Monday, 17 October 2016

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προς εικαστικούς από την "Φλόγα" & το Myrό Antiques House για τα καρκινοπαθή παιδιά


Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016 - Η Myrό Gallery και ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House σε συνεργασία με τον Σύλλογο “Φλόγα” απευθύνουν πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες για την συμμετοχή σε project με στόχο την στήριξη παιδιών με καρκίνο. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας η γκαλερί ζητά από καλλιτέχνες την δημιουργία έργων τέχνης τα οποία θα δημοπρατηθούν για την στήριξη των σκοπών του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”. Το πρωτότυπο project έχει στόχο όχι μόνο την συγκέντρωση χρημάτων μέσω της πώλησης των έργων τέχνης, αλλά και την γνωστοποίηση του έργου του Συλλόγου και των αναγκών των παιδιών με καρκίνο, και των οικογενειών τους, και την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού.




Στο πλαίσιο του project η Myrό Gallery ζητά από εικαστικούς καλλιτέχνες πρόταση για την δημιουργία έργου βασισμένου σε μία “μάσκα ακινητοποίησης” που θα παρέχει σε κάθε καλλιτέχνη που θα επιλεγεί. Οι μάσκες αυτές παρέχονται από τον σύλλογο “Φλόγα”. Η γκαλερί προτείνει την δημιουργία έργων με την μάσκα, με μέρος της ή/και με την απεικόνιση της, ή/και εξ αφορμής της χρήσης της. Οι μάσκες αυτές είναι πλέγματα από πλαστικό που φτάνουν συσκευασμένα στα ακτινοθεραπευτικά κέντρα και χρησιμοποιούνται στην διάρκεια της θεραπείας παιδιών που πάσχουν από καρκίνο. Ο ρόλος της μάσκας είναι να σταθεροποιείται το κεφαλάκι του παιδιού και να υπάρχει μια και μοναδική σταθερή θέση που να είναι δυνατό να επαναλαμβάνεται σε καθημερινή βάση, καθώς στη θέση αυτή θα βασιστεί ο σχεδιασμός στην ακτινοθεραπείας. Οι χρησιμοποιημένες μάσκες είναι ένα υποτυπώδες εκμαγείο του προσώπου του παιδιού, με όγκο όσο περίπου το κεφάλι του, και αποτελείται από ένα πλαστικό πλέγμα.

Προθεσμία Υποβολής Ενδιαφέροντος: Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016.
Σε πρώτη φάση η γκαλερί ζητά από καλλιτέχνες να υποβάλλουν μέχρι την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2016:
- Βιογραφικό σημείωμα, το οποίο να συμπεριλαμβάνει στοιχεία άμεσης επικοινωνίας (email, κινητό)
- Τρία ή περισσότερα χαρακτηριστικά έργα τους
- Γραπτή πρόταση (κείμενο) μέχρι 150 λέξεων στο οποίο ο καλλιτέχνης θα εξηγεί τι έργο προτίθεται να παραδώσει και ποια θα είναι η χρήση / ρόλος της μάσκας σε αυτό.

Σε 50 καλλιτέχνες των οποίων οι προτάσεις θα επιλεγούν θα παραδοθούν την 1η Δεκεμβρίου από μία μάσκα στον καθένα για την δημιουργία του έργου του, από την Myrό Gallery, στην Θεσσαλονίκη. Καλλιτέχνες από άλλα μέρη της Ελλάδας που τυχόν θα ήθελαν να συμμετέχουν μπορούν να λάβουν ταχυδρομικά μάσκα, όπως και να αποστείλουν το έργο τους εξ αποστάσεως, με δική τους χρέωση.

Όλοι οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες θα έχουν προθεσμία μέχρι την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017 να παραδώσουν τα έργα τους στην Myrό Gallery κατά τις ώρες και ημέρες της λειτουργίας της (Πέμπτη & Παρασκευή 11.00 – 14.00 & 17.00 – 21.00, και Σάββατο 11.00 – 15.00) ή να αποστείλουν τα έργα τους ώστε αυτά να παραδοθούν μέχρι την ίδια προθεσμία στην γκαλερί από το Ταχυδρομείο, ή Μεταφορική Εταιρεία.

Στην συνέχεια η γκαλερί θα ανακοινώσει τα ονόματα των συμμετεχόντων καλλιτεχνών, την έκθεση των έργων και την διενέργεια δημοπρασίας με στόχο την πώληση τους και την συγκέντρωση χρημάτων υπέρ των σκοπών του Συλλόγου Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια “Φλόγα”, που θα λάβουν χώρα τον Μάρτιο του 2017 σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί. Όλα τα έργα θα εισαχθούν σε δημοπρασία. Το 50% της τελικής τιμής πώλησης του κάθε έργου θα αποδοθεί στον Σύλλογο “Φλόγα”, το 20% στον κάθε καλλιτέχνη και το 30% θα διατεθεί για τα διαχειριστικά έξοδα του project. Η έκθεση των έργων θα διαρκέσει δύο εβδομάδες.

Όροι και Προϋποθέσεις Συμμετοχής
  • Τα έργα που θα προταθούν μπορούν να είναι ζωγραφικά, χαρακτικά, γλυπτικά, κατασκευές, φωτογραφικά ή και εκτυπώσεις.
  • Τα έργα που θα προταθούν και θα παραδοθούν θα πρέπει να είναι πρωτότυπα έργα των δημιουργών τους και να μην αποτελούνται / περιέχουν μέρος έργων άλλων καλλιτεχνών.
  • Τα έργα θα πρέπει να έχουν μέγιστη διάσταση 50 εκατοστά εφόσον είναι αναρτώμενα δισδφιάστατα, ή 40 εκατοστά εφόσον είναι γλυπτά / κατασκευές ή κατά οποιονδήποτε άλλο τρόπο τρισδιάστατα, και συνολικού βάρους χαμηλότερου των 6 κιλών.
  • Τα αναρτώμενα έργα θα πρέπει να είναι κορνιζωμένα και με σύρμα περασμένο στην οπίσθια πλευρά τους ως μέθοδο ανάρτησης.
  • Τα έργα θα πρέπει να φέρουν απαραιτήτως υπογραφή του δημιουργού τους στην εμπρόσθια πλευρά του έργου εφόσον αυτό είναι αναρτώμενο, και σε εμφανή πλευρά του έργου όταν αυτό βρίσκεται σε σωστή τοποθέτηση παρουσίασης του.
  • Τα δισδιάστατα αναρτώμενα έργα δεν μπορούν να εξέχουν περισσότερο από 25 εκατοστά (βάθος).
  • Όλα τα αναρτώμενα έργα θα πρέπει να φέρουν κορνίζα, με εξαίρεση την περίπτωση του τελαρωμένου καμβά.
  • Η Myrό Gallery διατηρεί το δικαίωμα οποιαδήποτε στιγμή να αποκλείσει έργα τα οποία δεν θα είναι σύμφωνα με την αρχική πρόταση του καλλιτέχνη, δεν θα τηρούν τα αναφερόμενα στους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, ή/και θα υπερθεματίζουν / προβάλλουν / προτρέπουν υπέρ κοινωνικών, θρησκευτικών και άλλων διακρίσεων, θα έχουν προσβλητικό ή υβριστικό χαρακτήρα.

Η υποβολή των προτάσεων μπορεί να γίνει με email στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com, ενώ αρμόδιος για το project είναι ο Διευθυντής του Τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House και Επιμελητής της Myrό Gallery κ. Πάρης Καπράλος, που βρίσκεται στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για περισσότερες πληροφορίες (επικοινωνήστε απευθείας στο 6948813460 ή αποστείλατε email)

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ