Sunday, 7 August 2016

Greek Marble Initiative: Workshops γλυπτικής σε συνεργασία με το κέντρο “Απεξάρτηση”

Κυριακή 7 Αυγούστου 2016 - O οίκος Myrό Antiques House σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative φιλοξενεί κάθε Τρίτη θεραπευόμενους του κέντρου έρευνας συμπεριφορών εθισμού “Απεξάρτηση” στις εγκαταστάσεις του, και διοργανώνει εργαστήρια (hands-on workshops)  Τέχνης με έμφαση στην Γλυπτική. Η δράση ξεκίνησε τον Ιούνιο και θα συνεχιστεί σε όλη την διάρκεια του καλοκαιριού. 

Οι θεραπευόμενοι παρακολούθησαν διαλέξεις για την Τέχνη, την Αντίκα, τα κινήματα και τα στυλ, από εξειδικευμένους συνεργάτες του Myrό Antiques House, ενώ στην συνέχεια εγκαθιδρύθηκε η βιωματική επαφή τους με την Γλυπτική υπό την καθοδήγηση γλυπτών της Greek Marble Initiative, και των θεραπευτών τους, από την πλευρά του κέντρου “Απεξάρτηση”. Με οδηγούς τους γλύπτες Γιώργο Σπυριδόνωβ, Τζένη Σκάλκου, Γκίβη Μιχαηλίδη και Στράτο Πάλλα, δίνεται η ευκαιρία στους συμμετέχοντες να πειραματιστούν με το υλικό, να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους και να δουν την προσπάθεια τους να αποδίδει καρπούς.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που είμαστε σε θέση να υποστηρίξουμε το σημαντικό έργο του Κέντρου “Απεξάρτηση” και, ακόμα περισσότερο, τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα που κάνουν μία γενναία προσπάθεια να γυρίσουν σελίδα στις ζωές τους. Η γνωριμία μας μαζί τους είναι ενδιαφέρουσα και ενθαρρυντική. Περεταίρω, το ενδιαφέρον τους για  την Τέχνη και ιδιαίτερα για την γλυπτική, η προσπάθεια που καταβάλλουν ώτσε να εφαρμόσουν τις εμπνεύσεις και τις ιδέες τους στο υλικό, εγκαθιδρύουν έναν διάλογο με τελικούς ωφελημένους εμάς τους ίδιους και τους καλλιτέχνες μας, περισσότερο. Φιλοδοξούμε ότι η εμπειρία τους μαζί μας θα διαμορφώσει μία καλή ανάμνηση, και ότι ίσως θα έχει και συνέχεια. Θα χαρούμε πολύ να φιλοξενήσουμε περισσότερες πρωτοβουλίες σαν αυτή των ανθρώπων της “Απεξάρτησης” στο μέλλον”, επισήμανε ο ιδρυτής & CEO του  Myrό Antiques House κ. Σταύρος Μυρωνίδης

Η δράση της Απεξάρτησης σε συνεργασία με την Greek Marble Initiative και το Myrό Antiques House δεν είναι η πρώτη. Προηγήθηκε τον Φεβρουάριο συνεργασία με την Myrό Gallery για την συγκέντρωση χρημάτων υπέρ των σκοπών του κέντρου μέσω το Puzzle Project, μίας έκθεσης τα κέρδη της οποίας δόθηκαν για αυτό τον σκοπό. Η συνεργασία των δύο οργανισμών θα συνεχιστεί και με άλλες δράσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν προσεχώς. 


Σχετικά με το κέντρο έρευνας συμπεριφορών εθισμού “Απεξάρτηση” 
Το Κέντρο Έρευνας Συμπεριφορών Εθισμού ιδρύθηκε το 2007 στη Θεσσαλονίκη με στόχο την προσφορά βοήθειας σε εξαρτημένα άτομα ώστε να σπάσουν τον ατελείωτο κύκλο του εθισμού. Απευθύνεται σε όλους όσους υποφέρουν από την εξάρτηση των ναρκωτικών και του αλκοόλ, βοηθώντας τους με σεβασμό να νικήσουν τις δυσκολίες τους και να αποκτήσουν νέες δυνατότητες και προοπτικές στη ζωή τους. Το θεραπευτικό πρόγραμμα, η διάρκεια του οποίου είναι 17 εβδομάδες το κλειστό και 17 εβδομάδες το ανοικτό, είναι συνδυασμός τριών θεραπευτικών προσεγγίσεων της υπαρξιστικής, προσωποκεντρικής και γνωστικοσυμπεριφορικής-12 βήματα των Ν.Α. Το κέντρο βρίσκεται μέσα σε ένα κήπο τεσσάρων στρεμμάτων σε μία ήσυχη, ιδανική για τον σκοπό αυτό τοποθεσία, στην περιοχή της Σουρωτής Θεσσαλονίκης. Εκτός από τους φιλικούς και άνετους χώρους διαμονής στις εγκαταστάσεις περιλαμβάνονται χώροι άσκησης και δημιουργικής απασχόλησης των θεραπευομένων. Μέχρι σήμερα το 88% των ατόμων που έχουν εισαχθεί και έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμα παραμένουν «καθαροί». Περισσότερες πληροφορίες στο www.apexartisi.gr.

Σχετικά με την Greek Marble Initiative 
Η  Greek Marble Initiative είναι μια πρωτοβουλία του ιδρυτή του Myrό Antiques House Σταύρου Μυρωνίδη και των συνεργατών του με στόχο την ανάδειξη του ελληνικού γλυπτικού μαρμάρου σε όλο τον κόσμο, αλλά και την ενδυνάμωση της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο. Η Πρωτοβουλία έχει διοργανώσει μέχρι σήμερα 3 Διεθνή Συμπόσια, ενώ ως πλατφόρμα διασυνδέει 36 γλυπτες μαρμάρου από όλο τον κόσμο, και το μεγαλύτερο Πάρκο Γλυπτικής στα Βαλκάνια -και ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης- καθώς, στο πλαίσιο της λειτουργίας της έχουν παραχθεί και βρίσκονται στις εγκαταστάσεις περισσότερα από 180 Μνημειακά Γλυπτά και εκατοντάδες μικρότερα. Το Πάρκο Γλυπτικής στεγάζεται στον περιβάλλοντα χώρο του  Myrό Antiques House, και είναι επισκέψιμο καθημερινά και τα Σαββατοκύριακα 11.00 - 17.00 κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης (καλέστε τον Διευθυντή του Τμήματος Τέχνης κ. Πάρη Καπράλο 6948813460 για να κανονίσετε ξενάγηση στον χώρο, για ομάδες αλλά και μεμονομένα άτομα). 

Σχετικά με το Myrό Antiques House 
Το Myrό Antiques House υπηρετεί με συνέπεια τον χώρο της ποιοτικής αντίκας από το 1996 με καταστήματα στην Θεσσαλονίκη, ενώ τα τελευταία χρόνια εδράζεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή της Σουρωτής. Οι εγκαταστάσεις του στεγάζουν Πινακοθήκη, Γλυπτοθήκη, Φυσικές δημοπρασίες και εκθέσεις συλλογών. Ο Οίκος αποτελεί το εφαλτήριο για μια σειρά από δραστηριότητες, όπως η διεθνής πλατφόρμα σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο Greek Marble Initiative και τα Συμπόσια της, ο χώρος σύγχρονης τέχνης Myrό Gallery στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, κ.α. Ο Οίκος δημοπρασιών διαθέτει και δραστηριότητα στον χώρο του Real Estate ειδικευόμενος στις πωλήσεις νησιών, πολυτελών κατοικιών και ξενοδοχειακών μονάδων σε διεθνείς επενδυτές. Από το 2015 είναι ο αποκλειστικός συνεργάτης του πολυτελούς ξενοδοχειακού συγκροτήματος Hyatt Regency Thessaloniki στον χώρο της Τέχνης και της Αντίκας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας διοργανώνονται διαδοχικές περιοδικής εκθέσεις εγκαθιδρυμένων και ανερχόμενων ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, με έμφαση στην ζωγραφική, την γλυπτική και τις μουσειακού επιπέδου αξίας και συλλεκτικότητας αντίκες. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ