Monday, 11 July 2016

Πρόσκληση Ενδιαφέροντος | Διαγωνισμός της Εθνικής Τράπεζας για εικαστικούς

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016 - Η Εθνική Τράπεζα, με την ευκαιρία του εορτασμού των 175 χρόνων από την ίδρυσή της, προκηρύσσει, με στόχο τη στήριξη, την ενθάρρυνση, την ανάδειξη και την προβολή νέων καλλιτεχνών, καλλιτεχνικό διαγωνισμό για τη δημιουργία εικαστικών έργων. Στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της, η Εθνική Τράπεζα αποφάσισε να προβεί στην εν λόγω δράση για να υποστηρίξει τη νέα γενιά των Ελλήνων καλλιτεχνών, συνεχίζοντας τη μακρά της παράδοση στη στήριξη του πολιτισμού και των τεχνών. Θέλοντας να ενθαρρύνει την καλλιτεχνική δημιουργία, και αναγνωρίζοντας την συνεισφορά της τέχνης στην πρόοδο και την ανάπτυξη, η Εθνική Τράπεζα θα επιλέξει για αγορά έως 15 έργα από τους συμμετέχοντες δημιουργούς, για εμπλουτισμό της καλλιτεχνικής συλλογής της, τα οποία και θα εκθέσει σε χώρο της Τράπεζας.


Τα έργα που θα δημιουργηθούν πρέπει να είναι επίτοιχα, λόγω της ανάρτησής τους σε χώρους εργασίας και κοινού της Τράπεζας, και μπορούν να καλύπτουν όλα τα μέσα έκφρασης – ζωγραφική, χαρακτική, φωτογραφία, κατασκευές, ψηφιακή τεχνολογία, video, ή γλυπτά. Τα έργα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν σε διάσταση τα 2.00μ. Συμμετοχή στο διαγωνισμό Δικαίωμα συμμετοχής έχει κάθε καλλιτέχνης, απόφοιτος Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών ή με αποδεδειγμένη καλλιτεχνική δραστηριότητα, και ηλικία έως 40 ετών.

Για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό, κάθε καλλιτέχνης καλείται να συμπληρώσει το δελτίο συμμετοχής που έχει αναρτηθεί ΕΔΩ  και να το αποστείλει στο email: ete.art-competition2016@nbg.gr εντός της προκαθορισμένης προθεσμίας. Θα πρέπει παράλληλα να επισυνάψει, φωτογραφία ή φωτογραφίες του έργου του σε ψηφιακή μορφή σε αρχείο jpeg 300 dpi., το οποίο παρακαλείται να ονομάσει με το επίθετό του στα ελληνικά, καθώς και αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα. Καταληκτική προθεσμία υποβολής των παραπάνω στοιχείων (δελτίων συμμετοχής, φωτογραφιών, βιογραφικών σημειωμάτων) ορίζεται η Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016 και ώρα 14.00.  

Η επιτροπή θα επιλέξει έως 15 έργα προς αγορά στην τιμή των €5.000 το καθένα πλέον ΦΠΑ. Η Εθνική Τράπεζα θα οργανώσει έκθεση των επιλεγέντων έργων σε χώρο της, προκειμένου να γνωστοποιήσει τα νέα της αποκτήματα που θα εμπλουτίσουν την καλλιτεχνική της συλλογή. Η επιτροπή θα ενημερώσει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με επιστολή τον καλλιτέχνη του οποίου το έργο έχει επιλεγεί.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ