Friday, 2 September 2016

Κωνσταντίνος Βερούτης | Ο Λαβύρινθος των Αθηνών


Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016 - Τυπικά απόψε, και, στην πραγματικότητα από τις 5 του μήνα, ξεκινά στην Αθήνα μία ενδιαφέρουσα εικαστική δράση, με τίτλο "Ο Λαβύρινθος των Αθηνών" (The Labyrinth of Athens), δίκην έκθεσης του καλλιτέχνη Κωνσταντινου Βερούτη.  Σημειώνεται στην αναγγελία της έκθεσης: "Η κάτοψη μιας πόλης δημιουργεί στο μυαλό την εικόνα ενός Lαβύρινθου . Μια εικόνα γεμάτη mυστήριο σε υπόγεια μέρη όπου ο ανθρώπινος νους φτιάχνει σκηνές σκοτεινές, με ένα συνεχή φόβο μήπως και συναντήσει τον Μινώτavrο του. Αυτό το Μινώταυρο θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι επισκέπτες της τριπλής ταυτόχρονης εξερεύνησης του alter ego μέσα από τα έργα του εικαστικού Κωνσταντίνου Βερούτη, σε τρία διαφορετικά σημεία της Αθήνας, στην έκθεση ΄΄The Labyrinth of Athens΄΄ που θα πραγματοποιηθεί από τη 1η έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016".

Ο "Λαβύρινθος της Αθήνας" περιλαμβάνει progressive έργα ζωγραφικής που σκοπό έχουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του ιδιαίτερου κοινού στο οποίο απευθύνονται και να το βάλουν να εξερευνήσει τον εσωτερικό του κόσμο, να αντικρύσει τον καθρέπτη του μυαλού του, να ανακαλύψει τους φόβους του, τις απόκρυφές, τολμηρές, σκοτεινές αλλά και φωτεινές πτυχές του χαρακτήρα και της ζωής του σε συνδυασμό με τα ΄΄πρέπει΄΄ και ΄΄ θέλω΄΄ του, τονίζοντας όμως τη βασική αρχή ότι ΄΄ όλοι οι άνθρωποι αποτελούν μία συμπαγή ομάδα΄΄! Οι τρείς χαραγμένες διαδρομές είναι ΄΄συν του τάγματος΄΄, ΄΄ειρήνη ΄΄ & ΄΄μεταμόρφωση΄΄ και περικλείουν τις εξής περιοχές της Αθήνας με τη σειρά : Πλατεία Συντάγματος, Πλατεία Αγίας Ειρήνης και Μεταξουργείο με διαφορετικές ημερομηνίες παρουσίασης έργων στο κοινό ως αυστηρή αλληλουχία, συνέχεια και τερματισμό σε κοινές ημερομηνίες έκθεσης και στα τρία σημεία. Η πορεία που καλούνται να ακολουθήσουν οι επισκέπτες είναι συγκεκριμένη ξεκινώντας στις 5 Σεπτεμβρίου 2016 στις 20:00 από το "Low Profile"(Βουλής 7 - στοά Μπολάνη - Σύνταγμα), συνεχίζοντας στις 12 Σεπτεμβρίου 2016 στις 20:00 στο "Rooster"(πλατεία αγίας ειρήνης 4 - Μοναστηράκι)  και καταλήγοντας στις 19 Σεπτεμβρίου 2016 στις 20:00 στο "Κλωστήριον"(Μυλλέρου 1 7 – πλατεία αυδή – Μεταξουργείο).

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.