Saturday, 24 September 2016

Από το Μουσείο ως την άκρη του κόσμου

Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016 - Αύριο, Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016 στις 11.30 και  στις 13.30  το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης ανοίγει τη νέα σεζόν, καλωσορίζοντας γονείς και παιδιά στην παράσταση «Από το Μουσείο ως την άκρη του κόσμου»!  Λίγο πριν ξεκινήσουν τα προγράμματα του Σαββατοκύριακου για τη νέα χρονιά, το Μουσείο υποδέχεται με ελεύθερη είσοδο τα παιδιά με τους γονείς τους,  σε μια συναρπαστική παράσταση όπου η φαντασία και το παραμύθι συναντούν τη δημιουργικότητα και τις εικαστικές δράσεις.

Η παράσταση αφηγείται την ιστορία ενός ποντικού που ξεκίνησε για ένα ταξίδι μακρινό και έφτασε ως τα πέρατα του κόσμου. Στη διάρκεια της παράστασης, γονείς και παιδιά θα βλέπουν να δημιουργούνται μπροστά στα μάτια τους όλα όσα συνάντησε ο ποντικός στο ταξίδι του αυτό. Στο τέλος τα παιδιά θα παίξουν και θα πειραματιστούν με διάφορες τεχνικές για να φτιάξουν το δικό τους ήρωα, τον οποίο θα πάρουν μαζί τους. Στο τέλος της παράστασης, οι γονείς θα ενημερωθούν για το νέο πρόγραμμα της χρονιάς 2016-17 και θα γνωρίσουν τους υπεύθυνους των εργαστηρίων.



Σας περιμένουμε και ελπίζουμε να περάσουμε όλοι μαζί μια δημιουργική χρονιά!

Αφήγηση: Παραμυθοκόρες
Εικαστικές δράσεις: Αντωνία Βέλλιου, Δέσποινα Σακελλαρίου, Νιόβη Σταυροπούλου
________________________
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Νεοφύτου Δούκα 4
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016
Γονείς και παιδιά από 2 ετών και άνω
Ώρες έναρξης κάθε παράστασης: 11.30 και 13.30
Απαραίτητη η κράτηση θέσεων από Δευτέρα 19/9, 10.00-13.00
Είσοδος ελεύθερη
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210.7294.220
cycladic.gr 

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ