Saturday, 1 October 2016

Greek Marble Initiative: Τέχνη στον δημόσιο χώρο για το μέλλον και το παρόν

Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016 -  Η Greek Marble Initiative ξεκίνησε από ιδιωτική πρωτοβουλία το 2013 από τον επιχειρηματία Σταύρο Μυρωνίδη και τους συνεργάτες του, με σημαντικό footprint στον χώρο των δημοπρασιών, της αντίκας, της τέχνης και του Real Estate. Τρία χρόνια μετά η Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο πάρκο γλυπτικής των Βαλκανίων και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης (με περισσότερα σχεδόν 200 μνημειακά γλυπτά, βρίσκεται στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης και περισσότερες πληροφορίες θα δείτε ΕΔΩ), έχει συγκεντρώσει μία γύρω της μια κοινότητα μερικών δεκάδων λγυπτών από την Ελλάδα και τον κόσμο, η οποία περιλαμβάνει μερικούς από τους σημαντικότερους γλύπτες σύγχρονης τέχνης σε μάρμαρο παγκοσμίως, και έχει προκαλέσει διεθνές ενδιαφέρον, επανασυνδέοντας το Ελληνικό μάρμαρο με την σύγχρονη εικαστική δημιουργία.

Επόμενο βήμα για την Πρωτοβουλία είναι οι προτάσεις προς τρίτα μέρη να αναλάβουν χορηγίες  δημιουργίας πάρκων στο πλαίσιο ιδιωτικών επενδύσεων, οι εγκαταστάσεις σύγχρονων  μνημείων, η δημιουργία ενός Μουσείου, η Χορηγία μιας συλλογής για την απόκτηση σύγχρονων γλυπτών, η δημιουργία ενός νέου landmark... Πρωτοβουλίες που είναι μερικές μόνο από τις προσεγγίσεις με πολλαπλά επιχειρηματικά, οικονομικά, κοινωνικά και βεβαίως πολιτιστικά οφέλη για μία επιχείρηση, έναν οργανισμό, μία πόλη, μία περιοχή, ακόμα και για ένα κράτος.



Η Ελληνική Πρωτοβουλία  Μαρμάρου (Greek Marble Initiative) είναι σε θέση να παρέχει μία ολοκληρωμένη λύση για την δημιουργία Πάρκων, την παραγωγή πρωτοτυπων γλυπτών σε μάρμαρο και μπρούντζο από διεθνώς εγκαθιδρυμένους Έλληνες και ξένους γλύπτες, καθώς επίσης επενδυτικές συμβουλές στον χώρο της Σύγχρονης Γλυπτικής. Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για μία παρουσίαση ή/και συνάντηση στο μεγαλύτερο Πάρκο Γλυπτικής των Βαλκανίων, αυτό της Greek Marble Initiative στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Η Greek Marble Initiative βρίσκεται σε συζητήσεις με κρατικές οντότητες πέραν και εκτός Ελλάδος, αλλά κινείται ήδη και με προτάσεις προς τοπικές δημοτικές και Περιφερειακές Αρχές. Η προσπάθεια  μπορεί να έχει επιχειρηματικά θεμέλια αλλά έχει και μη παραγνωρίσιμα στοιχεία ανανέωσης και ωφέλειας του Δημόσιου Χώρου για τις περιοχές που θα υλοποιήσουν κάποιο έργο. Η Greek Marble Initiative προτείνει μία διαφορετική προσέγγιση με την δημιουργία έργων τέχνης που θα αποτελέσουν τα μνημεία κάτω από τα οποία θα παίζουν τα παιδιά μας, η επόμενη γενιά των Ελλήνων να ανδρωθεί με πλούσιες παραστάσεις τέχνης στον δημόσιο χώρο, απο έλληνες και ξένους δημιουργούς, σε Ελληνικό Μάρμαρο, σαν μια επένδυση τόσο στο εγχώριο προϊόν, όσο και σε κάτι για το οποίο η χώρα μας είναι ήδη κατά φήμη γνωστή. Παράλληλα, τέτοιες δράσεις θα δώσουν το έναυσμα σε νέους Έλληνες δημιουργούς να ξεπηδήσουν και να γίνουν γνωστοί στο ευρύ κοινό, όσο και να εργαστούν με την ασφάλεια ότι αν η δουλειά τους είναι καλή και η τέχνη τους ξεχωριστή, παράλληλα με κάθε δημόσιο έργο τέχνης θα χτίζουν και το προσωπικό τους μέλλον.



Σε εταιρικό επίπεδο η πρόταση δεν στερείται ενδιαφέροντος επίσης. Η Πρωτοβουλία εισηγείται μία προσέγγιση που δεν αρκείται στο ανταποδοτικό όφελος προς τις κοινωνικές ομάδες και τους τόπους στους οποίους λετουργεί μία επιχείρηση στο πλαίσιο της υλοποίησης ενεργειών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, αλλά ακόμα και την εκμετάλευση της σχετικής επένδυσης για την δημιουργία σύγχρονων landmarks, εκμεταλεύσιμα για τον εμπλουτισμό του Τουριστικού προϊόντος όσο και για την ανάπτυξη του σε περιοχές που στερούνται ανάλογου περιεχομένου.  Με την τεχνογνωσία της Greek Marble Initiative τέτοια σενάρια δεν είναι πλέον ανέφικτα, ακόμα και για περιορισμένα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης budgets. Τα δε οφέλη είναι από άμεσα μέχρι μακροπρόθεσμα και πολλαπλά. Μερικά βασικά σημεία σκιαγραφούνται στο εισαγωγικό έγγραφο που θα βρείτε ΕΔΩ.

Η  Ελληνική Πρωτοβουλία Μαρμάρου είναι σε διαδικασία roadshow, απευθυνόμενη τόσο προς επενδυτές όσο και προς την Τοπική Αυτοδίοικηση. Αν θα θέλατε να επικοινωνήσετε με τους συνεργάτες της Πρωτοβουλίας δείτε ΕΔΩ

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.