Wednesday, 17 August 2016

11 χρόνια Reworks Festival

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016 - To Reworks παρουσιάζει τους πρώτους καλλιτέχνες και σχήματα που θα εμφανιστούν στη Θεσσαλονίκη το 3ο Σαββατοκύριακο του Σεπτέμβρη. Οι Jamie Woon, GusGus, Kiasmos, Mind Against, Kobosil παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μαζί με τους WhoMadeWho. Ben Klock, Solomun, Agoria, Michael Mayer, Mano Le Tough και το καλύτερο live act στον κόσμο για το 2015 KiNK θα είναι στην Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβρη. Μέχρι σήμερα το φεστιβάλ φιλοξένησε και παρουσίασε το έργο περισσότερων από 900 καλλιτεχνών και σχημάτων. Σταθερά στα 10 καλύτερα φεστιβάλ του κόσμου για το μήνα Σεπτέμβρη τα τελευταία 9 συνεχόμενα χρόνια στο μεγαλύτερο διαδικτυακό μέσο στον κόσμο το Resident Advisor, το Reworks βάζει την Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη στον παγκόσμιο φεστιβαλικό χάρτη. 11 χρόνια γεμάτα από μοναδικές στιγμές, χαμόγελα, χέρια στον αέρα, χορό... 11 χρόνια Reworks. Φέτος το φεστιβάλ προσδοκά να καταστήσει τη Θεσσαλονίκη για μια ακόμη χρονιά σε σημείο συνάντησης των φίλων της μουσικής από όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Σταθερά συνεχίζοντας να αναπτύσσεται παρότι την οικονομική κρίση, η 12η έκδοση του φεστιβάλ για πρώτη χρονιά θα διαρκέσει 5 ημέρες. Με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο και με φετινές παρουσιάσεις σε Bαρκελώνη, Λονδίνο, Τρόμσο, Σόφια και Σκόπια η 12η έκδοση του διεθνούς μουσικού φεστιβάλ Reworks θα πραγματοποιηθεί από τις 14-18 Σεπτεμβρίου 2016.

Περισσότερες πληροφορίες & updates ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.