουν μέγιστη διάσταση 50 εκατοστά εφόσον είναι αναρτώμενα δισδφιάστατα, ή 40 εκατοστά εφόσον είναι γλυπτά / κατασκευές ή κατά οποιονδήποτε άλλο τρόπο τρισδιάστατα, και συνολικού βάρους χαμηλότερου των 6 κιλών.
  • Τα αναρτώμενα έργα θα πρέπει να είναι κορνιζωμένα και με σύρμα περασμένο στην οπίσθια πλευρά τους ως μέθοδο ανάρτησης.
  • Τα έργα θα πρέπει να φέρουν απαραιτήτως υπογραφή του δημιουργού τους στην εμπρόσθια πλευρά του έργου εφόσον αυτό είναι αναρτώμενο, και σε εμφανή πλευρά του έργου όταν αυτό βρίσκεται σε σωστή τοποθέτηση παρουσίασης του.
  • Τα δισδιάστατα αναρτώμενα έργα δεν μπορούν να εξέχουν περισσότερο από 25 εκατοστά (βάθος).
  • Όλα τα αναρτώμενα έργα θα πρέπει να φέρουν κορνίζα, με εξαίρεση την περίπτωση του τελαρωμένου καμβά.
  • Η Myrό Gallery διατηρεί το δικαίωμα οποιαδήποτε στιγμή να αποκλείσει έργα τα οποία δεν θα είναι σύμφωνα με την αρχική πρόταση του καλλιτέχνη, δεν θα τηρούν τα αναφερόμενα στους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, ή/και θα υπερθεματίζουν / προβάλλουν / προτρέπουν υπέρ κοινωνικών, θρησκευτικών και άλλων διακρίσεων, θα έχουν προσβλητικό ή υβριστικό χαρακτήρα.

Η υποβολή των προτάσεων μπορεί να γίνει με email στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com, ενώ αρμόδιος για το project είναι ο Διευθυντής του Τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House και Επιμελητής της Myrό Gallery κ. Πάρης Καπράλος, που βρίσκεται στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για περισσότερες πληροφορίες (επικοινωνήστε απευθείας στο 6948813460 ή αποστείλατε email)

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.