Saturday, 18 June 2016

8η Εικαστική Έκθεση Ελευσίνας | Ξενοδοχείο 95 εικαστικών δημιουργών

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016 - Ενενηνταπέντε "Ένοικοι"  εισφέρουν ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, βίντεο και φωτογραφίες, ανταλλάσσουν απόψεις και θέτοντας και απαντώντας την ερώτηση "τι είναι ξένο" στο πλαίσιο της 8ης Εικαστικής Έκθεσης Ελευσίνας, σε ένα ιδιότυπο «ΞενοΔοχείο» στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος». Διάρκεια έκθεσης 6 – 26 Ιουνίου. Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Εύη Αθανασίου, Γιάννα Αλεξοπούλου, Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, Αναστασία Αντωνίου, Αλίκη Αρναούτη, Κωνσταντίνος Βερούτης, Παναγιώτης Βρούβας, Εύη Βρυττιά, Γεώργιος Γεωργάρας, Ιωάννα Γεωργιλάκη, Γιώργος Γιαννακάκης, Δικαία Δεσποτάκη, Μαρία Δ. Δούκα, Χαρά Ευθυμιοπούλου, Μαρίβα Ζαχάρωφ, Αριστείδης Ζηνέλης, Καίτη Θεοδωροπούλου–Κοκκαλιάρη, Κωνσταντίνος Καλέσης, Νίκη Καλοπαίδη, Θεανώ Καμπόλη–Κουράση, Βιβή Καρά, Ελένη Κατσαντώνη, Γιώργος Κοκκινιώτης, Μαρία Κομπατσιάρη, Κώστας Κοροβέσης, Λία Κουτελιέρη, Λέτα Κουτσοχέρα, Alexei Kyrilloff, Εύη Κυρώζη, Σύλβια Λαϊνά, Ελένη Λιάσκου, Αγγελική Λόη, Χριστόφορος Μαβίδης, Σταμάτης Μαθές, Σοφία Μανιατάκη, Φανουρία Μάντη, Ευτυχία Μαράνη, Μαρία Μηλιώνη, Σταυρούλα Μητσάκου, Δήμητρα Μουλντή, Ελένη Μπάνου, Σοφία Μπόμπολη, Χαράλαμπος Μυτιληναίος, Μαργαρίτα Νάκα, Βασιλική Ντούζα, Χρήστος Παλαμήδης, Γεύσω Παπαδάκη, Μαίρη Παπακωνσταντίνου, Ελένη Παπανικολάου, Ανάργυρος Πασχάλης, Evi Peterson, Χρυσάνθη Πετρά, Μάρθα Πετράκη, Σύλβια Πετσούρα, Ζωή Πολυχρόνου, Hannie Radstaak, Αλίκη Ρήγου, Χριστίνα Ρήγου, Μαρίνα Ροβίθη, Μαργαρίτα Ρόκα, Χαρά Σαΐτη, Ματίνα Σιώκη, Παναγιώτης Σκουρτσίδης, Ασπασία Σταυροπούλου, Αθηνά Σταύρου, Λαμπρινή Σωτηράκη, Ντίνα Τετράδη – Τασογιαννοπούλου, Εύα Τζαγκαράκη, Καίτη Τσαβαρή, Ιωάννα Τσαχτσιρλή, Γιάννης Τσούμας, Βάσω Φράγκου, Ζωή Φράγκου, Στέφανος Φωλίνας, Πρόδρομος Χαραλαμπίδης, Αθηνά Χατζή, Διονυσία Χριστοδουλοπούλου, Χριστόφορος Χριστοδούλου, Άννα Χριστοφή,
και οι ομάδες: Klik – art | Ανοικτό Εργαστήριο Χαρακτικής Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη. Την έκθεση επιμελείται  η κα. Νάντια Βλαχοπούλου

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο ενός συνεργατικού project κοινωνικής ευαισθητοποίησης πάνω στο φλέγον θέμα του ξεριζωμού των προσφύγων, δεκατρείς μαθητές του Ανοικτού Εργαστηρίου Χαρακτικής Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη, που λειτουργεί σε συνεργασία με το ΕΕΤΕ, δημιούργησαν μία σειρά πρωτότυπων χαρακτικών, τα οποία διαθέτουν ανταλλακτικά έναντι ειδών πρώτης ανάγκης, που θα προωθηθούν σε προσφυγικούς καταυλισμούς.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή τις ώρες/μέρες: Τρίτη – Κυριακή 10.00 -13.00 και 18.00 -21.00, και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητείτε στα τηλέφωνα 210 5545460- 210 5565614

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.