Thursday, 8 September 2016

Εικαστικό αφιέρωμα στον William Shakespeare

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου - Με αφορμή τη συμπλήρωση, φέτος, τετρακοσίων χρόνων από το θάνατο ενός από τους μεγαλύτερους δραματουργούς όλων των εποχών, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η αίθουσα τέχνης ena παρουσιάζει, από 15/9 μέχρι 22/10/2016, την ομαδική έκθεση με τίτλο «Αφιέρωμα στον William Shakespeare” και υπότιτλο τη γνωστή φράση του «Ο σκοπός της Τέχνης είναι να δώσει στη ζωή σχήμα». Τριάντα (30) Έλληνες εικαστικοί εργάστηκαν πάνω στο θέμα για να αποτίσουν έναν ελάχιστο φόρο τιμής σε μια προσωπικότητα η οποία, παρόλο που έζησε και δημιούργησε πριν από τέσσερις ολόκληρους αιώνες, σε μια εποχή που σήμερα άστοχα αποκαλείται «οπισθοδρομική» και «σκοτεινή», κατόρθωσε με την ιδιοφυία του, την απαράμιλλη ευρύτητα πνεύματος και καλλιτεχνική του ευαισθησία να υπερβεί το χρόνο, το χώρο, τις πολιτικές και κοινωνικές συμβάσεις. Έτσι, μέσα από πρωτογενείς εικαστικές δημιουργίες, που αντλούν την έμπνευσή τους από έργα του μεγάλου βάρδου, καταγράφονται εικαστικά, με μοναδικό και πρωτότυπο τρόπο, τα στιγμιότυπα μιας πνευματικής συνεύρεσης που κατόρθωσε να υπερκεράσει χρονικά, γεωγραφικά και πολιτιστικά εμπόδια. Συμμετέχουν: Δημήτρης Αναστασίου, Σύλβια Αντωνιάδη, Εύα Αποστολάτου, Ερμιόνη Αρνίδου, Αγγέλικα Βαξεβανίδου, Ειρήνη Βογιατζή, Λεωνίδας Γκέλος, Χριστίνα Γκόλνα, Μαρία Διακοδημητρίου, Ειρήνη Ηλιοπούλου, Σταμάτης Θεοχάρης, Γιώργος Καρακάσογλου, Λήδα Κοντογιαννοπούλου, Γεωργία Κοκκίνη, Νίκος Κόνιαρης, Σοφία Κυριακού, Αλεξάνδρα Μαράτη, Χρήστος Μπαϊκούσης, Λίλα Μπελιβανάκη, Γεύσω Παπαδάκη, Βιβή Παπαδημητρίου, Κατερίνα Πέτρουλα, Αχιλλέας Πιστώνης, Θανάσης Ραχούτης, Γιώργος Σαλταφέρος, Νίκος Σίσκος, Κατερίνα Χαδουλού, Αθηνά Χατζή, Βιργινία Φιλιππούση, Georgia Fambris.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.