Saturday, 29 October 2016

AthensCon 2016 | Φώτης Πεχλιβανίδης: «Αγία Καύλα»



Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2016 - Το Dark Room του AthensCon σας παρουσιάζει την ερωτική έκθεση του Φώτη Πεχλιβανίδη «Αγία Καύλα», που θα φιλοξενηθεί στο κλειστό γήπεδο TaeKwonDo στις 3-4 Δεκεμβρίου 2016. Για τον Φώτη Πεχλιβανίδη η δύναµη του κόµικ βρίσκεται στο χτίσιµο ολόκληρων κόσµων µε τα πιο φτωχά μέσα. Οι ηρωίδες του ζουν ανάµεσά µας και μπορεί κανείς να τις συναντήσει οπουδήποτε. Προέρχονται από το θέατρο του δρόµου, φινετσάτες, απρόβλεπτες, υποσχετικές, εκπέµπουν ερωτισµό, ο οποίος εξαρτάται από τις καταστάσεις στις οποίες συµµετέχουν κι όχι από την έκταση του γυµνού που αποκαλύπτουν. Στη νέα του έκθεση θα δούµε ιδέες και σκίτσα, πολλά από τα οποία είναι προσχέδια για ζωγραφικούς πίνακες, που µε τη δύναµη του μαύρου μελανιού μετατρέπονται σε ένα απόλυτα στυλιζαρισµένο αυτόνοµο έργο µε αναφορές στη μαζική κουλτούρα, τους εφιάλτες της σύγχρονης κοινωνίας, τον αρρωστηµένο ερωτισµό, και γενικότερα το «σύµπαν του καλλιτέχνη». Ο δημιουργός τους µας καλεί να τις παρατηρήσουµε δίνοντας τους και πάλι ζωή, µια ζωή που δεν υπάρχει ολοκληρωτικά παρά μέσα στο βλέµµα του άλλου.



O Φώτης Πεχλιβανίδης δημιουργεί εικόνες για περιοδικά (πολλά από τα οποία έχει σχεδιάσει σαν καλλιτεχνικός διευθυντής), έχει πάρει μέρος σε εκθέσεις ζωγραφικής και κόμικ, έχει σχεδιάσει εξώφυλλα βιβλίων, αφίσες κ.ά. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις, και στα Φεστιβάλ της Βαβέλ. Το 2001 δημιούργησε το κόμικ-άλμπουμ «Luna», που είναι και το μοναδικό ελληνικό κόμικ που κυκλοφόρησε στην Αμερική. Παράλληλα διδάσκει στον ΑΚΤO από το 1999. Έχει βραβευτεί με το βραβείο EBΓE 2004 για σχεδιασμό εντύπου («Athens Voice»).

Η έκθεση απευθύνεται σε ενήλικο κοινό.

Επιμέλεια έκθεσης: Σταματία Αντωνάτου

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.