Friday, 22 July 2016

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Πρόσληση ενδιαφέροντος "No Dada left"

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016 - Με σημερινούς όρους και σύγχρονες αναφορές, μέσα από τις ετερόκλητες ωστόσο συγγενικές παραδόσεις του Dada, του fluxus, της τέχνης της performance και της ώσμωσης στη σύγχρονη avant-garde, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης καλεί κάθε καλλιτέχνη που θεωρεί ότι το πεδίο της έρευνας και της πρακτικής του συγκλίνει με όσα επιγραμματικά περικλείονται στο παρόν ανοιχτό κάλεσμα να αιτηθεί για την συμμετοχή του/της.
Τα έργα που θα επιλεγούν από τους συνεργαζόμενους φορείς της διοργάνωσης θα φιλοξενηθούν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, λιμάνι) τον Οκτώβριο του 2016.

Για την υποβολή της αίτησής σας θα χρειαστείτε:
1). Έγκυρο λογαριασμό email
2). Ένα σύντομο βιογραφικό
3). Μπορείτε να αιτηθείτε για 1 έως 3 έργα ενώ μπορείτε να στείλετε από 3 έως 5 φωτογραφίες για κάθε έργο (το κάθε αρχείο ξεχωριστά δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 2MB).
4). Για τα έργα video: τα αρχεία θα πρέπει να να έχουν αναρτηθεί σε Vimeo (https://vimeo.com/join) ή Dropbox (max. διάρκεια δείγματος 5’, https://www.dropbox.com/login) και με τίτλο το όνομα του καλλιτέχνη όπως φαίνεται στη φόρμα υποβολής.
5). Όλα τα απαραίτητα αρχεία θα πρέπει να ονομαστούν με τον εξής τρόπο: καλλιτέχνης_ τίτλος έργου_αριθμός φώτο.
Για παράδειγμα:
Η πρώτη εικόνα του έργου Retrogenesis του Stavros Chatziioannidis θα πρέπει να έχει τίτλο.
StavrosChatziioanndis_Retrogenesis_01.jpg
Aκολούθως για portoflio και cv:
StavrosChatziioannidis_portfolio.pdf & StavrosChatziioannidis_cv.doc
Τέλος, ένα portfolio έργων σας είναι προαιρετικό και θα χρησιμοποιηθεί για το αρχείο των επιμελητών της έκθεσης.
Για ερωτήσεις ή διευκρινίσεις απευθυνθείτε μέσω e-mail στο nodadaleft@gmail.com
Η διοργάνωση δεν αναλαμβάνει έξοδα μεταφοράς και παραγωγής έργων, διαμονή και έξοδα μετακίνησης καλλιτεχνών.
Υποβολή αίτησης ΕΔΩ.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία να υποβάλλουν μέχρι τις 2 Οκτωβρίου 2016.  

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ