Friday, 8 July 2016

Tinos Marble Trail: Exomeria

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016 - Μετά την επιτυχημένη διοργάνωση του πρώτου αγώνα ορεινού τρεξίματος που έγινε στο Νησί της Τήνου του Εξωμεριά Trail Race η διοργανωτική επιτροπή επιστρέφει με το Tinos Marble Trail: Exomeria που θα διεξαχθεί την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016 στο Νησί του Αιόλου Υπο την Αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO. Στην περιοχή της Έξωμεριας,24 χλμ από το λιμάνι της Τήνου, με θέα το Αιγαίο Πέλαγος, εκεί, που συναντάται η ιστορία και η καλλιτεχνική παράδοση της τέχνης του μαρμάρου. Πέτρα και μάρμαρο λοιπόν είναι τα δύο βασικά στοιχεία που συνθέτουν τις διαδρομές που θα τρέξουν οι αθλητές, διασχίζοντάς μέσα από τα μονοπάτια ένα υπαίθριο μουσείο λαϊκής τέχνης και αρχιτεκτονικής από άκρη ως άκρη. Ο κάθε αθλητής θα έχει την ευκαιρία να αντικρίσει γραφικούς οικισμούς, καλντερίμια, πέτρινα αλώνια, εντυπωσιακές ξερολιθιές ,ανεμόμυλους, μοναστήρια και ξωκλήσια. Επίσης θα ζήσει την εμπειρία να περιπλανηθεί μέσα από παλαιά λατομεία, ερειπωμένους λιθόκτιστους οικισμούς και κατάλευκους περιστεριώνες. Τα παραπάνω συνδυάζονται μοναδικά με το άγριο φυσικό τοπίο της περιοχής με τις απότομες χαράδρες, τις όμορφες παραλίες και τις βραχώδεις ακτές.



Τα παραπάνω συνδυάζονται μοναδικά με το άγριο φυσικό τοπίο της περιοχής με τις απότομες χαράδρες, τις όμορφες παραλίες και τις βραχώδεις ακτές.  Η Οργανωτική Επιτροπή έχει εξασφαλίσει για τους αθλητές και τους συνοδούς  οικονομικές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και στη διαμονή. Έτσι γίνεται πιο προσιτή η επίσκεψη σας στο  νησί της Τήνου για να  ζήσετε την μοναδική εμπειρία τρέχοντας στα μαγευτικά μονοπάτια του Τηνιακού Βορρά.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.