Sunday, 25 September 2016

Το νέο πρόσωπο της Ελληνικής Τέχνης και η ιστορία της φωτογραφίας σε δημοπρασία

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016 - Ο οίκος δημοπρασιών Myrό Antiques House σας προσκαλεί στην 51η Δημοπρασία Τέχνης, Αντικών και Αντικειμένων του που θα λάβει χώρα στην έδρα του, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης (2ο χλμ του δρόμου Σουρωτής Αγίου Αντωνίου) την Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016 στις 12.00 το μεσημέρι. Οι εγγραφές ξεκινούν στις 11.30 και ο Οίκος συμβουλεύει πιθανούς αγοραστές να παρευρίσκονται νωρίτερα για να έχουν την ευχέρεια να εξετάσουν τα αντικείμενα που σκοπεύουν  να αγοράσουν με την ησυχία τους και την βοήθεια των εξειδικευμένων συνεργατών του. Η 51η δημοπρασία δίνει έμφαση σε έργα σύγχρονης τέχνης από ανερχόμενους νέους Έλληνες  δημιουργούς, περιλαμβάνει μία ιστορικής και μουσειακής αξίας Πανοραμική Φωτογραφική Μηχανή της δεκαετίας του 1930, και αναλαμβάνει στο πλαίσιο ανθρωπιστικών δράσεων του να υποστηρίξει γνωστό Σύριο εικαστικό καλλιτέχνη και την οικογένεια του.

Έμφαση στο μέλλον της Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης
Με αιχμή του δόρατος δεκάδες έργα Σύγχρονης Τέχνης από νέους ανερχόμενου, αλλά και πιο εγκαθιδρυμένους Έλληνες εικαστικούς, ο Οίκος προσπαθεί να στρέψει το ενδιαφέρον σε εκλεκτή ζωγραφική που παράγουν νέοι Έλληνες δημιουργοί και να προσφέρει τα έργα τους σε ορθολογικές τιμές, προσφέροντας αφενός πρόσβαση σε φιλότεχνους ενόσω διαρκεί η διαδικασία ανάδειξης των νέων καλλιτεχνών σε νέα ονόματα που έχουν πάρει την άγουσα, αφετέρου στους καλλιτέχνες την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με το ενδιαφερόμενο κοινό για το έργο τους  στην πατρίδα τους. Η δημοπρασία, αν και απαιτεί εν πολλοίς φυσική παρουσία, χαίρει εκτίμησης και ξένων συλλεκτών και εμπόρων οι οποίοι επισκέπτονται συχνά σε δημοπρατικές συγκυρίες, δίνοντας επιπλέον ένα πρώτο βήμα προς το εξωτερικό.  Στην κατηγορία αυτή εμπίπτουν έργα του Αντώνη Σμυρνιού, του Χρήστου Μακροζαχόπουλου, του Ορέστη Διαμάντη, της Στυλιάνας Κατσιάρη, της Αλεξάνδρας Μάντζαρη, της Έλενας Αγγελή, του Μιχάλη Τσίνογλου, της Δήμητρας Ξενάκη, τα οποία περιστοιχίζονται από έργα πιο εγκαθιδρυμένων εικαστικών της νεότερης γενιάς, όπως ο Μιχαήλ Τσακουντής, η Chrys Roboras, ο Γιώργος Καραφωτιάς, ο Σωκράτης Γιοσμάς, ο Χάρης Μητρούσης, αλλά και της προηγούμενης, όπως πίνακες των Γεραλή, Θωμόπουλου, Ελένης Προσαλέντη, κ.α.

Συλλεκτικά αριστουργήματα κλασσικής τέχνης
Στην δημοπρασία κάνουν την εμφάνιση τους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές εκκίνησης έργα αντίκες με ενδιαφέρον ύφος, και ιδιαίτερες τεχνικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πίνακας σε ξύλο του Φλαμανδού ζωγράφου Franciscus Xaverius (περίπου 1740 – 1772, Φλαμανδός ζωγράφος που έδρασε στην Ολλανδία και κυρίως στο Άμστερνταμ και το Ρόττερνταμ) ο οποίος φέρει διεθνές πιστοποιητικό, πίνακες του Δανιήλ Δανιήλ, και αρκετοί πίνακες του 18ου & 19ου αιώνα με θρησκευτικά θέματα. Ένα άλλο Lot, το 084, είναι ένας κορνιζομένος πίνακας, ζωγραφισμένος γύρω στο 1790, με την κλασσική παράσταση του DaVinci, τον "Μυστικό Δείπνο". Εξαιρετική ποιότητα ζωγραφικής, αξίζει να ερευνηθεί.




Συλλογή  με σχέδια του Μπουζιάνη σε ένα χτύπημα
Στο Lot 161 βρίσκουμε σε ένα χτύπημα μια συλλογή αποτελούμενη από 8 σχέδια, μολύβια σε χαρτί, του Γιώργου Μπουζιάνη, η οποία συνοδεύεται από φύλλο διπλωμένου χαρτιού με στόχο να χρησιμεύσει ως φάκελος, ο οποίος στην εσωτερική πλευρά φέρει ζωγραφιά και από κάτω από αυτήν υπάρχει ιδιόχειρη αφιέρωση, επίσης υπογεγραμμένη. Ο Γιώργος Μπουζιάνης (1885 – 1959) υπήρξε ο σημαντικότερος Έλληνας εξπρεσιονιστής ζωγράφος. Έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Γερμανία όπου διαμόρφωσε ζωγραφικό χαρακτήρα. Την εποχή που ο Μπουζιάννης έζησε στην Γερμανία στο καλλιτεχνικό προσκήνιο βρίσκονταν πρωτοποριακές ομάδες, όπως η “Γέφυρα” (Die Brucke) και ο “Γαλάζιος Καβαλάρης” (Der Blaue Reiter), όντας ο ίδιος μέλος της Neue Secession και της Neue Gruppe. Αν ο ζωγράφος επηρεάστηκε από τα κινήματα της εποχής του, άλλο τόσο είναι βέβαιο ότι επηρέασε τα ζωγραφικά πράγματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, θεωρούμενος σήμρα ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους του περασμένου αιώνα. Τα έργα του είναι συλλεκτικά και δεν απαξιώνονται.

Εικαστική Φιλανθρωπική δράση
Στα Lot 149 και 151 βρίσκονται δύο έργα τέχνης του Σύριου ζωγράφου, χαράκτη και καθηγητή της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Δαμασκού κ. Hassan Alkhateeb.  Ο οίκος  στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας του για την απάλυνση των κοινωνικών πληγών της εποχής μας, διαθέτει τους δύο πίνακες με συμβολική τιμή εκκίνησης τα 100 ευρώ τον καθένα προκειμένου να ενισχύσει την προσπάθεια του καλλιτέχνη – θύμα της Συριακής κρίσης και προσφυγιάς, να τα βγάλει πέρα με αξιοπρέπεια, για τον εαυτό του και την οικογένεια του. Ο οίκος δηλώνει πως το 100% των εσόδων από την πώληση των δύο έργων θα διατεθεί για την οικονομική ενίσχυση της οικογένειας του. Ο Οίκος παραιτείται του ποσοστού του υπέρ του Σύριου καλλιτέχνη που προσέφυγε σε αυτόν, και ζητά από τους φίλους και τους πελάτες του να τον συνδράμουν στην δύσκολη αυτή τη στιγμή της πορείας του.

Πανοραμική συμβολή στην Ιστορία
Μια ιστορική πανοραμική φωτογραφική μηχανή  των αρχών του περασμένου αιώνα βρίσκεται στο Lot 193. Ο οίκος καλεί φορείς σχετικούς με την ιστορία της φωτογραφίας να εξετάσουν και να εκτιμήσουν το Lot, όπως και να παρίστανται στην δημοπρασία, με την πεποίθηση ότι τέτοιου είδους αντικείμενα με συμβολή στην Νεότερη Ελληνική Ιστορία θα πρέπει να παραμένουν εντός των συνόρων και να αναδεικνύονται.

Κλασσική αντίκα και παλαιό έπιπλο
Ο τομέας του επίπλου περιλαμβάνει περισσότερα από 50 Lots (σύνολα αντικειμένων ή μεμονωμένα αντικείμενα που εντάσσονται σε ένα “χτύπημα”), πολλά από αυτά εξαιρετικές αντίκες ή σπάνια vintage. Όλα τα έπιπλα είναι χρηστικά και σε καλή κατάσταση, ενώ οι τιμές εκκίνησης είναι ανυπέρβλητα χαμηλές. Μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν 4 πλήρη σετ σαλονιού σε άριστη κατάσταση με τιμές εκκίνησης από 100 μέχρι 500 ευρώ, ένα σετ αποτελούμενο από γραφείο, σε νεφροειδές σχήμα και δερμάτινη επιφάνεια και αμερικάνικου τύπου καρέκλα γραφείου (Lot 47), ένας μπουφές, πολλά Art Deco στυλ και εποχής μεμονωμένα έπιπλα , μία βιτρίνα από μαόνι, Georgian στυλ, με φυσητό γυαλί, εποχή 1930 (Lot 113), ένας Βικτωριανός καναπές, αμερικάνικη καρυδιά (Lot 137), ένας δερμάτινος καναπές  στυλ και εποχή δεύτερου αμερικάνικου Empire -περίοδος 1860(Lot 47), ένα εξαιρετικό game table που αναδιπλώνεται και γίνεται τραπέζι του 19ου αιώνα, κλέβουν τις εντυπώσεις από τον τομέα.

Δεκάδες Lots με τιμή εκκίνησης 10 ευρώ
Πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Μια βιβλιοθήκη σε ένα χτύπημα!
Στο Lot 225 βρίσκονται δύο παλέτες με μερικές εκατοντάδες βιβλία. Προέρχονται από οικιακή βιβλιοθήκη και περιλαμβάνουν ειδικού και γενικού ενδιαφέροντος βιβλία, ενώ αρκετά από αυτά είναι λογοτεχνικά.

Δυνατότητα κατάθεσης προσφοράς πριν την δημοπρασία 
Αν ο πελάτης κωλύεται να παρευρίσκεται στην δημοπρασία την ημερομηνία και τις ώρες διεξαγωγής της και το επιθυμεί μπορεί να καταθέσει προσφορά χρησιμοποιώντας την δυνατότητα “MAKE OFFER” που δίνει ειδική λειτουργία της ιστοσελίδας. Επισκεφτείτε τον τομέα της τρέχουσας δημοπρασίας στην ιστοσελίδα  www.myroauctions.gr για περισσότερες πληροφορίες, ή απλά, ανοίξτε κάθε αντικείμενο που σας ενδιαφέρει και συμπληρώστε τα στοιχεία σας στην φόρμα που ακολουθεί την περιγραφή του. Εξειδικευμένος υπάλληλος του Οίκου θα σας καλέσει εντός 2 ημερών για να επιβεβαιώσει την προσφορά σας και να σας καθοδηγήσει με τα βήματα της υπόλοιπης διαδικασίας.

Η διαδικασία της δημοπρασίας
Την ημέρα της δημοπρασίας οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν απαραίτητα μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα τους, να έρθουν στον χώρο της δημοπρασίας τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα για να εγγραφούν, ενώ, ό,τι αγοράσουν μπορούν να το πληρώσουν και να το πάρουν ακόμη και επιτόπου, ή, εναλλακτικά να το παραλάβουν μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αντικείμενα της δημοπρασίας βρίσκονται στον χώρο της δημοπρασίας ένα μήνα νωρίτερα, ώστε παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να τα εξετάσουν από κοντά. Εξάλλου, αν έχετε αντικείμενα που σκέπτεστε να τα διαθέσετε σε κάποια από τις δημοπρασίες μας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ. Σταύρο Μυρωνίδη (myro.antiques.house@gmail.com ή καλώντας στο 6971890212)

Δείτε όλα τα αντικείμενα πριν την δημοπρασία 
Ο΄οίκος συμβουλεύει όλους τους ενδιαφερόμενους να δουν από την ιστοσελίδα του στο internet (www.myroauctions.gr) τα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν και εαν η περιγραφή ή οι αναλυτικές φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης δεν τους καλύπτουν, να επικοινωνήσουν ζητώντας περισσότερες πληροφορίες και υποβάλλοντας εξειδικευμένες ερωτήσεις. Εξάλλου, ο  οίκος δέχεται επισκέπτες καθημερινά  (και Σαββατοκύριακο) κατόπιν ραντεβού για επισκόπηση και εκτίμηση των έργων, μέχρι μία ημέρα πριν την δημοπρασία. Για συνάντηση καλέστε τον δημοπράτη κ. Σταύρο Μυρωνίδη (6971890212). Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα www.myroauctions.gr, καθώς ολοκληρώνεται η δημοπρασία.

Η είσοδος στην δημοπρασία είναι ελεύθερη για όλους, ακόμη κι αν δεν σκοπεύουν να αγοράσουν, αλλά θέλουν απλώς να παρακολουθήσουν την διαδικασία.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ