Wednesday, 21 September 2016

Η Myrό Gallery παρουσιάζει τον Μιχάλη Τσίνογλου

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2016 - Η Myrό Gallery βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσκαλέσει να παρεβρεθείτε στα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Μιχάλη Τσίνογλου στην Κεντρική Αίθουσα  της. H έκθεση θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016 στις 20.00 και θα διαρκέσει έναν μήνα.

"Ο ζωγράφος άντλησε την έμπνευση του  για την σειρά έργων που θα εκτεθούν από τις εμπειρίες του ως εθελοντής σε  κέντρο περίθαλψης παιδιών και ενηλίκων με ειδικές ανάγκες (αυτισμό, σχιζοφρένεια, επιληψία, τετραπληγία, κ.α.), μία περίοδος που τον επηρέασε βαθιά. Μελέτησε τα πρόσωπα των ανθρώπων που τον περιέβαλαν και ιδίως εστιάστηκε κυρίως στις αδιαμεσολάβητες εκφράσεις των παιδιών που δεν ένιωθαν την ανάγκη να φορούν το προσωπείο της καθημερινότητας της κοινωνίας των ενηλίκων.  Το έργο του Μιχάλη Τσίνογλου, τόσο τεχνικά όσο και σε επίπεδο έμπνευσης είναι άρτιο σε έναν βαθμό που συνήθως συναντούμε σε πολύ έμπειρους και εμπνευσμένους εικαστικούς δημιουργούς. Προτείνουμε στο φιλότεχνο κοινό, πιστεύω, έναν πραγματικά σημαντικό και φερέλπιδα νέο Έλληνα καλλιτέχνη", επισήμανε ο Επιμελητής της έκθεσης Πάρης Καπράλος.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016, και θα είναι ανοικτή -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- Πέμπτη, Παρασκευή 11.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00 και το Σάββατο 11.00 - 15.00.

Σύντομο Βιογραφικό
Ο Μιχάλης Τσίνογλου γεννήθηκε το 1986 Χαλκιδική, και αποφοίτησε το 2012 από την Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης. Στην διάρκεια των σπουδών του, εκτός από την ζωγραφική, ασχολήθηκε με Χαρακτική και Φωτογραφία.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ