Thursday, 30 June 2016

Η “Σχολή του Μονάχου” και βαριές υπογραφές της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης στο σφυρί

Lot010: Κορνιζωμένη ελαιογραφία σε ξύλο, υπογραφή Κ. Βολανάκης,
Διαστάσεις κορνίζας: 86εκ (πλάτος) x 62εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 60εκ x 37εκ.
Τιμή εκκίνησης: €25000.  
 Με αιχμή του δόρατος περισσότερα από 50 έργα Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης και  των βασικότερων εκπροσώπων της Σχολής του Μονάχου ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House διοργανώνει την εορταστική 50η δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης του την Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016, στο ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki (13ο χλμ. δρόμου Θεσσαλονίκης – Περαίας) στις 20.00 το απόγευμα, απευθύνοντας πρόσκληση σε συλλέκτες και φιλότεχνο κοινό. Το σφυρί πέφτει στις 20.00, οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν μισή ώρα πριν, δηλαδή στις  19.30.

Όλα τα αντικείμενα, έργα κλπ. Lots της δημοπρασίας θα βρίσκονται σε έκθεση από την Κυριακή 10 Ιουλίου στην αίθουσα “Έφεσος” του Hyatt Regency Thessaloniki Hotel κατά τις ώρες 12.00 – 17.00, οπότε το κοινό προσκαλείται από τον οίκο να ξεναγηθεί στην δημοπρατική έκθεση από στελέχη του Οίκου.  

Η δημοπρασία περιλαμβάνει ιστορικά αριστουργήματα της ελληνικής τέχνης, αλλά και νέες, σύγχρονες δημιουργίες με έντονες τις μεταγραφές της εγχώριας λαϊκής κουλτούρας, της γενιάς που καθιέρωσε την Ελληνική Τέχνη στην συνείδηση της υφηλίου και της νεότερης γενιάς που καλείται να α ανανεώσει την ταυτότητα της.

Κορνιζαρισμένος πίνακας,
λάδι σε καμβά,
Τίτλος: Διαφώνιος -Κόκκινη ετικέτα,
υπογραφή: Κωνσταντίνος Ξενάκης.
Διαστάσεις κορνίζας:
78εκ (πλάτος) x 106εκ (ύψος).
Διαστάσεις έργου: 73εκ x 100εκ.
Τιμή εκκίνησης: €1500.  
Στην κονίστρα της κλασσικής Ελληνικής Τέχνης βρίσκονται χαρακτηριστικά ζωγραφικά έργα των Γύζη, Λύτρα, Βολανάκη, Βικάτου, Τσιριγώτη, Ποταμιάνου, Χατζή, Προσαλέντη, Γεραλή, ενώ στους σύγχρονους εγκαθιδρυμένους Έλληνες καλλιτέχνες συγκαταλέγονται  έργα του Τσόκλη, του Ξενάκη, του Μάρθα, του Μανουσάκη, του Κάλφα, του Χάρου, του Μαντζαβίνου, του Βακιρτζή, του Αΐδίνη, κ.α.. όλα τα έργα ξεκινούσε σε κατά το δυνατόν χαμηλές τιμές εκκίνησης, παρέχοντας έτσι την δυνατότητα στην αίθουσα να επανακαθορίσει το κόστος του. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα έργα έχουν πρωταγωνιστήσει σε επιφανείς δημοπρασίες του εξωτερικού στο άμεσο ή μακρυνότερο παρελθόν. Δεν μπορούμε να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στους νέους ανρχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες έργα των οποίων περιλαμβάνει η δημοπρασία. Πρόκειται για τον έντονα ανερχόμενο πατρινό ζωγράφο Ορέστη Διαμάντη, τρία χαρακτηριστικά έργα του οποίου, προερχόμενα από δύο διαφορετικές σειρές δημοπρατούνται μαζί με έργα των Κλογέρη, Άλεξ, Τσακουντή, Βασιλειάδου, Μητρούση, Σαλπιγκίδη και Μεννή.

Εξέχουσα θέση στην δημοπρασία έχουν μερικά φλαμανδικά ζωγραφικά έργα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πίνακα του Franciscus Xaverius με διεθνή πιστοποιητικά και πολύ ιδιαίτερους πίνακες του 17ου και 18ου αιώνα ζωγραφισμένους σε μέταλο.

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν αγγλικά έπιπλα γαλλικά και αγγλικά έπιπλα, αντίκες στυλ και εποχής, ενώ, ως συνήθως στις δημοπρασίες του Οίκου πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκρτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.

Η είσοδος στην δημοπρασία και στην έκθεση είναι ελεύθερη για όλους.



Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.