Saturday, 17 September 2016

120 λεξεις: Διαγωνισμός Λογοτεχνίας

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2016 - Η λογοτεχνική ιστοσελίδα 120 λεξεις σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό με τίτλο “7 Θανάσιμα Αμαρτήματα”. Έχοντας αφετηρία μία από τις: Οκνηρία, Αλαζονεία, Λαιμαργία, Λαγνεία, Απληστία, Οργή και Ζηλοφθονία, σας ζητάμε να εμπνευστείτε και να γράψετε Flash Fiction ιστορίες των 120 λέξεων ακριβώς.

Κατά την διάρκεια της θητείας του το 590 μ.Χ. ο Πάπας Γρηγόριος Α’ ταξινόμησε τα πιο σοβαρά αμαρτήματα σύμφωνα με την καθολική εκκλησία και τα ονόμασε θανάσιμα, επειδή είναι ικανά να στερήσουν την θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ανθρώπινης ψυχής. Όμως σύμφωνα με τον Βολταίρο: «Τα πάθη για τον άνθρωπο είναι ό,τι ο άνεμος για τα ιστιοφόρα. Παρόλο που μπορεί να τον καταστρέψουν, δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτά». Πόσο ενδιαφέρουσα είναι μία ενάρετη ζωή ή μία καθαρή συνείδηση μπροστά στο αλατοπίπερο που προσφέρει μία απαγορευμένη πράξη; Άλλωστε όσο πιο ολέθρια είναι η αμαρτία, τόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η ιστορία κι αυτές ακριβώς τις ιστορίες σας προσκαλούμε να γράψετε.



Τα 14 κείμενα που θα διακριθούν από την κριτική επιτροπή θα φιλοτεχνηθούν από την επιμελήτρια Vera Kartalou και θα παρουσιαστούν σε εικαστική έκθεση, η οποία θα φιλοξενηθεί στο Art Café Abodé από τις 11 έως τις 18 Δεκεμβρίου 2016. Επίσης θα εκδοθούν σε ηλεκτρονικό e-book που θα διανεμηθεί δωρεάν προς download, καθώς και σε έντυπη μορφή, όπου θα συνοδεύονται από τις φωτογραφίες των 7 θανάσιμων αμαρτιών, όπως τις εμπνεύστηκε και αποτύπωσε η καλλιτέχνης Μαρία Λαγού.


Πληροφορίες συμμετοχής:

1. Για να λάβεις μέρος, γράψε ιστορίες 120 -ακριβώς- λέξεων και στείλτες μας ηλεκτρονικά μέσω της σχετικής φόρμας επικοινωνίας http://120lekseis.com/7-thanasima-amartimata/
έως τις 20 Οκτωβρίου.
2. Ο κάθε συγγραφέας μπορεί να λάβει μέρος με μία ιστορία ανά αμάρτημα, δηλαδή το λιγότερο με μία ιστορία και το ανώτερο με συνολικά 7 ιστορίες, γραμμένες στην ελληνική γλώσσα.
3. Με την αποστολή των ιστοριών, ο συγγραφέας παραθέτει στην σελίδα 120lekseis.com την άδεια να εκδώσει τόσο ηλεκτρονικά, όσο και έντυπα το έργο του. Τα πνευματικά δικαιώματα παραμένουν στον συγγραφέα.
4. Σε κάθε συγγραφέα που θα διακριθεί θα δοθεί δωρεάν ένα αντίγραφο της έντυπης συλλογής με τις νικητήριες ιστορίες. Τα έσοδα που θα προκύψουν από τις πωλήσεις της συλλογής θα διατεθούν για την υποστήριξη του 120lekseis.com και των συνεργατών του.
5. Η ανακοίνωση των 14 νικητών (δηλαδή 2 νικητές ανά θανάσιμο αμάρτημα) θα γίνει την 1η Δεκεμβρίου μέσα από τις σελίδες: 120 λεξεις, καθώς και Vera Kartalou.
6. Επιλεγμένες ιστορίες θα δημοσιευτούν με το τέλος του διαγωνισμού και στο 120lekseis.com.
7. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας http://120lekseis.com/7-thanasima-amartimata/

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ