Wednesday, 17 August 2016

11 χρόνια Reworks Festival

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016 - To Reworks παρουσιάζει τους πρώτους καλλιτέχνες και σχήματα που θα εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη το 3ο Σαββατοκύριακο του Σεπτέμβρη. Οι Jamie Woon, GusGus, Kiasmos, Mind Against, Kobosil παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαζί με τους WhoMadeWho. Ben Klock, Solomun, Agoria, Michael Mayer, Mano Le Tough και το καλύτερο live act στον κόσμο για το 2015 KiNK θα είναι στην Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβρη. Μέχρι σήμερα το φεστιβάλ φιλοξένησε και παρουσίασε το έργο περισσότερων από 900 καλλιτεχνών και σχημάτων. Σταθερά στα 10 καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου για το μήνα Σεπτέμβρη τα τελευταία 9 συνεχόμενα χρόνια στο μεγαλύτερο διαδικτυακό μέσο στον κόσμο το Resident Advisor, το Reworks βάζει την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο φεστιβαλικό χάρτη. 11 χρόνια γεμάτα από μοναδικές στιγμές, χαμόγελα, χέρια στον αέρα, χορό... 11 χρόνια Reworks. Φέτος το φεστιβάλ προσδοκά να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη για μια ακόμη χρονιά σε σημείο συνάντησης των φίλων της μουσικής από όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Σταθερά συνεχίζοντας να αναπτύσσεται παρότι την οικονομική κρίση, η 12η έκδοση του φεστιβάλ για πρώτη χρονιά θα διαρκέσει 5 ημέρες. Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο και με φετινές παρουσιάσεις σε Bαρκελώνη, Λονδίνο, Τρόμσο, Σόφια και Σκόπια η 12η έκδοση του διεθνούς μουσικού φεστιβάλ Reworks θα πραγματοποιηθεί από τις 14-18 Σεπτεμβρίου 2016.

Περισσότερες πληροφορίες & updates ΕΔΩ.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ