Wednesday, 3 August 2016

8 Street Mode Festival

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016 - Στην Αποθήκη Γ του Λιμανιού, το Street Mode Festival κλείνει φέτος 8 χρόνια ζωής και σας προσκαλεί να γίνετε ένα μαζί του, ένα με την μεγαλύτερη γιορτή δρόμου στην Ελλάδα. Μπείτε σε κατάσταση "street" και ζήστε 3 ημέρες γεμάτες με μουσικές συναυλίες, dj sets, επιδείξεις και διαγωνισμούς graffiti, street art, breaking, street dance, parkour, freerunning & bmx. To φετινό παζλ του φεστιβάλ συμπληρώνουν εκθέσεις, σεμινάρια, παιχνίδια, δράσεις για μικρά παιδιά, παράλληλα events και πολλές ακόμα εκπλήξεις.



Το line-up μέχρι σήμερα έχει ως ακολούθως:

Παρασκευή 2/9
Γιάννης Αγγελάκας και οι 100 °C
Bad Movies
Στίχοιμα
Χατζηφραγκέτα
Tuber

Σάββατο 3/9
Alpha Blondy & The Solar System
Vodka Juniors
1000 Mods
Eισβολέας & The Tedd’s
Ταφ Λάθος
Naxatras
Κακό Συναπάντημα Soundsystem
Band Contest

Κυριακή 4/9
The Original Sugar Hill Gang
NightStalker
Ημισκούμπρια
63 High
Band Contest Winner

Εισιτήρια προπωλούνται ήδη ηλεκτρονικά στο viva.gr, ΕΔΩαλλά και στα Public, Ianos, Media Markt, Seven Spots, Ticket House, Tattooligans, Rover Bar, The Nephilim.

Εισιτήριο ημέρας: 10 €
Εισιτήριο 2ημέρου: 15 €
Εισιτήριο 3ημέρου: 20 €

Χρήσιμα links
WEB SITE:
www.streetmode.gr
FACEBOOK PAGE:
www.facebook.com/streetmodefestival
INSTAGRAM PAGE:
www.instagram.com/street_mode_festival
YOUTUBE CHANNEL:
www.youtube.com/streetmodeGR

Το 8ο Street Mode Festival πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης.

Πρόγραμμα δράσεων:

Graffiti & Street Art Action
Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή
12:00 - 19:00 - Προαύλιος Χώρος Αποθήκης Γ

20 καλλιτέχνες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετέχουν στην δράση graffiti & street art και δημιουργούν επάνω σε έναν τεχνητό τοίχο που θα στηθεί αποκλειστικά για αυτόν τον σκοπό στον εξωτερικό χώρο της Αποθήκης Γ! Η επιλογή των καλλιτεχνών προέρχεται από ανοιχτό κάλεσμα και τα ονόματα τους θα ανακοινωθούν στο δίκτυο του φεστιβάλ.

Freerunning - Parkour Action
Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή
16:00 - 19:00 - Προαύλιος Χώρος Αποθήκης Γ

Η ομάδα parkour του φεστιβάλ, παρουσιάζει τις δυνατότητες του freerunning - parkour και άλλων action - lifestyle sport σε παιδιά και ενήλικες, μέσα από workshops και επιδείξεις καταξιωμένων αθλητών, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο. To τριήμερο κλείνει με διαγωνισμό freerunning - parkour με έπαθλα και δώρα για τους νικητές! Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ελεύθερη για όποιον το επιθυμεί.

Street BMX & Flatland BMX Show
Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή
16:00 - 19:00 - Προαύλιος Χώρος Αποθήκης Γ
& Open Air Live Stage

Κορυφαίοι αναβάτες bmx παρουσιάζουν ένα εντυπωσιακό show σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, ενώ στο live stage ο Αλέξης Αλεξανδρίδης παρουσιάζει μία μοναδική επίδειξη δεξιοτεχνίας πάνω στους 2 τροχούς του ποδηλάτου του!

Street Dance & Breaking Show
Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή
19:00 - 23:00 - Open Air Live Stage

Στο κομμάτι του street dance και του breaking, πραγματοποιούνται 2 διαγωνισμοί. Ένας διαγωνισμός female all style battle όπου 16 χορεύτριες κάθε είδους (all style) μάχονται για τον τίτλο της καλύτερης στην Ελλάδα, και ένας διαγωνισμός breaking όπου 16 χορευτές (b-boys) μάχονται αντίστοιχα για τον τίτλο του καλύτερου b-boy. Κάθε ημέρα συμπληρώνεται από special shows που περιλαμβάνουν χορογραφίες και επιδείξεις από τις πιο αναγνωρισμένες ομάδες της χώρας!

Παρουσιαστές Female All Style Battle: Jo, Saspens.
Κριτές Female All Style Battle: Manto, Popping Butterfly, Mira.
Παρουσιαστής Breaking Battle: Απόστολος Αριστείδου.
Κριτές Breaking Battle: Tribal-X, Torch, Saspens.
DJ: AmazeMe.
Special Shows: ΤΒΑ.

Band Contest
Σάββατο
16:00 - 20:00 - Αποθήκη Γ
Σύντομα περισσότερες πληροφορίες.

City on Street Mode - Presented by Animal
Από φέτος το Street Mode Festival έχει την δική του σειρά στο YouTube!
Το "City on Street Mode" είναι μία σειρά βίντεο με επίκεντρο την street κουλτούρα και τις δράσεις που λαμβάνουν χώρα σε ανοιχτό - δημόσιο χώρο. Δείτε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, με τους BMX riders Αλέξη Αλεξανδρίδη και Τζόν Στεφάνι, στο www.youtube.com/watch?v=cosGgZuyP_Y

ALPHA BLONDY & The Solar System

Γεννημένος στην Ακτή Ελεφαντοστού το 1953, ο Alpha Blondy (πραγματικό όνομα Seydou Kone) θεωρείται σήμερα η μεγαλύτερη μορφή της παγκόσμιας reggae μουσικής σκηνής, ένας ζωντανός θρύλος της Αφρικής και για πολλούς ο συνεχιστής του έργου του μεγάλου Bob Marley. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μάλλον η πιο γνωστή περιγραφή για τον Alpha Blondy είναι ‘ο Αφρικανός Bob Marley’. Τραγουδάει τα συχνά πολιτικοποιημένα κομμάτια του στα Γαλλικά, Αγγλικά, Αραβικά, Εβραϊκά και στην μητρική του γλώσσα Ντιουλά, για να περάσει τα μηνύματα αγάπης, ειρήνης και αλληλοσεβασμού σε όσο το δυνατό μεγαλύτερο κοινό, κερδίζοντας ο ίδιος το σεβασμό και την αναγνώριση για το πολύπλευρο έργο του σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η μουσική του πορεία ξεκίνησε το 1982 με το άλμπουμ ‘Jah Glory’ που γνώρισε τεράστια επιτυχία και έμελλε να εξελιχθεί σε σύμβολο αντίστασης τους αφρικανικού λαού κυρίως εξαιτίας του κομματιού ‘Brigadier Sabari’, που μιλάει για την αστυνομική βία που είχε υποστεί ο ίδιος πολλές φορές στη χώρα του, ένα αρκετά επικίνδυνο θέμα για να θίξει κάποιος εκείνο τον καιρό. Η επιτυχία του άλμπουμ αυτού του έδωσε την ευκαιρία να περιοδεύσει στην Αφρική και η φήμη του ‘Bob Marley της Αφρικής’ γρήγορα έφτασε στην Ευρώπη, όπου ηχογράφησε το ‘Cocody Rock’ (στο Παρίσι). Το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ ηχογραφήθηκε στη Τζαμάικα μαζί με την μπαντα του Bob Marley, τους Wailers, με τους οποίους ηχογράφησε επίσης και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του τα επόμενα χρόνια το ‘Jerusalem’. Οι κοινωνικοπολιτικές του ανησυχίες βρήκαν την έκφρασή τους μέσα σε άλμπουμ όπως τα ‘Apartheid is Nazism’ (1985, ένα κάλεσμα για τον τερματισμό του apartheid), ‘Jerusalem’ (1986, όπου μιλάει για τον αλληλοσεβασμό μεταξύ των διαφορετικών θρησκειών), S.O.S Guerre Tribale (1991), Yitzak Rabin (1998, για τον δολοφονημένο πρόεδρο του Ισραήλ) και πολλά άλλα. Κυκλοφόρησε συνολικά 17 studio album (τελευταίο το ‘Positive Energy’ το 2015) που έχουν κυκλοφορήσει με τεράστια επιτυχία σε πάνω από 60 χώρες και έχει κυριολεκτικά παίξει σε sold out συναυλίες σχεδόν σε όλο τον κόσμο στα μεγαλύτερα stages και μουσικά φεστιβάλ. Κομμάτια του όπως τα ‘Jerusalem’, ‘Sebe Allah Y’e’, ‘Cocody Rock’, ‘Brigadier Sabari’, ‘Politiqui’, ‘Sweet Fanta Diallo’ και τόσα άλλα, έχουν αγαπηθεί από το κοινό σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, κάνοντας τον Alpha Blondy ένα πραγματικό παγκόσμιο μουσικό φαινόμενο.

Όμως ο Alpha Blondy είναι πολλά παραπάνω από ένας πετυχημένος μουσικός. Το 2005 του απονεμήθηκε ο τίτλος του Πρεσβευτή της Ειρήνης του O.H.E. για τις προσπάθειές του να φέρει ειρήνη στη χώρα του, μετά τις αναταραχές που ακολούθησαν την απόπειρα πραξικοπημάτος του 2002. Το 2007 τελικά μετά από σκληρή δουλειά δικής του αλλά και πολλών άλλων ακτιβιστών υπογράφτηκε και εφαρμόστηκε μια συμφωνία που σταμάτησε τις εχθροπραξίες στην Ακτή Ελαφαντοστού. Τα τελευταία χρόνια μέσα από τη μη κυβερνητική, μη πολιτική φιλανθρωπική οργάνωση Alpha Blondy Jah Glory Foundation που έχει δημιουργήσει, βοηθάει σε προγράμματα που έχουν σκοπό την εξάλειψη της κοινωνικής αδικίας, τον ρατσισμό και τη φτώχεια σε πολλές χώρες της Αφρικής και όχι μονο.

Το Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης υποδεχόμαστε έναν πραγματικό superstar της παγκόσμιας μουσικής κοινότητας, τον μεγάλο Alpha Blondy, μαζί με την 12μελη πολυεθνή μπάντα του, για ένα live show που η αλήθεια είναι ότι σπάνια έχουμε την ευκαιρία να δούμε στη χώρα μας.

ALPHA BLONDY videos:
www.youtube.com/watch?v=bsoiupLME-w
(Wish You Were Here)
www.youtube.com/watch?v=RQOWRSwy_8A
(Brigadier Sabari)
www.youtube.com/watch?v=K1yVOS6Wy5k
(Sebe Alla Y’e)
www.youtube.com/watch?v=5U08rNN-3w0
(Peace in Liberia, Live Paris 2009)

The Original SUGAR HILL GANG

“I said a hip hop the hippie the hippie, to the hip hip hop, a you dont stop the rock it to the bang bang boogie, say up jumped the boogie to the rhythm of the boogie, the beat"

Οι πρώτοι hip hop superstars και από τις πιο αναγνωρίσιμες μορφές της hip hop κουλτούρας εδώ και χρόνια, οι Sugar Hill Gang κέρδισαν σε μεγάλο βαθμό την τεράστια φήμη τους με το κλασσικό πια hit ‘Rapper’s Delight’. Με πάνω από 12 εκατομμύρια πωλήσεις, οι Sugar Hill Gang όχι μόνο δημιούργησαν το κομμάτι που θεωρείται το πρώτο της hip hop μουσικής αλλά και τον πιο πετυχημένο hip hop δίσκο όλων των εποχών σε πωλήσεις! Το κομμάτι περιείχε sample από το disco classic ‘Good Times’ των Chic του μεγάλου Nile Rodgers και η πρωτοφανής απόδοχή του εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο μουσικό φαινόμενο, κάνοντάς το ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της παγκόσμιας μουσικής ιστορίας.



Η παρέα των Wonder Mike, Master Gee και Big Bank Hank κατάφερε το 1979 να γράψει το πιο πετυχημένο hip hop single όλων των εποχών αλλά πιο σημαντικό είναι ότι υπήρξε η αρχή ενός νέου είδους μουσικής που έμελλε να κυριαρχήσεις τις επόμενες δεκαετίες μέχρι και σήμερα σε όλο τον κόσμο. Η συμβολή τους στην εκκίνηση των Rap και Hip Hop κινημάτων θεωρείται τεράστια μιας και τα κομμάτια τους ήταν τα πρώτο Rap τραγούδια που παίχτηκαν σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, κάνοντας αυτό το στυλ μουσικής που ξεκίνησε στο Bronx γνωστό στο ευρύ κοινό. Κυκλοφόρησαν συνολικά 4 studio albums και 15 singles, με το τελευταίο να κυκλοφορεί το 2009 σε συνεργασία με τον Γάλλο παραγωγό Bob Sinclar.

Μετά από απουσία 6 ετών, οι Original Sugar Hill Gang αποτελούμενοι από τα ιδρυτικά τους μέλη Wonder Mike και Master Gee + Hen Dogg (που αντικαθιστά τον Big Bank Hank) και ο Dj Dynasty, περιοδεύουν μαζί και πάλι! Πριν από αυτή την απουσία τους, από το 2006 μέχρι το 2010 έπαιξαν πάνω από 200 συναυλίες σε όλη την Ευρώπη και σε μερικά από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ της ηπείρου όπως τα Sonar, Bestival, Electric Picnic και πολλά άλλα.

Το live show που θα μας παρουσιάσουν φυσικά περιέχει όλα τα μεγάλα τους hits από όλη τη διάρκεια της καριέρας τους και φυσικά δεν θα λείψουν τα ‘8th Wonder’, ‘Rappers’s Delight’, ‘Apache’, ‘La La Song’, Showdown’, ‘Kick it live from 9 to 5’ και πολλά ακόμα σε ένα ασταμάτητο old school πάρτυ. Μην τους χάσετε!

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ