Saturday, 17 September 2016

120 λεξεις: Διαγωνισμός Λογοτεχνίας

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2016 - Η λογοτεχνική ιστοσελίδα 120 λεξεις σας προσκαλεί να συμμετάσχετε στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό με τίτλο “7 Θανάσιμα Αμαρτήματα”. Έχοντας αφετηρία μία από τις: Οκνηρία, Αλαζονεία, Λαιμαργία, Λαγνεία, Απληστία, Οργή και Ζηλοφθονία, σας ζητάμε να εμπνευστείτε και να γράψετε Flash Fiction ιστορίες των 120 λέξεων ακριβώς.

Κατά την διάρκεια της θητείας του το 590 μ.Χ. ο Πάπας Γρηγόριος Α’ ταξινόμησε τα πιο σοβαρά αμαρτήματα σύμφωνα με την καθολική εκκλησία και τα ονόμασε θανάσιμα, επειδή είναι ικανά να στερήσουν την θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ανθρώπινης ψυχής. Όμως σύμφωνα με τον Βολταίρο: «Τα πάθη για τον άνθρωπο είναι ό,τι ο άνεμος για τα ιστιοφόρα. Παρόλο που μπορεί να τον καταστρέψουν, δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς αυτά». Πόσο ενδιαφέρουσα είναι μία ενάρετη ζωή ή μία καθαρή συνείδηση μπροστά στο αλατοπίπερο που προσφέρει μία απαγορευμένη πράξη; Άλλωστε όσο πιο ολέθρια είναι η αμαρτία, τόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η ιστορία κι αυτές ακριβώς τις ιστορίες σας προσκαλούμε να γράψετε.



Τα 14 κείμενα που θα διακριθούν από την κριτική επιτροπή θα φιλοτεχνηθούν από την επιμελήτρια Vera Kartalou και θα παρουσιαστούν σε εικαστική έκθεση, η οποία θα φιλοξενηθεί στο Art Café Abodé από τις 11 έως τις 18 Δεκεμβρίου 2016. Επίσης θα εκδοθούν σε ηλεκτρονικό e-book που θα διανεμηθεί δωρεάν προς download, καθώς και σε έντυπη μορφή, όπου θα συνοδεύονται από τις φωτογραφίες των 7 θανάσιμων αμαρτιών, όπως τις εμπνεύστηκε και αποτύπωσε η καλλιτέχνης Μαρία Λαγού.


Πληροφορίες συμμετοχής:

1. Για να λάβεις μέρος, γράψε ιστορίες 120 -ακριβώς- λέξεων και στείλτες μας ηλεκτρονικά μέσω της σχετικής φόρμας επικοινωνίας http://120lekseis.com/7-thanasima-amartimata/
έως τις 20 Οκτωβρίου.
2. Ο κάθε συγγραφέας μπορεί να λάβει μέρος με μία ιστορία ανά αμάρτημα, δηλαδή το λιγότερο με μία ιστορία και το ανώτερο με συνολικά 7 ιστορίες, γραμμένες στην ελληνική γλώσσα.
3. Με την αποστολή των ιστοριών, ο συγγραφέας παραθέτει στην σελίδα 120lekseis.com την άδεια να εκδώσει τόσο ηλεκτρονικά, όσο και έντυπα το έργο του. Τα πνευματικά δικαιώματα παραμένουν στον συγγραφέα.
4. Σε κάθε συγγραφέα που θα διακριθεί θα δοθεί δωρεάν ένα αντίγραφο της έντυπης συλλογής με τις νικητήριες ιστορίες. Τα έσοδα που θα προκύψουν από τις πωλήσεις της συλλογής θα διατεθούν για την υποστήριξη του 120lekseis.com και των συνεργατών του.
5. Η ανακοίνωση των 14 νικητών (δηλαδή 2 νικητές ανά θανάσιμο αμάρτημα) θα γίνει την 1η Δεκεμβρίου μέσα από τις σελίδες: 120 λεξεις, καθώς και Vera Kartalou.
6. Επιλεγμένες ιστορίες θα δημοσιευτούν με το τέλος του διαγωνισμού και στο 120lekseis.com.
7. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση μπορείτε να στείλετε το μήνυμα σας http://120lekseis.com/7-thanasima-amartimata/

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.