Sunday, 18 September 2016

Γαβριήλ Ανδρονικίδης: Ιδιώτες -έκθεση γλυπτικής στην Myro Gallery

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016 - Η Myro Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της έκθεσης νέας σειράς έργων του γλύπτη Γαβριήλ Ανδρονικίδη τα οποία θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016 στις 20.00. Η έκθεση φέρει τον διακριτικό τίτλο "Ιδιώτες", αναφορά περιεχομένου στην αρχαιοελληνική έννοια της "Ιδιωτείας", θα και θα διαρκέσει έναν μήνα. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η νέα σειρά γλυπτών του Γαβριήλ Ανδρονικίδη αποτελείται από γλυπτά σε  ξύλο, με μαρμάρινες βάσεις, οι οποίες έχουν και εικαστικό ρόλο, αφού εξισορροπούν την σύνθεση. Το συγκεκριμένο υλικό είναι ένας παλιός φίλος του γλύπτη, μιας και έργα από προηγούμενες σειρές τον καθιέρωσαν, και έχουν βραβευθεί.

Ειδικά για την σειρά κέιμενο τεκμηρίωσης έχει συγγράψει η Κριτικός και Ιστορικός της Τέχνης Λουίζα Αυγήτα. Σε αυτό σημειώνει μεταξύ άλλων: “Μια ερμηνεία του ιδιώτη στα αρχαία ελληνικά είναι «αυτός που δεν ασχολείται με τον δήμο, με τα δημόσια πράγματα». Μια δεύτερη ερμηνεία είναι αυτή του ανειδίκευτου και του αδαή. Τα πράγματα έχουν αλλάξει εντωμεταξύ: ο ιδιώτης, σε συνθήκες καπιταλισμού, όχι μόνο δεν είναι αδαής, αλλά ζει την αποθέωσή του –η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι το μέτρο της ανάπτυξης και το επίκεντρο του αστικού θριάμβου. Ωστόσο, στην περίοδο της κρίσης ο ιδιώτης ζει κι αυτός την παρακμή του.  Η σειρά ξυλόγλυπτων με θέμα «Ιδιώτες» του Γαβριήλ Ανδρονικίδη που παρουσιάζεται στη γκαλερί Myro αποδίδει με τραγικότητα, μαζί και ειρωνεία, την σπαρακτική πτώση του ιδιώτη, του ανθρώπου που αποθεώθηκε για την «ηρωική» υπεράσπιση του εαυτού του και του κέρδους του, μα που τώρα παραδίδεται στη διάλυση”.

Ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της νεότερης γενιάς. Σπούδασε ζωγραφική, αγιογραφία και γλυπτική κοντά σε καλλιτέχνες της γεννέτειρας του Θεσσαλονίκης (Κώστα Τσιλσαβίδη, Σάββα Πουρσανίδη, Κυριάκο Καμπαδάκη κ.α.). Είναι μέλος του Σύλλογου Kαλλιτεχνών Eικαστικών Tεχνών Bόρειας Ελλάδας (ΣΚΕΤΒΕ) και του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών (ΟΣΔΕΕΤΕ) και έχει κερδίσει αριθμό διακρίσεων. Εχει εκθέσει έργα του σε 7 ατομικές εκθέσεις από το το 1991 μέχρι σήμερα και σε πληθώρα ομαδικών σε όλη την Ελλάδα. Έργα του ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.



Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ