Thursday, 30 June 2016

Η “Σχολή του Μονάχου” και βαριές υπογραφές της σύγχρονης Ελληνικής τέχνης στο σφυρί

Lot010: Κορνιζωμένη ελαιογραφία σε ξύλο, υπογραφή Κ. Βολανάκης,
Διαστάσεις κορνίζας: 86εκ (πλάτος) x 62εκ (ύψος). Διαστάσεις έργου: 60εκ x 37εκ.
Τιμή εκκίνησης: €25000.  
 Με αιχμή του δόρατος περισσότερα από 50 έργα Ελληνικής Σύγχρονης Τέχνης και  των βασικότερων εκπροσώπων της Σχολής του Μονάχου ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House διοργανώνει την εορταστική 50η δημοπρασία Αντικών, Αντικειμένων και Τέχνης του την Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016, στο ξενοδοχείο Hyatt Regency Thessaloniki (13ο χλμ. δρόμου Θεσσαλονίκης – Περαίας) στις 20.00 το απόγευμα, απευθύνοντας πρόσκληση σε συλλέκτες και φιλότεχνο κοινό. Το σφυρί πέφτει στις 20.00, οι εγγραφές της δημοπρασίας ξεκινούν μισή ώρα πριν, δηλαδή στις  19.30.

Όλα τα αντικείμενα, έργα κλπ. Lots της δημοπρασίας θα βρίσκονται σε έκθεση από την Κυριακή 10 Ιουλίου στην αίθουσα “Έφεσος” του Hyatt Regency Thessaloniki Hotel κατά τις ώρες 12.00 – 17.00, οπότε το κοινό προσκαλείται από τον οίκο να ξεναγηθεί στην δημοπρατική έκθεση από στελέχη του Οίκου.  

Η δημοπρασία περιλαμβάνει ιστορικά αριστουργήματα της ελληνικής τέχνης, αλλά και νέες, σύγχρονες δημιουργίες με έντονες τις μεταγραφές της εγχώριας λαϊκής κουλτούρας, της γενιάς που καθιέρωσε την Ελληνική Τέχνη στην συνείδηση της υφηλίου και της νεότερης γενιάς που καλείται να α ανανεώσει την ταυτότητα της.

Κορνιζαρισμένος πίνακας,
λάδι σε καμβά,
Τίτλος: Διαφώνιος -Κόκκινη ετικέτα,
υπογραφή: Κωνσταντίνος Ξενάκης.
Διαστάσεις κορνίζας:
78εκ (πλάτος) x 106εκ (ύψος).
Διαστάσεις έργου: 73εκ x 100εκ.
Τιμή εκκίνησης: €1500.  
Στην κονίστρα της κλασσικής Ελληνικής Τέχνης βρίσκονται χαρακτηριστικά ζωγραφικά έργα των Γύζη, Λύτρα, Βολανάκη, Βικάτου, Τσιριγώτη, Ποταμιάνου, Χατζή, Προσαλέντη, Γεραλή, ενώ στους σύγχρονους εγκαθιδρυμένους Έλληνες καλλιτέχνες συγκαταλέγονται  έργα του Τσόκλη, του Ξενάκη, του Μάρθα, του Μανουσάκη, του Κάλφα, του Χάρου, του Μαντζαβίνου, του Βακιρτζή, του Αΐδίνη, κ.α.. όλα τα έργα ξεκινούσε σε κατά το δυνατόν χαμηλές τιμές εκκίνησης, παρέχοντας έτσι την δυνατότητα στην αίθουσα να επανακαθορίσει το κόστος του. Σημειώνεται ότι τα περισσότερα έργα έχουν πρωταγωνιστήσει σε επιφανείς δημοπρασίες του εξωτερικού στο άμεσο ή μακρυνότερο παρελθόν. Δεν μπορούμε να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στους νέους ανρχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες έργα των οποίων περιλαμβάνει η δημοπρασία. Πρόκειται για τον έντονα ανερχόμενο πατρινό ζωγράφο Ορέστη Διαμάντη, τρία χαρακτηριστικά έργα του οποίου, προερχόμενα από δύο διαφορετικές σειρές δημοπρατούνται μαζί με έργα των Κλογέρη, Άλεξ, Τσακουντή, Βασιλειάδου, Μητρούση, Σαλπιγκίδη και Μεννή.

Εξέχουσα θέση στην δημοπρασία έχουν μερικά φλαμανδικά ζωγραφικά έργα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πίνακα του Franciscus Xaverius με διεθνή πιστοποιητικά και πολύ ιδιαίτερους πίνακες του 17ου και 18ου αιώνα ζωγραφισμένους σε μέταλο.

Στον τομέα της αντίκας ξεχωρίζουν αγγλικά έπιπλα γαλλικά και αγγλικά έπιπλα, αντίκες στυλ και εποχής, ενώ, ως συνήθως στις δημοπρασίες του Οίκου πολλά αντικείμενα, αντίκες και έργα τέχνης αξίας χιλιάδων ευρώ διατίθενται με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ. Η πρακτική του Οίκου έχει στόχο να εξοικειώσει το κοινό της με την διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία να “χτυπήσει” (δηλαδή να διεκδικήσει) ό,τι επιθυμεί ελεύθερα μέχρι το κόστος που μπορεί να διαθέσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις δημοπρασίες του συγκεκριμένου οίκου η Τιμή Εκκίνησης ταυτίζεται με το Reserve Price, πράγμα μου σημαίνει ότι η όλη διαδικασία είναι διαφανής και δημόσια, χωρίς κρυμμένα όρια πώλησης, ή άλλους περιορισμούς.

Τα αντικείμενα, έργα τέχνης και αντίκες γίνονται διαθέσιμα για επισκόπηση και ηλεκρτρονικά μαζί με τιμές εκκίνησης, λεπτομερείς πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.

Η είσοδος στην δημοπρασία και στην έκθεση είναι ελεύθερη για όλους.



Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Οδηγίες για να έρθετε και κάθε πληροφορία: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ