Thursday, 11 August 2016

19o Διεθνές Φεστιβάλ Νεανικών Ορχηστρών: νέοι μουσικοί από την Ελλάδα και την Ευρώπη στο Δήμο Δέλτα

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016 - Από την Πέμπτη 25 έως την Κυριακή 28 Αυγούστου διοργανώνεται φέτος το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Νεανικών Ορχηστρών υπό τη σκέπη του Δήμου Δέλτα και του Κοινωνικού & Πολιτιστικού Οργανισμού. Με κεντρικό μήνυμα «Η μουσική μας ενώνει», αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς και αγαπημένους θεσμούς της Θεσσαλονίκης που αγκαλιάζεται με θέρμη κάθε χρόνο τόσο από τους συμμετέχοντες όσο και από το μουσικόφιλο κοινό.  Το Φεστιβάλ θα ξεκινήσει την Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016 και ώρα 21.00 στο αύλειο χώρο του Συνεδριακού Κέντρου Σίνδου, με την καθιερωμένη τελετή έναρξης σε σκηνοθεσία Ρίτας και Γιάννη Πουταχίδη και θα ολοκληρωθεί με την τελετή λήξης την Κυριακή 28 Αυγούστου 2016 και ώρα 21.00, στον ίδιο χώρο. Την ίδια μέρα, Κυριακή 28/8, στις 19.00 θα πραγματοποιηθεί ειδική εκδήλωση στους κεντρικούς δρόμους της Σίνδου με παρέλαση των μουσικών τμημάτων σε πρωτότυπους σχηματισμούς. Το Διεθνές Φεστιβάλ Νεανικών Ορχηστρών πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ., του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και με τη στήριξη της επιχειρηματικής κοινότητας του Δήμου Δέλτα. Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.  Φέτος, το Φεστιβάλ φιλοξενεί πάνω από 500 μουσικούς. Συγκεκριμένα συμμετέχουν επτά σχήματα:



Ορχήστρα Πνευστών Πανεπιστημίου Βαρσοβίας (Πολωνία)
Νεανική Ορχήστρα Πνευστών Λόβετς (Βουλγαρία)
Νεανική Ορχήστρα Δήμου Λάρνακας (Κύπρος)
Κλιμάκιο Φιλαρμονικών Ορχηστρών Δήμων Καλαμαριάς, Πέλλας, Αιγινίου & Δοξάτου
Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αμπελοκήπων
Ορχήστρα Magic Brass Δήμου Λαμίας
Ορχήστρα Νέων Σίνδου Δήμου Δέλτα

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.