Sunday, 5 June 2016

Toss Gallery | Philippe Laferrière: Στο εσωτερικό

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016 - Η έκθεση του Philippe Laferrière με τίτλο «Στο εσωτερικό» αποσκοπεί να δείξει στον θεατή μια σειρά από έργα που αποτυπώνουν εικαστικά διάφορες εκφάνσεις του εσωτερικού χώρου όπου κάποτε εμπλέκεται και η ανθρώπινη μορφή, κάποτε απουσιάζει, αλλά παρ’ όλα αυτά γίνονται αισθητά τα ίχνη του περάσματος της. Αυτά τα ίχνη αφήνουν και μια ένδειξη του εσωτερικού κόσμου του ζωγράφου όπου κάθε λεπτομέρεια γίνεται κατάθεση ψυχής. Η έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στη Toss γκαλερί από τις 9 Ιουνίου εως τις 26 Ιουνίου, θα είναι μια ευκαιρία να δείξει ο καλλιτέχνης τα τελευταία εικαστικά έργα του που αποτελούνται από πίνακες, ακουαρέλες και κατασκευές. Στα εγκαίνια στις 9 Ιουνίου ώρα 20:30 ένας διαδραστικός “ζωντανός” πίνακας (περφόρμανς) θα απεικονίσει τις πρόσφατες ανησυχίες του καλλιτέχνη γύρω από το θέμα. Η εκδήλωση θα συνδυάσει ζωγραφική και μουσική με την ειδική συμμετοχή του Sound Artist Λάζαρος Αποκατανίδης. O Philippe Laferrière γεννήθηκε στην Τουλούζη της Νότιας Γαλλίας, όπου και φοίτησε στην École des Beaux Arts (1992-1995). Στη συνέχεια απέκτησε πτυχίο Ιστορίας της Τέχνης καθώς και ένα Μεταπτυχιακό στην Κλασική Αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο της Aix-En-Provence (1995-1999). Το 2000 η εκπόνηση μιας έρευνας πάνω στο θέμα της ζωγραφικής των Μακεδονικών Τάφων τον έφερε στη Θεσσαλονίκη, όπου για μεγάλο διάστημα εργάστηκε ως συντηρητής έργων τέχνης. Σήμερα, εξακολουθεί να ζει στη Θεσσαλονίκη και σπουδάζει στη σχολή καλών τεχνών του ΑΠΘ στο 1ο εργαστήριο ζωγραφικής του καθηγητή Γ. Σκυλογιάννη από το 2015.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.