Sunday, 2 October 2016

Διεθνής Αμνηστία: Κινηματογραφικό αφιέρωμα στα Ανθρώπινα Δικαιώματα (πλήρες πρόγραμμα)

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016 - Στο πλαίσιο της δράσης τους για την υπεράσπιση και την προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα μέλη του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας στη Θεσσαλονίκη, διοργανώνουν για 29η χρονιά, το Κινηματογραφικό Αφιέρωμα στα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Η δράση, θα λάβει χώρα στο Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος, στην αποθήκη Α στο Λιμάνι της πόλης και έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του ελληνικού κοινού και την ενεργή συμμετοχή του στο έργο και τη δράση της Διεθνούς Αμνηστίας. Το μέγεθος των παραβιάσεων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανά τον κόσμο, θα αναδειχθούν μέσω επιλεγμένων ταινιών βραβευμένων σε Διεθνή Φεστιβάλ. Μεταξύ άλλων θα προβληθεί και το ντοκιμαντέρ «Εδώ εξορία. Ημερολόγια από παιδιά πρόσφυγες», που βραβεύθηκε τον Μάρτιο 2016 από το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης, είναι προγραμματισμένες και ομιλίες-συζητήσεις με εκλεκτούς/ες και καταξιωμένους/ες ομιλητές/ιες. Τόσο οι ταινίες, όσο και οι ομιλίες, στοχεύουν στο να συμβάλλουν στην καταπολέμηση και την καταστολή της αυθαίρετης βίας και την υπεράσπιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Το κινηματογραφικό Αφιέρωμα, θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου.


EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.