Wednesday, 14 September 2016

Πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς από τον Οίκο Δημοπρασιών Myrό Antiques House

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016 - Το τμήμα Τέχνης του Οίκου Δημοπρασιών μας Myrό Antiques House απευθύνει πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς δημιουργούς για επιλογή έργων του που θα επιλεγούν για διάθεση μέσω των δημοπρασιών μας στο φιλότεχνο κοινό. Η πρωτοβουλία μας έχει στόχο τόσο την οικονομική στήριξη των εικαστικών καλλιτεχνών της χώρας εν μέσω της δύσκολης παρούσας συγκυρίας όσο και την προώθηση του έργου τους στο ευρύτερο δημοπρατικό κοινό.

Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ενδιαφέροντος ο Οίκος μας ζητά από κάθε ενδιαφερόμενο να μας υποβάλλει στην διεύθυνση myro.thessaloniki@gmail.com με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο που θα φέρει τίτλο “Ενδιαφέρον Συμμετοχής σε Δημοπρασία” τα ακόλουθα:


  • 3 – 10 έργα σε φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης σε αρχεία μορφής JPG
  • Αρχείο κειμένου με σημείωμα διαστάσεων και υλικοτεχνική περιγραφή των έργων
  • Πλήρες επικαιροποιημένο βιογραφικό σε μορφή κειμένου στην Ελληνική Γλώσσα
  • Στοιχεία άμεσης επικοινωνίας (απαραίτητα email και κινητό τηλέφωνο)


Τα έργα που θα αποσταλούν θα πρέπει να είναι διαθέσιμα σε πρώτη ζήτηση. Υποβολές που δεν θα περιλαμβάνουν κάποιο από τα παραπάνω ζητούμενα δεν θα εξετάζονται. Επίσης αποκλείονται υποβολές online portfolios, websites, facebook pages κλπ.

Προθεσμία Υποβολής: έως τις 15 Οκτωβρίου 2016.

Για κάθε πληροφορία ή διευκρίνιση σχετικά με αυτή την πρόσκληση μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Διευθυντή του Τομέα Τέχνης του Οίκου μας κ. Πάρη Καπράλο (τηλ. 6948813460, myro.thessaloniki@gmail.com).

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην διεύθυνση www.myroauctions.gr/portfolio-review/

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ