Wednesday, 18 May 2016

Money Show 2016 | Συνεδριακή Ενότητα "Τέχνη και Επενδύσεις"

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House διοργανώνει συνεδριακή ενότητα με αντικείμενο “Τέχνη και Επενδύσεις” στο πλαίσιο του εγκαθιδρυμένου διεθνούς συνεδρίου Money Show 2016, το οποίο λαμβάνει χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Hyatt Regency Thessaloniki, στην αίθουσα Ballroom I,  και σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε τις εργασίες της, το Σάββατο 21 Μαΐου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00).

Στην συνεδριακή ενότητα θα τοποθετηθούν επί του θέματος 9 διακεκριμένοι σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς ομιλητές. Θα τοποθετηθούν οι:

- Σταύρος Μυρωνίδης, Ιδρυτής & CEO Myrό Antiques House & Greek Marble Initiative
- Πάρης Καπράλος, Διευθυντής τμήματος Τέχνης του Myrό Antiques House & Επιμελητής της Myrό Gallery
- Στέργιος Κουκούδης, Partner Καζαντζίδης - Κουκούδης & Συνεργάτες Law Firm
- Φώτης Κίτσιος, Επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
- Γιαννάκης Ιωάννου, Ιδρυτής & CEO, Pindaros  Travel Ltd.
- Νίκος Γρηγοριάδης, Managing Director GHotels
- Κωνσταντίνος Μωραΐτης, CEO της Condito SA
- Λευτερης Τριανταφυλλου Διευθυντης Επισιτιστικων Καταστηματων - Food and Beverage Manager / Regency Casino Thessaloniki
- Αναστασία Γραμματικάκη - Αλεξίου, Ομότιμος Καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης & Διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Art, Law and Economy του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος


Την ενότητα συντονίζει ο Οικονομολόγος και Art Dealer κ. Θάνος Λούδος.



Οι ομιλητές προέρχονται από διαφορετικά background, είναι στελέχη, επιχειρηματίες, επενδυτές και συλλέκτες τέχνης, με πολύ διαφορετικά ακαδημαϊκά αντικείμενα, εξυπηρετώντας έτσι τους στόχους της συνεδριακής ενότητας να προσφέρει μία ολιστική προσέγγιση του  περιβάλλοντος της Σύγχρονης Τέχνης, των επενδυτικών ευκαιριών που αντιπροσωπεύει και των υπηρεσιών και ασφαλιστικών δικλείδων που έχει στην διάθεση του ο σύγχρονος συλλέκτης και επενδυτής. Παρά τον τίτλο της, η συνεδριακή ενότητα δεν απευθύνεται μονάχα στους επενδυτές, και τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες του χώρου της τέχνης, αλλά και τους παραγωγούς της -τους εικαστικούς καλλιτέχνες τους οποίους στοχεύει να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του οικοσυστήματος της αγοράς.

Οι ομιλητές θα τοποθετηθούν με εξαιρετικά σύντομες ομιλίες 5-10 λεπτά στα θέματα που εξειδικεύονται, αφήνοντας περιθώριο για ερωτήσεις και συζήτηση. Η Συνεδριακή Ενότητα “Τέχνη και Επενδύσεις" θα διαρκέσει 2 ώρες.

Η είσοδος τόσο στο Συνέδριο Money Show 2016 όσο και στην Συνεδριακή Ενότητα είναι Ελεύθερη για το κοινό.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ