Sunday, 18 September 2016

Γαβριήλ Ανδρονικίδης: Ιδιώτες -έκθεση γλυπτικής στην Myro Gallery

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016 - Η Myro Gallery έχει την τιμή να σας προσκαλέσει στα εγκαίνια της έκθεσης νέας σειράς έργων του γλύπτη Γαβριήλ Ανδρονικίδη τα οποία θα λάβουν χώρα την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016 στις 20.00. Η έκθεση φέρει τον διακριτικό τίτλο "Ιδιώτες", αναφορά περιεχομένου στην αρχαιοελληνική έννοια της "Ιδιωτείας", θα και θα διαρκέσει έναν μήνα. Την έκθεση επιμελείται ο Πάρης Καπράλος.

Η νέα σειρά γλυπτών του Γαβριήλ Ανδρονικίδη αποτελείται από γλυπτά σε  ξύλο, με μαρμάρινες βάσεις, οι οποίες έχουν και εικαστικό ρόλο, αφού εξισορροπούν την σύνθεση. Το συγκεκριμένο υλικό είναι ένας παλιός φίλος του γλύπτη, μιας και έργα από προηγούμενες σειρές τον καθιέρωσαν, και έχουν βραβευθεί.

Ειδικά για την σειρά κέιμενο τεκμηρίωσης έχει συγγράψει η Κριτικός και Ιστορικός της Τέχνης Λουίζα Αυγήτα. Σε αυτό σημειώνει μεταξύ άλλων: “Μια ερμηνεία του ιδιώτη στα αρχαία ελληνικά είναι «αυτός που δεν ασχολείται με τον δήμο, με τα δημόσια πράγματα». Μια δεύτερη ερμηνεία είναι αυτή του ανειδίκευτου και του αδαή. Τα πράγματα έχουν αλλάξει εντωμεταξύ: ο ιδιώτης, σε συνθήκες καπιταλισμού, όχι μόνο δεν είναι αδαής, αλλά ζει την αποθέωσή του –η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι το μέτρο της ανάπτυξης και το επίκεντρο του αστικού θριάμβου. Ωστόσο, στην περίοδο της κρίσης ο ιδιώτης ζει κι αυτός την παρακμή του.  Η σειρά ξυλόγλυπτων με θέμα «Ιδιώτες» του Γαβριήλ Ανδρονικίδη που παρουσιάζεται στη γκαλερί Myro αποδίδει με τραγικότητα, μαζί και ειρωνεία, την σπαρακτική πτώση του ιδιώτη, του ανθρώπου που αποθεώθηκε για την «ηρωική» υπεράσπιση του εαυτού του και του κέρδους του, μα που τώρα παραδίδεται στη διάλυση”.

Ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης είναι ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της νεότερης γενιάς. Σπούδασε ζωγραφική, αγιογραφία και γλυπτική κοντά σε καλλιτέχνες της γεννέτειρας του Θεσσαλονίκης (Κώστα Τσιλσαβίδη, Σάββα Πουρσανίδη, Κυριάκο Καμπαδάκη κ.α.). Είναι μέλος του Σύλλογου Kαλλιτεχνών Eικαστικών Tεχνών Bόρειας Ελλάδας (ΣΚΕΤΒΕ) και του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών (ΟΣΔΕΕΤΕ) και έχει κερδίσει αριθμό διακρίσεων. Εχει εκθέσει έργα του σε 7 ατομικές εκθέσεις από το το 1991 μέχρι σήμερα και σε πληθώρα ομαδικών σε όλη την Ελλάδα. Έργα του ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.



Σχετικά με την  Myrό Gallery
Η  Myrό Gallery ιδρύθηκε από τον Σταύρο Μυρωνίδη στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του στον χώρο του Πολιτισμού και των εικαστικών τεχνών ( Myrό Antiques House, Greek Marble Initiative, κ.α.) τον Σεπτέμβριο του 2011. Καλλιτεχνικά διευθύνεται από τον Πάρη Καπράλο, Εικαστικό Επιμελητή. Πέντε διακριτοί χώροι συναποτελούν την Myrό Gallery, με κοινή κεντρική είσοδο στην διεύθυνση: Νικηφόρου Φωκά 8, περιοχή Λευκού Πύργου, Κέντρο Θεσσαλονίκης. Αυτόνομα ο καθένας φιλοξενεί εκθέσεις σε μηνιαία βάση, με κοινές ημερομηνίες εγκαινίων. Ο χώρος δίνει σε νέους ανερχόμενους Έλληνες δημιουργούς, ευνοεί συνεργατικά σχήματα μεταξύ καλλιτεχνών, παρουσιάζει πολλά projects και concept εκθέσεις, και παρουσιάζει συχνά εκθέσεις σύγχρονης γλυπτικής και σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative. Περισσότερες πληροφορίες: www.myro.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.