Saturday, 3 September 2016

The Alpha Bank Collection. Greek Art from 1950 until today

Saturday, September 3, 2016 - On Friday, 16 September 2016 at 20.00, an Exhibition of works from the Alpha Bank Art Collection will open at the Museum of Contemporary Art of Crete in the city of Rethymnon.  The Exhibition showcases 60 paintings and prints dating from 1950 to today, that depict the evolution of contemporary Greek art at a time of radical change.

The Exhibition highlights works by avant-garde artists of that time Yannis Gaitis,  Vlassis Caniaris, Panayotis Tetsis, Nikos Kessanlis, Dimitri Perdikidis, Theodoros Stamos and Mario Prassinos as well as artists who have since defined Greek art’s international presence, such as Yannis Psychopedis, Chryssa Romanos, Yannis Bouteas, Chryssa (Vardea),  Stephen Antonakos, Niki Kanagini, Vassilis Sperantzas, Kyriakos Mortarakοs, Jason Molfessis and Alecos Levidis. It further includes works by representatives of more modern tendencies, namely Marilena Zamboura, Manolis Zacharioudakis, Nikos Alexiou, George Lappas,  Daphne Angelidou and Maria Giannakaki. At the same time, the highly interesting development of Greek printmaking is unraveled through the works of Vasso Katraki, A. Tassos (Alevizos), Costas Grammatopoulos, Tonia Nikolaidou, George Varlamos, Rena Tzolakis, Michalis Arfaras, Dimitra Siaterli, Vicky Tsalamata and Konstantinos Papamichalopoulos.

The Exhibition’s main section includes paintings dating from 1920-1940, by preceding prominent artists Konstantinos Parthenis, George Bouzianis, Theophrastos Triantafyllidis, Nikiforos Lytras, Spyros Papaloukas and Gerassimos Steris. These works, that accurately portray the tendencies prevailing at the time, had a profound impact on the ideas of the next generation of artists.

The Alpha Bank Collection, one of the greatest art collections created by banking institutions and foundations in Greece, comprises 5.500 works of primarily modern Greek art. It is the result of the gradual merger, between 2000 and 2014, of the individual art collections formerly owned by Credit Bank, Ionian Bank, Popular Bank, Emporiki Bank and Citibank.

Apart from organising exhibitions and being active in the field of publishing, the Collection further participates in joint exhibitions, events and sponsorship programmes concerning Greek art. As part of its programme of presenting its works around Greece, in the summer of 2016 the Exhibition was initially presented at the Modern Greek Art Museum on the island of Rhodes, before going on display at the Museum of Contemporary Art of Crete.

The Alpha Bank Collection. Greek Art from 1950 until today
Museum of Contemporary Art of Crete,
Rethymnon 32, Messolongiou Street,
741 31 RETHYMNON Exhibition

Dates / opening hours:
17 September - 20 November 2016
Tuesday to Friday 9.00 – 14.00 and 19.00 – 21.00                                        
Saturday and Sunday 10.00 – 15.00  

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.