Thursday, 14 July 2016

Σύγχρονη Τέχνη στο Beautyworld Mykonos σε συνεργασία με το Myrό Antiques House

Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016 - Από αυτό το  καλοκαίρι του 2016  ο όμιλος του Myrό Antiques House εγκαινιάζει  την συνεργασία του με το Beautyworld Mykonos by Despina Gavala, έναν  χώρο υψηλής αισθητικής που συνδυάζει μια αξέχαστη εμπειρία ανανεώνοντας το σώμα και το πνεύμα, στην χώρα της Μυκόνου. Η συνεργασία επικεντρώνεται σε εκθέσεις γλυπτικής με έργα εκλεκτών και διάσημων γλυπτών.

Η συνεργασία ξεκινά με δύο εκθέσεις στους χώρους του  Beautyworld Mykonos by Despina Gavala. Σχετικά με την συνεργασία με το  Beautyworld Mykonos by Despina Gavala ο κ. Σταύρος Μυρωνίδης, ιδρυτής & CEO του Myrό Antiques House επισήμανε: "Ο όμιλος μας περιλαμβάνει την Myro Gallery of Contemporary Art, χώρο τέχνης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, την Greek Marble Initative -μία διεθνή πλατφόρμα διοργάνωσης Συμποσίων Γλυπτικής, και, φυσικά, την μητρική εταιρεία που είναι ο μεγαλύτερος Ελληνικό Οίκος Δημοπρασιών  Myro Antiques House. Πριν από ένα χρόνο ξεκινήσαμε την συνεργασία μας με το Hyatt Regency Thessaloniki και φέτος με το  Beautyworld Mykonos by Despina Gavala. Θεωρούμε ότι η Τέχνη οφείλει να μην μένει κλεισμένη στα στενά όρια των art galleries ή των Μουσείων. Χώροι με εξαιρετικό περιβάλλον δίνουν ένα καλό παράδειγμα στους ανθρώπους που έλκονται από αυτούς ώστε να βάλουν περισσότερη τέχνη στην ζωή τους, καθώς εκεί βλέπουν πως λειτουργεί η Τέχνη σε ένα κατάλληλο περιβάλλον. Παράλληλα δίνουμε στους επισκέπτες την ευκαιρία να αποκτήσουν κάποιο έργο, και έτσι να κρατήσουν ένα αντικείμενο με πραγματική αξία ως ανάμνηση του όμορφου  χρόνου που πέρασαν στην Μύκονο: ένα original έργο τέχνης αξίας".

Οι εκθέσεις
"Φέτος θα επικεντρωθούμε στην γλυπτική, χωρίς αυτό να αποκλείει την παρουσίαση και εκλεκτών και επιλεγμένων έργων ζωγραφικής. Ξεκινάμε με μία σειρά σημαντικών ονομάτων του χώρου της σύγχρονης γλυπτικής σε μάρμαρο, που συνδυάζουμε με την παρουσία έργων έντονα ανερχόμενων ή γνωστών Ελλήνων γλυπτών. Ξεκινήσαμε με τους Andrej Mitevski και Γαβριήλ Ανδρονικίδη, και θα συνεχίσουμε με μερικούς από τους καλύτερους διεθνείς καλλιτέχνες με τους οποίους έχουμε την χαρά και την τιμή να συνεργαζόμαστε. Ενδεικτικά αναφέρω τον Kamen Tanev, την Albena Mihaylova, τον Georgi Cpajak... Θεωρώ ότι οι λεπτές ισορροπίας από τις οποίες επέχονται τα έργα τους ταιριάζει ιδιαίτερα στο περιβάλλον του χώρου της Μυκόνου που διέπεται από τις ίδιες αξίες", δήλωσε ο κ. Πάρης Καπράλος, διευθυντής του Τομέα Τέχνης του ομίλου του Myrό Antiques House.



Η έκθεση επιλεγμένων έργων της νέας σειράς του Andrej Mitevski “Αναδυόμενες Μορφές” που αποτελείται από μαρμάρινα γλυπτά. Ο καλλιτέχνης εξέδωσε δήλωση για την έκθεση του και αναφέρει χαρακτηριστικά: “Ακριβώς όπως ο Ήλιος είναι το κέντρο του πλανητικού μας συστήματος, έτσι επιθυμώ να σκέπτομαι και για το πνευματικό υπόβαθρο του ανθρώπινου γένους, το οποίο μέσω της ποιότητας του θα πάψει να φέρεται με καταστροφικό τρόπο στο περιβάλλον του και προς μέλη της ίδιας του της γενιάς. [...] H Τέχνη ήταν πάντοτε και είναι η διεθνής πνευματική γλώσσα που δεν έχει σύνορα και αποδέχεται κάθε φυλή και κάθε θρησκεία, έχοντας την δύναμη να κινητοποιεί τους ανθρώπους”.

Ο Andrej Mitevski γεννήθηκε στο 31. 10. 1976 στα Σκόπια, της ΠΓΔΜ. Αποφοίτησε από το Σχολείο Τέχνης το 1995 και την Ακαδημία Καλών Τεχνών το 1999 στα Σκόπια. Ολοκληρώθηκε μεταπτυχιακές σπουδές στην ίδια Ακαδημία το 2000/2002. Έχει συμμετέχει σε πολλά συμπόσια σε ετήσια βάση και έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο των Σκοπίων.Συμμετείχε στο πρώτο συμπόσιο της Ελληνικής Πρωτοβουλίας Μαρμάρου (Greek Marble Initiative) το καλοκαίρι του 2013 και πλέον είναι μέλος της. Έχει εκθέσεοις τα έργα του σε δεκάδες εκθέσεις στην πατρίδα του και το εξωτερικό, και έχει συμμετέχει σε περισσότερα από 10 διεθνή συμπόσια.

Η δεύτερη έκθεση αποτελείται από επιλογή έργων του γνωστού Έλληνα γλύπτη Γαβριήλ  Ανδρονικίδη.  Πρόκειται για έργα σε μάρμαρο, μπρούντζο και ξύλο. Η Κριτικός & Ιστορικός της Τέχνης κα. Αθηνά Σχινά σημειώνει σε κείμενο της σχετικά με τον καλλιτέχνη: “Ο γλύπτης αυτός διατυπώνει μια προσωπική γλώσσα με εντυπωσιακή αισθαντικότητα, ιδίως μέσα από το ξύλο, χαρίζοντας στο υλικό (ανάλογα με τις ιδιομορφίες της φυσικής του κατάστασης), ένα "δεύτερο σενάριο" εμψυχωνόμενης ζωής του. Οι φόρμες του συνδιαλέγονται με τα κενά και τα γεμάτα μέρη τους, όπως επίσης με το φως και τις σκιάσεις τους, άλλοτε πάλι με τις τονικότητες των φυσικών χρωματισμών του ξύλου και με τις λείες ή τις αδρότερες επιφάνειές τους. Η επιδέξια χειρονομιακή διαπραγμάτευση του Γαβριήλ Ανδρονικίδη, καθώς και ο σεβασμός που διακρίνουμε να τον χαρακτηρίζει ως προς τον σύνθετο διάλογο που ανοίγει με το υλικό, την φόρμα και τις αντιστίξεις της, με την δομή και τις λεπτές ισορροπίες της στατικής της, καθώς επίσης με την "αεροδυναμική" φορά των επιπέδων του κάθε γλυπτού του, τον κάνουν να ξεχωρίζει, έχοντας αφομοιώσει και μετουσιώσει τα διδάγματα των δασκάλων του”.

Ο Γαβριήλ Ανδρονικίδης σπούδασε ζωγραφική, αγιογραφία και γλυπτική κοντά σε καλλιτέχνες της γεννέτειρας του Θεσσαλονίκης (Κώστα Τσιλσαβίδη, Σάββα Πουρσανίδη, Κυριάκο Καμπαδάκη κ.α.). Είναι μέλος του Σύλλογου Kαλλιτεχνών Eικαστικών Tεχνών Bόρειας Ελλάδας (ΣΚΕΤΒΕ) και του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης Έργων των Εικαστικών Τεχνών και των Εφαρμογών (ΟΣΔΕΕΤΕ) και έχει κερδίσει αριθμό σημαντικών δημοσίων και θεσμικών διακρίσεων. Εχει εκθέσει έργα του σε 8 ατομικές εκθέσεις  και σε πληθώρα ομαδικών. Έργα του ανήκουν σε ιδιωτικές συλλογές.

Σχετικά με το  Beautyworld Mykonos by Despina Gavala
Το Beautyworld Mykonos by Despina Gavala  είναι ο ένας από τους δύο χώρους υψηλής αισθητικής λάμψης,ομορφιάς και γοητείας που έχει ιδρύσει η Δέσποινα Γαβαλά στην Ελλάδα. Ζήστε μια αξέχαστη εμπειρία ανανεώνοντας το σώμα και το πνεύμα σας,στα χέρια του έμπειρου προσωπικού του χώρου. Επιλέξτε την περιποίηση που σας ταιριάζει και αναζωογονηθείτε σε ένα Beautyworld χώρο φτιαγμένο μόνο για εσάς. Ανακαλύψτε περισσότερα στην σελίδα www.facebook.com/BeautyworldDG

Σχετικά με το  Myrό Antiques House
Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Παράλληλα, δεν ξεφεύγει από το κύριο αντικεόμενο του, που είναι η εγκαθίδρυση υποδειγματικών διεθνών προδιαγραφών δημοπρασιών στην Ελλάδα. Ως Οίκος Δημοπρασιών το Myrό Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr.

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ