Monday, 12 September 2016

Gallery 7 | Chrys Roboras “Nothing remains the same”

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016 - Η Gallery 7 φιλοξενεί την έκθεση ζωγραφικής της Chrys Roboras με τίτλο “Nothing remains the same” η οποία θα εγκαινιαστεί τη Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016 στις 20:00. H ζωγράφος Chrys Roboras είναι μία καλλιτέχνης ρεαλιστικών φιγούρων με αφηρημένα τοπία. “Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις τη φυσική ανάγκη ενός ανθρώπου να βρει ένα μέρος όπου ανήκει, ένα χώρο όπου κάποιος μπορεί να βρει ηρεμία”. Επηρεασμένη από προσωπικά βιώματα ξεκινάει το καλλιτεχνικό της ταξίδι από τη νομαδική σειρά “No Man’s Land”, στην οποία απεικονίζει σουρεαλιστικά τοπία και ανθρώπους οι οποίοι προσπαθούν να βρουν τον τόπο τους, μέχρι τη σειρά “In Man’s Land” όπου η αίσθηση του “ανήκειν” και της “αποδοχής” χωρίς ανασφάλειες στοχασμού και αμφιβολίας μπορούν να ανιχνευθούν. Η κατανόηση της ζωγράφου για τον κόσμο σιγά σιγά αλλάζει, και μοιάζει ότι η αίσθηση της μετατόπισης εξασθενίζει και η οπτική της μεταμορφώνεται. Στην 5η ατομική της έκθεση“Nothing remains the same” η Chrys Roboras παρουσιάζει πορτραίτα και προσωπικότητες πίσω από αυτά.

Εγκαίνια: Τρίτη 4 Οκτωβρίου 8:00 μμ και διαρκεί μέχρι της 22 Οκτωβρίου.

Gallery 7 | Σόλωνος 20 & Βουκουρεστίου, Κολωνάκι.
Πληροφορίες: Τηλ.: 210 3612050 | www.gallery7.gr
Ώρες λειτουργίας:
Τετ., Σάβ. 11:00 – 15:00
Τρ., Πέμ., Παρ. 11:00 – 14:00 και 18:00 – 21:00

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.