Sunday, 14 August 2016

Be there! Φίλιππος Καλαμάρας "Πάντων, μέτρον Άνθρωπος"

Κυριακή 14 Αυγούστου 2016 - Έκθεση έργων σε μάρμαρο και ξύλο του γλύπτη Φίλιππου Καλαμάρα, με τίτλο "Πάντων, μέτρον Άνθρωπος" θα λάβει χώρα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα τελεστούν την Παρασκευή 19 Αυγούστου στις 19.00. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 2 Σεπτεμβρίου. Η έκθεση είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο καθημερινά 08.00 - 15.00.

Ο Φίλιππος Καλαμάρας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και τώρα κατοικεί στην Φλώρινα. Είναι Γλύπτης και μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος από το 2009. Είναι διδάσκων στο εργαστήριο Τρισδιάστατων Εφαρμογών και Διακοσμητικής, καθώς και στα Πολυμέσα, στο Τμήμα Εικαστικών και εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας. Συμμετέχει ως εκπαιδευτής σε σεμινάρια μετεκπαίδευσης της Ένωσης Καθηγητών Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας, διδάσκοντας εφαρμογές animation για τα σχολεία, σε καθηγητές και δασκάλους καλλιτεχνικών. Διαθέτει πτυχίο Γλυπτικής από το Πανεπιστήμιο του Loughborough School of Art and Design στην Αγγλία, έχει Master στην Σύγχρονη Τέχνη και την Θεωρία της Τέχνης από την Σχολή Καλών Τεχνών του Εδιμβούργου στη Σκωτία., και συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δημόσια τοποθετημένο έργο του βρίσκεται στην κοινότητα Thorp Acr στην Αγγλία, «Γυναικεία Φιγούρα», Ατσάλι, 226 εκ., 2002. Είναι μέλος του Δ.Σ. και υπεύθυνος εκδόσεων του Ιδρύματος Δημητρίου Καλαμάρα, το οποίο αποτελεί Εθνικό Κληροδότημα, και είναι το μοναδικό ίδρυμα στην Ελλάδα που έχει ως βασικό σκοπό την προαγωγή της καλλιτεχνικής παιδείας και την έρευνα στην Διδακτική Μεθοδολογία της Τέχνης. Έχει επιμεληθεί της έκδοσης 5 λευκωμάτων του Ιδρύματος.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.