Tuesday, 6 September 2016

Τεχνοχώρος/Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών | Marisa Zattini: “di-segni”, o dell’ indole della Res

Τρίτη 6  Σεπτεβρίου 2016 - Η νέα  εικαστική χρονιά στην γκαλερί ξεκινάει με μία πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση,  με τίτλο “di-segni”, o dell’ indole della Res, που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016 στις 20:00. Πρόκειται για την ατομική έκθεση της Marisa Zattini που είναι ιδιαίτερα γνωστή στην Ιταλία καθώς εκτός από πολύ σημαντική καλλιτέχνις, διατηρεί επίσης τον πολυχώρο “IL VICOLO” στην πόλη Cesena ο οποίος δραστηριοποιείται ως γκαλερί έργων τέχνης, εκδοτικός οίκος και γραφείο αρχιτεκτονικής  και design.

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και «τρέχει» παράλληλα και στους δύο χώρους, σε μία προσπάθεια να έρθει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του φιλότεχνου – και μη – κοινού σε επαφή με μία δουλειά που γεννά έντονα συναισθήματα και κεντρίζει το ενδιαφέρον και την προσοχή του θεατή, καλώντας τον να ασχοληθεί με κάθε ένα έργο ξεχωριστά. Οι δύο χώροι λειτουργούν ως εκθεσιακοί,  ενώ τα έργα διατίθενται αποκλειστικά από τον Τεχνοχώρο. Το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών φιλοξενεί την παλιότερη σειρά έργων της καλλιτέχνιδος, ενώ η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος έργα που δημιουργήθηκαν με βάση ελληνικά χειρόγραφα από συγγραφείς, ποιητές, δημοσιογράφους αποκλειστικά για αυτόν το σκοπό.

Η Marisa Zattini έχοντας ως βασικό άξονα και κεντρικό στοιχείο της εικαστικής της δουλειάς τη γραφή, επεξεργάζεται χειρόγραφα κείμενα τα οποία μετατρέπει με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο σε μοναδικά έργα τέχνης. Καλώντας ανθρώπους από όλο το φάσμα της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής  να αποτυπώσουν τις σκέψεις τους στο χαρτί, το οποίο και χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη, δημιουργεί ζωγραφικά έργα εμπνεόμενα από το εκάστοτε κείμενο και το γραφικό χαρακτήρα του ανθρώπου που το έγραψε. Η διαδικασία απαιτεί μία οπτικοποίηση του συναισθήματος που προκαλείται στην καλλιτέχνιδα  από την επαφή της με τα κείμενα, και μία αποκρυπτογράφηση του οπτικού ερεθίσματος από τον θεατή, μέσα από την επαφή του με το τελικό έργο.



Η έκθεση αποδεικνύει με τον πιο άμεσο και προφανή τρόπο την παρουσία της Τέχνης σε κάθε στιγμή και τομέα της ζωής μας. Δείχνει το πώς ο καθένας μας μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός έργου και πόσο προσιτή μπορεί να γίνει η Τέχνη στο ευρύ κοινό. Η καλλιτέχνις δεν αρκείται απλώς σε κείμενα, αλλά θέλει αποκλειστικά χειρόγραφα ώστε να λαμβάνει από αυτά την ενέργεια και τη ζεστασιά που αποπνέει το αποτέλεσμα της προσωπικής επαφής του γράφοντα με το γραπτό.

Συμμετέχουν με χειρόγραφά τους, πεζά και ποιήματα οι: Αλέξανδρος Αρδαβάνης, Γιώργος Βέης, Γιάννης Ευθυμιάδης, Παύλος Κάγιος, Κατερίνα Κατράκη, Ρίτσα Μασούρα, Γιώργος Μπούτλας, Ζωή Περβολαράκη, Ιωάννα Φραγκιά και Μπάμπης Χριστακόπουλος.

Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών όπου την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου θα γίνει ξενάγηση στα έργα της Marisa Zattini από τη Δήμητρα Σιατερλή.

Τη βραδιά των εγκαινίων θα συνοδεύσει το εξαιρετικό Prosecco “The Bosca”, five stars collection.


Εγκαίνια Έκθεσης: Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016, 20:00-23:00
Διάρκεια Έκθεσης: 14 Σεπτεμβρίου – 8 Οκτωβρίου 2016
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 15:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.