Friday, 9 September 2016

Myrό Antiques House | Δημοπρασία Οκτωβρίου με έμφαση σε ανερχόμενους Έλληνες ζωγράφους

Επάνω αριστερά: Άτιτλος κορνιζαρισμένος πίνακας της Αλεξάνδρας Μάντζαρη,
κάρβουνο σε χαρτί, διαστάσεων 50Χ70 εκατοστά. Επάνω δεξιά:
Κορνιζομένος πίνακας, με τίτλο “Προχώρα” της Στυλιάνας Κατσιάρη, Λάδι σε καμβά, 2015.
Διαστάσεις: 50X70 cm. Κάτω αριστερά: 
Πίνακας με τίτλο “Και την άφησες να φύγει”
της Chrys Roboras, λάδι σε καμβά, 2014. Διαστάσεις: 60 x 110cm.
Κάτω δεξιά: Άτιτλος πίνακας του Γιώργου Καραφωτιά,
Λάδι σε καμβά. Διαστάσεις: 135 X 135 cm.


Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2016 - Ο οίκος δημοπρασιών της Θεσσαλονίκης Myrό Antiques House προσκαλεί με έμφαση συλλέκτες έργων τέχνης και φιλότεχνους στην 51η Τακτική Δημοπρασία του Αντικών, Τέχνης και Αντικειμένων που θα λάβει χώρα την Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016, καθώς αιχμή του δόρατος στον τομέα Τέχνης της δημοπρασίας είναι έργα σύγχρονης τέχνης από ανερχόμενους νέους Έλληνες  δημιουργούς. Μαζί τους εμφανίζονται έργα εγκαθιδρυμένων Ελλήνων εικαστικών.

Η κίνηση αυτή έχει στόχο να στρέψει το ενδιαφέρον σε εκλεκτή ζωγραφική που παράγουν νέοι Έλληνες δημιουργοί και να προσφέρει τα έργα τους σε ορθολογικές τιμές, προσφέροντας αφενός πρόσβαση σε φιλότεχνους ενόσω διαρκεί η διαδικασία ανάδειξης των νέων καλλιτεχνών σε νέα ονόματα που έχουν πάρει την άγουσα, αφετέρου στους καλλιτέχνες την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με το ενδιαφερόμενο για το έργο τους κοινό στην πατρίδα τους”, επισήμανε σε δήλωση του ο διεθυντής του Τομέα Τέχνης του Myrό Antiques House κ. Πάρης Καπράλος.  Στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν έργα του Αντώνη Σμυρνιού, του Χρήστου Μακροζαχόπουλου, του Ορέστη Διαμάντη, της Στυλιάνας Κατσιάρη, της Αλεξάνδρας Μάντζαρη, της Έλενας Αγγελή, του Μιχάλη Τσίνογλου, της Δήμητρας Ξενάκη, τα οποία περιστοιχίζονται από έργα πιο εγκαθιδρυμένων εικαστικών της νεότερης γενιάς, όπως ο Μιχαήλ Τσακουντής, η Chrys Roboras, ο Γιώργος Καραφωτιάς, ο Σωκράτης Γιοσμάς, ο Χάρης Μητρούσης, αλλά και της προηγούμενης, όπως πίνακες των Γεραλή, Θωμόπουλου, Ελένης Προσαλέντη, κ.α. Βιογραφικά και λεπτομερή στοιχεία για όλους τους καλλιτέχνες είναι διαθέσιμα στον τομέα Σύγχρονης Τέχνης (Contemporary Paintings) της 51ης  Τακτικής Δημοπρασίας του Οίκου στην διεύθυνση www.myroauctions.gr.

Εξάλλου, στην δημοπρασία κάνουν την εμφάνιση τους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές εκκίνησης έργα αντίκες με ενδιαφέρον ύφος, και ιδιαίτερες τεχνικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα  πίνακας σε ξύλο του Φλαμανδού ζωγράφου Franciscus Xaverius (περίπου 1740 – 1772, Φλαμανδός ζωγράφος που έδρασε στην Ολλανδία και κυρίως στο Άμστερνταμ και το Ρόττερνταμ) ο οποίος φέρει διεθνές πιστοποιητικό, πίνακες του Δανιήλ Δανιήλ, και αρκετοί πίνακες του 18ου & 19ου αιώνα με θρησκευτικά θέματα. Δείτε όλα τα Κλασσικά Έργα ΕΔΩ.

Εκτός του τομέα Τέχνης η δημοπρασία Οκτωβρίου του γνωστού Βορειοελλαδίτικου Οίκου διακρίνεται για σειρά από μικρά διακοσμητικά αντικείμενα, πολλά από αυτά αντίκες στυλ και εποχής, πορσελάνινα, και ασημένια είδη οικιακής χρήσης, και αγαλματίδια. Εξαιρετικές αντίκες  εμφανίζονται στην κατηγορία του επίπλου, όπως και παλαιά βαριά έπιπλα που ξεχωρίζουν για την αρτιότητα της τεχνικής τους και αποτυπώνουν το ύφος μιας εποχής.



Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους.

Όλα τα αντικείμενα είναι διαθέσιμα με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και λεπτομερείς περιγραφές στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr. Εντούτοις ο Οίκος συνιστά θερμά την επιτόπια επίσκεψη και επισκόπηση  τους, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου μέχρι το Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016 καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα  11.00 – 16.00, ώρες κατά τις θα σας υποδεχτούν στελέχη του οίκου για να σας ξεναγήσουν στην έκθεση των αντικείμενων και των έργων τέχνης που θα δημοπρατηθούν. Ο οίκος μπορεί να δεχτεί επίσκεψη και άλλες ώρες κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης (καλέστε στα τηλέφωνα 6971890212, 6948813460).  O οίκος βρίσκεται στο 2ο χλμ. του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House ιδρύθηκε, ανήκει και διευθύνεται από τον Σταύρο Μυρωνίδη,  προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ