Wednesday, 13 July 2016

Ξεναγήσεις στην έκθεση Ai Weiwei at Cycladic (πλήρες πρόγραμμα)

Rebar & Case, 2014
Huali wood, marble and foam, dimensions variable
(Photo Paris Tavitian © Museum of Cycladic Art)
Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016 - Τέσσερις ξεναγήσεις για το κοινό στην έκθεση «Ai Weiwei at Cycladic» οργανώνει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης τον Ιούλιο. Ειδικότερα, τις Πέμπτες 14, 21 και 28 Ιουλίου και ώρα 18.30, οι επισκέπτες, με το εισιτήριο εισόδου,  θα έχουν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση του διάσημου καλλιτέχνη και ακτιβιστή.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της έκθεσης, ξεκίνησαν οι προβολές του ντοκυμαντέρ της Alison Klayman «Αi Weiwei:Never Sorry», που το 2012 σάρωσε τα διεθνή βραβεία και κέρδισε κοινό και κριτικούς. Στο ντοκυμαντέρ-καταπέλτη, η κάμερα ακολουθεί τον Ai Weiwei σε κάθε του βήμα, καταγράφοντας τη ζωή και το έργο του. Πρόκειται για ένα κινηματογραφικό πορτρέτο του μεγάλου Κινέζου καλλιτέχνη και ακτιβιστή που αποκαλύπτει την πολυετή προσπάθειά του να ξεσκεπάσει τη βαρβαρότητα που κρύβεται πίσω από την επίφαση  «δημοκρατίας» στη σύγχρονη Κίνα. H ταινία, που θα προβάλλεται επαναλαμβανόμενα τις ώρες λειτουργίας της έκθεσης,  φέρνει στο προσκήνιο την αφοσίωση του Ai Weiwei στην τέχνη και την υπεράσπιση των θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων - ακόμα και με κίνδυνο της ζωής του –αναδεικνύοντας έναν μεγάλο επαναστάτη των καιρών μας.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών της έκθεσης διατίθεται  πλέον και ηχητική ξενάγηση μέσω QR Codes, ενώ στον αέρα είναι και το σχετικό microsite,  στο Aiweiwei.cycladic.gr.



Η έκθεση «Ai Weiwei at Cycladic» που θα διαρκέσει μέχρι  τις 30 Οκτωβρίου,  είναι η πρώτη μεγάλη έκθεση του δημοφιλούς καλλιτέχνη και ακτιβιστή στην Ελλάδα αλλά και η πρώτη παρουσίαση έργων του Ai Weiwei σε αρχαιολογικό μουσείο παγκοσμίως. Σκοπός της έκθεσης είναι να μυήσει το κοινό στην καλλιτεχνική προσέγγιση του Ai Weiwei, μέσα από πολλά και σημαντικά έργα του ενώ έμφαση δίνεται στις δράσεις που ανέπτυξε ο καλλιτέχνης τους τελευταίους μήνες που πέρασε στην Ελλάδα, καταγράφοντας την προσφυγική κρίση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι ορισμένα από τα έργα του Ai Weiwei εκτίθενται ανάμεσα στα φημισμένα αρχαιολογικά εκθέματα της μόνιμης συλλογής του Μουσείου.

Μεταξύ  των πολλών δημοφιλών έργων του που φιλοξενούνται, συμπεριλαμβάνονται τα Divina Proportione (2012), Mask (2011), Cao (2014) και Grapes (2011).Ένα από τα νέα έργα που δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση είναι το Standing Figure (2016), ένα γλυπτό το οποίο παραπέμπει άμεσα στα ειδώλια τύπου Σπεδού που κυριαρχούσαν κατά την Πρωτοκυκλαδική Περίοδο (2800-2300 π.Χ) ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα νέα έργα που εμπνεύστηκε ο καλλιτέχνης κατά την παραμονή του στη Λέσβο.

Υπενθυμίζεται ότι το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης θα διαθέσει το 10% των συνολικών εσόδων της έκθεσης, απευθείας σε δύο ΜΚΟ: στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα (MSF) και στην ελληνική οργάνωση ΜΕΤΑδραση, που συμβάλλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης.


Ξεναγήσεις στην έκθεση «Ai Weiwei at Cycladic»
Πέμπτες 14, 21 και 28 Ιουλίου
Ώρα: 18.30
Είσοδος: 7 € (Ελεύθερη είσοδος για τους Φίλους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης)
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιρότητας
Οι ξεναγήσεις θα πραγματοποιηθούν στα ελληνικά


Έκθεση «Ai Weiwei at Cycladic»
Διάρκεια: μέχρι 30 Οκτωβρίου
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (ΜΚΤ)
Νεοφύτου Δούκα 4, Βασιλίσσης Σοφίας και Ηροδότου 1, 106 74 Αθήνα

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.