Friday, 22 July 2016

Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | Πρόσληση ενδιαφέροντος "No Dada left"

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016 - Με σημερινούς όρους και σύγχρονες αναφορές, μέσα από τις ετερόκλητες ωστόσο συγγενικές παραδόσεις του Dada, του fluxus, της τέχνης της performance και της ώσμωσης στη σύγχρονη avant-garde, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης καλεί κάθε καλλιτέχνη που θεωρεί ότι το πεδίο της έρευνας και της πρακτικής του συγκλίνει με όσα επιγραμματικά περικλείονται στο παρόν ανοιχτό κάλεσμα να αιτηθεί για την συμμετοχή του/της.
Τα έργα που θα επιλεγούν από τους συνεργαζόμενους φορείς της διοργάνωσης θα φιλοξενηθούν στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Β1, λιμάνι) τον Οκτώβριο του 2016.

Για την υποβολή της αίτησής σας θα χρειαστείτε:
1). Έγκυρο λογαριασμό email
2). Ένα σύντομο βιογραφικό
3). Μπορείτε να αιτηθείτε για 1 έως 3 έργα ενώ μπορείτε να στείλετε από 3 έως 5 φωτογραφίες για κάθε έργο (το κάθε αρχείο ξεχωριστά δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 2MB).
4). Για τα έργα video: τα αρχεία θα πρέπει να να έχουν αναρτηθεί σε Vimeo (https://vimeo.com/join) ή Dropbox (max. διάρκεια δείγματος 5’, https://www.dropbox.com/login) και με τίτλο το όνομα του καλλιτέχνη όπως φαίνεται στη φόρμα υποβολής.
5). Όλα τα απαραίτητα αρχεία θα πρέπει να ονομαστούν με τον εξής τρόπο: καλλιτέχνης_ τίτλος έργου_αριθμός φώτο.
Για παράδειγμα:
Η πρώτη εικόνα του έργου Retrogenesis του Stavros Chatziioannidis θα πρέπει να έχει τίτλο.
StavrosChatziioanndis_Retrogenesis_01.jpg
Aκολούθως για portoflio και cv:
StavrosChatziioannidis_portfolio.pdf & StavrosChatziioannidis_cv.doc
Τέλος, ένα portfolio έργων σας είναι προαιρετικό και θα χρησιμοποιηθεί για το αρχείο των επιμελητών της έκθεσης.
Για ερωτήσεις ή διευκρινίσεις απευθυνθείτε μέσω e-mail στο nodadaleft@gmail.com
Η διοργάνωση δεν αναλαμβάνει έξοδα μεταφοράς και παραγωγής έργων, διαμονή και έξοδα μετακίνησης καλλιτεχνών.
Υποβολή αίτησης ΕΔΩ.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία να υποβάλλουν μέχρι τις 2 Οκτωβρίου 2016.  

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.