Saturday, 18 June 2016

8η Εικαστική Έκθεση Ελευσίνας | Ξενοδοχείο 95 εικαστικών δημιουργών

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016 - Ενενηνταπέντε "Ένοικοι"  εισφέρουν ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, βίντεο και φωτογραφίες, ανταλλάσσουν απόψεις και θέτοντας και απαντώντας την ερώτηση "τι είναι ξένο" στο πλαίσιο της 8ης Εικαστικής Έκθεσης Ελευσίνας, σε ένα ιδιότυπο «ΞενοΔοχείο» στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος». Διάρκεια έκθεσης 6 – 26 Ιουνίου. Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Εύη Αθανασίου, Γιάννα Αλεξοπούλου, Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, Αναστασία Αντωνίου, Αλίκη Αρναούτη, Κωνσταντίνος Βερούτης, Παναγιώτης Βρούβας, Εύη Βρυττιά, Γεώργιος Γεωργάρας, Ιωάννα Γεωργιλάκη, Γιώργος Γιαννακάκης, Δικαία Δεσποτάκη, Μαρία Δ. Δούκα, Χαρά Ευθυμιοπούλου, Μαρίβα Ζαχάρωφ, Αριστείδης Ζηνέλης, Καίτη Θεοδωροπούλου–Κοκκαλιάρη, Κωνσταντίνος Καλέσης, Νίκη Καλοπαίδη, Θεανώ Καμπόλη–Κουράση, Βιβή Καρά, Ελένη Κατσαντώνη, Γιώργος Κοκκινιώτης, Μαρία Κομπατσιάρη, Κώστας Κοροβέσης, Λία Κουτελιέρη, Λέτα Κουτσοχέρα, Alexei Kyrilloff, Εύη Κυρώζη, Σύλβια Λαϊνά, Ελένη Λιάσκου, Αγγελική Λόη, Χριστόφορος Μαβίδης, Σταμάτης Μαθές, Σοφία Μανιατάκη, Φανουρία Μάντη, Ευτυχία Μαράνη, Μαρία Μηλιώνη, Σταυρούλα Μητσάκου, Δήμητρα Μουλντή, Ελένη Μπάνου, Σοφία Μπόμπολη, Χαράλαμπος Μυτιληναίος, Μαργαρίτα Νάκα, Βασιλική Ντούζα, Χρήστος Παλαμήδης, Γεύσω Παπαδάκη, Μαίρη Παπακωνσταντίνου, Ελένη Παπανικολάου, Ανάργυρος Πασχάλης, Evi Peterson, Χρυσάνθη Πετρά, Μάρθα Πετράκη, Σύλβια Πετσούρα, Ζωή Πολυχρόνου, Hannie Radstaak, Αλίκη Ρήγου, Χριστίνα Ρήγου, Μαρίνα Ροβίθη, Μαργαρίτα Ρόκα, Χαρά Σαΐτη, Ματίνα Σιώκη, Παναγιώτης Σκουρτσίδης, Ασπασία Σταυροπούλου, Αθηνά Σταύρου, Λαμπρινή Σωτηράκη, Ντίνα Τετράδη – Τασογιαννοπούλου, Εύα Τζαγκαράκη, Καίτη Τσαβαρή, Ιωάννα Τσαχτσιρλή, Γιάννης Τσούμας, Βάσω Φράγκου, Ζωή Φράγκου, Στέφανος Φωλίνας, Πρόδρομος Χαραλαμπίδης, Αθηνά Χατζή, Διονυσία Χριστοδουλοπούλου, Χριστόφορος Χριστοδούλου, Άννα Χριστοφή,
και οι ομάδες: Klik – art | Ανοικτό Εργαστήριο Χαρακτικής Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη. Την έκθεση επιμελείται  η κα. Νάντια Βλαχοπούλου

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο ενός συνεργατικού project κοινωνικής ευαισθητοποίησης πάνω στο φλέγον θέμα του ξεριζωμού των προσφύγων, δεκατρείς μαθητές του Ανοικτού Εργαστηρίου Χαρακτικής Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, που λειτουργεί σε συνεργασία με το ΕΕΤΕ, δημιούργησαν μία σειρά πρωτότυπων χαρακτικών, τα οποία διαθέτουν ανταλλακτικά έναντι ειδών πρώτης ανάγκης, που θα προωθηθούν σε προσφυγικούς καταυλισμούς.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή τις ώρες/μέρες: Τρίτη – Κυριακή 10.00 -13.00 και 18.00 -21.00, και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητείτε στα τηλέφωνα 210 5545460- 210 5565614

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ