Tuesday, 28 June 2016

Έκθεση γλυπτικής Μιχάλη Βουζουνεράκη «Reflections»

Reflection Νο.12, 2016,
βότσαλο και φύλλο χρυσού,
13,5 x 13 x 4 εκ. (λεπτομέρεια)
Τρίτη 28 Ιουνίου 2016 - H έκθεση γλυπτικής «Reflections» του Μιχάλη Βουζουνεράκη φιλοξενείται στο Ostria Resort & Spa (Ιεράπετρα, Καθαράδες, Κρήτη, Ελλάδα) και εγκαινιάζεται την Παρασκευή 8 Ιουλίου και διαρκει έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Τα εγκαίνια θα λάβουν χώρα στις 21:00, τη παρουσία του καλλιτέχνη. Την έκθεση επιμελείται ο Ιστορικός της Τέχνης κ. Χρυσοβαλάντης Στειακάκης.

Σημειώνει ο επιμελητής "Κινούμενος σε απόλυτα αφαιρετικές διαδρομές, ο Μιχάλης Βουζουνεράκης στη σειρά «Reflections», παρουσιάζει 18 μοντερνιστικά, βιολογικών διαστάσεων, γλυπτά εν είδει στοχασμού που καταγράφει την έως τώρα πλαστική του πορεία. Με έκδηλο το ενδιαφέρον του για την οργανική ύλη, αξιοποιεί τη διαφορετικότητα της υφής και πειραματίζεται με μεικτές τεχνικές, όπου το μάρμαρο και η πέτρα επενδύονται αρμονικά με φύλλα χρυσού. Έτσι, δίνει μινιμαλιστικές συνθέσεις όπου το ρεαλιστικό συγχωνεύεται με το σχηματικό και το τελικό αποτέλεσμα επιφορτίζεται με ένα συμβολικό νόημα. Η μανιέρα που υιοθετεί, στηριζόμενος σε αρχιτεκτονικής λογικής και αυστηρότητας κυλινδρικές δομές, του επιτρέπει να προχωρήσει σε πλαστικές διατυπώσεις όπου οι καμπύλες φόρμες και η αίσθηση της γεωμετρίας σηματοδοτούν την υφολογία του η οποία αναδύεται μέσα από τις δυναμικές -κυβιστικές, φουτουριστικές και κονστρουκτιβιστικές- γραμμές της πρωτοπορίας των αρχών του 20ού αιώνα. Ως αποτέλεσμα, οι μορφές που φιλοτεχνεί -ακόμη και οι πιο αντικειμενικά αναγνωρίσιμες- είναι αφηρημένα ρυθμικά και έντονα εκφραστικά συμπλέγματα τα οποία προχωρούν σε μια κατάκτηση του χώρου με άξονες-κατευθύνσεις και καμπύλες-παραβολές μέσα από το εκλεκτικιστικών τάσεων λεξιλόγιό του".



Σύντομο Βιογραφικό
Ο  Μιχάλης Βουζουνεράκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1980 μέσα από τις πλαστικές του προτάσεις επιχειρεί μια σκιαγράφηση της σύγχρονης κοινωνικής, πολιτισμικής πραγματικότητας απηχώντας ταυτόχρονα τις μινιμαλιστικές αρχές των αφαιρετικών τάσεων της πρωτοπορίας του 20ού αιώνα. Ολοκληρώνοντας τη βασική του εκπαίδευση στην Ιεράπετρα Κρήτης -όπου μεγάλωσε και ήρθε επαφή με την τέχνη του μαρμάρου- σπούδασε μαρμαρογλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου της Τήνου το διάστημα 1998-2001. Εκεί διδάχτηκε γλυπτική από τον Ιωάννη Μανιατάκο, μαρμαρογλυπτική από τον Γιώργο Συλίκο, ζωγραφική από τον Δημήτρη Μπέζα και αρχιτεκτονικό σχέδιο από την Ιωάννα Ρουκούνη-Μανιατάκου. Κατά τη διάρκεια της τριετούς φοίτησής του στη Σχολή, ξεχώρισε για τις δημιουργίες του στον τομέα της μαρμαρογλυπτικής αποσπώντας το αντίστοιχο ετήσιο βραβείο επίδοσης από το Υπουργείο Αιγαίου και Κυκλάδων. Με τη λήψη του πτυχίου του ανέπτυξε μια αξιόλογη εκθεσιακή δραστηριότητα, παρουσιάζοντας τη δουλειά του από το 2004 έως σήμερα σε σημαντικούς χώρους τέχνης του εσωτερικού. Παράλληλα, από το 2011 και μετά λαμβάνει ενεργά μέρος σε διεθνή συμπόσια γλυπτικής εκπροσωπώντας την Ελλάδα στη Ρωσία, στη Ρουμανία, στο Λίβανο, στη Λιθουανία, στην Τουρκία, στην Αίγυπτο, στη Βραζιλία και στην Ινδία. Από το 2012 είναι επίσημα μέλος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος (Σ.Κ.Ε.Τ.Β.Ε.) και από το 2013 συνεργάζεται σταθερά με την Greek Marble Initiative, συμβάλλοντας στη διοργάνωση εγχώριων συμποσίων γλυπτικής. Σήμερα ζει και εργάζεται στην Ιεράπετρα, καθώς και σε πόλεις του εξωτερικού, ενώ πολλά από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές εντός και εκτός εθνικών συνόρων.

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.