Wednesday, 18 May 2016

Money Show 2016 | Συνεδριακή Ενότητα "Τέχνη και Επενδύσεις"

Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό Antiques House διοργανώνει συνεδριακή ενότητα με αντικείμενο “Τέχνη και Επενδύσεις” στο πλαίσιο του εγκαθιδρυμένου διεθνούς συνεδρίου Money Show 2016, το οποίο λαμβάνει χώρα στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Hyatt Regency Thessaloniki, στην αίθουσα Ballroom I,  και σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε τις εργασίες της, το Σάββατο 21 Μαΐου 2016 στις οκτώ το βράδυ (20.00).

Στην συνεδριακή ενότητα θα τοποθετηθούν επί του θέματος 9 διακεκριμένοι σε διαφορετικούς τομείς της αγοράς ομιλητές. Θα τοποθετηθούν οι:

- Σταύρος Μυρωνίδης, Ιδρυτής & CEO Myrό Antiques House & Greek Marble Initiative
- Πάρης Καπράλος, Διευθυντής τμήματος Τέχνης του Myrό Antiques House & Επιμελητής της Myrό Gallery
- Στέργιος Κουκούδης, Partner Καζαντζίδης - Κουκούδης & Συνεργάτες Law Firm
- Φώτης Κίτσιος, Επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
- Γιαννάκης Ιωάννου, Ιδρυτής & CEO, Pindaros  Travel Ltd.
- Νίκος Γρηγοριάδης, Managing Director GHotels
- Κωνσταντίνος Μωραΐτης, CEO της Condito SA
- Λευτερης Τριανταφυλλου Διευθυντης Επισιτιστικων Καταστηματων - Food and Beverage Manager / Regency Casino Thessaloniki
- Αναστασία Γραμματικάκη - Αλεξίου, Ομότιμος Καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης & Διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Art, Law and Economy του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος


Την ενότητα συντονίζει ο Οικονομολόγος και Art Dealer κ. Θάνος Λούδος.



Οι ομιλητές προέρχονται από διαφορετικά background, είναι στελέχη, επιχειρηματίες, επενδυτές και συλλέκτες τέχνης, με πολύ διαφορετικά ακαδημαϊκά αντικείμενα, εξυπηρετώντας έτσι τους στόχους της συνεδριακής ενότητας να προσφέρει μία ολιστική προσέγγιση του  περιβάλλοντος της Σύγχρονης Τέχνης, των επενδυτικών ευκαιριών που αντιπροσωπεύει και των υπηρεσιών και ασφαλιστικών δικλείδων που έχει στην διάθεση του ο σύγχρονος συλλέκτης και επενδυτής. Παρά τον τίτλο της, η συνεδριακή ενότητα δεν απευθύνεται μονάχα στους επενδυτές, και τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες του χώρου της τέχνης, αλλά και τους παραγωγούς της -τους εικαστικούς καλλιτέχνες τους οποίους στοχεύει να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του οικοσυστήματος της αγοράς.

Οι ομιλητές θα τοποθετηθούν με εξαιρετικά σύντομες ομιλίες 5-10 λεπτά στα θέματα που εξειδικεύονται, αφήνοντας περιθώριο για ερωτήσεις και συζήτηση. Η Συνεδριακή Ενότητα “Τέχνη και Επενδύσεις" θα διαρκέσει 2 ώρες.

Η είσοδος τόσο στο Συνέδριο Money Show 2016 όσο και στην Συνεδριακή Ενότητα είναι Ελεύθερη για το κοινό.

Σχετικά με τον Οίκο
Ο Οίκος Δημοπρασιών Myrό  Antiques House προσπαθεί μέσα από τις Δημοπρασίες και τα events που οργανώνει, να εδραιώσει και στην Βόρεια Ελλάδα τον θεσμό της Δημοπρασίας, όπως αυτή εννοείται και πραγματοποιείται σε χώρες του εξωτερικού, αλλά και ως απάντηση στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής. Η εταιρεία ηγείται ενός συνόλου δραστηριοτήτων ανάπτυξης, παραγωγής και προβολής ποιοτικής σύγχρονης τέχνης  (μέσω της Myrό Gallery, της πλατφόρμας γλυπτικής Greek Marble Initiative και Διεθνών Συμποσίων που φιλοξενεί και διοργανώνει) και να αναδείξει την Ελλάδα διεθνώς μέσω δραστηριοτήτων Real Estate που περιλαμβάνουν την την δημιουργία ειδικής πλατφόρμας για την διάθεση διακεκριμένων ακινήτων και νησιών από ιδιώτες. Ο Οίκος βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο του δρόμου Σουρωτής – Αγίου Αντωνίου, στην Σουρωτή Θεσσαλονίκης. Περισσότερες πληροφορίες: www.myroauctions.gr

EDITO Οκτωβρίου 2016 | Το Αύριο και το Σήμερα της Τέχνης στην Ελλάδα

Γιώργος Καραφωτιάς, Άτιτλος πίνακας, Λάδι σε καμβά.
H Ελλάδα παρουσιάζει πλέον σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό στις εικαστικές τέχνες, το οποίο δυστυχώς παραμένει υποπροβεβλημένο, σε σύγκριση με άλλα είδη καλλιτεχνικής παραγωγής. Συν τω χρόνω οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες διαμορφώνουν αυτό που ονομάζουμε νέα Ελληνική εικαστική ταυτότητα. Το ζήτημα τώρα είναι η επαρκής υποστήριξη της. Μέσα σε μια εξαιρετικά μικρή και καθόλου αναπτυγμένη αγορά, οι νέοι έλληνες εικαστικοί  καλλιτέχνες συχνά ασφυκτιούν.

- "Κρίση",  θα πείτε και θα γυρίσετε στο άλλο πλευρό. Εδώ όμως θα έχετε κάνει μεγάλο λάθος, και ο ύπνος σας δεν πρέπει να είναι καθόλου γαλήνιος, διότι σύντομα θα αντικρύσετε μία στείρα έρημο, και, το χειρότερο είναι, πως δεν θα πρόκειται για έναν εφιάλτη, αλλά για μια πραγματικότητα χωρίς προηγούμενο. Μάλιστα, αυτό το ενδεχόμενο καθίσταται πιο τραγικό, αν αναλογιστείτε  την ποιοτική αναβάθμιση των νεότερων Ελλήνων καλλιτεχνών. Σε αυτή έχουν συμβάλει τόσο οι Σχολές Καλών Τεχνών της χώρας, και νεότεροι σε ηλικία καθηγητές που είναι μέλη ΔΕΠ και διαδάσκοντες, όσο και ιδιωτικά ιδρύματα με σημαντική δράση με υποτροφίες και προγράμματα, που βελτίωσαν θεαματικά τις "παραστάσεις", το γνωσιακό και το εμπειρικό επίπεδο των νέων Ελλήνων καλλιτεχνών.

Μόλις όμως οι σπουδές ολοκληρωθούν, ο νέος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης έχει να αντιμετωπίσει μία ζοφερή πραγματικότητα. Ο χώρος της τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει τους μηχανισμούς να προβάλλει νέο και μη ήδη εγκαθιδρυμένο περιεχόμενο από την πρώτη δεκαετία της χιλιετίας και εξής. Οι ελάχιστες χιλιάδες αποδεδειγμένοι φιλότεχνοι, και οι λίγες εκατοντάδες μικρότεροι ή μεγαλύτεροι, πλην όμως σοβαροί συλλέκτες, δεν επαρκούν για να συντηρήσουν, πόρρω δε μάλλον, για να αναπτύξουν την εγχώρια αγορά. Αυτό που προβάλλεται ως εκλεκτικισμός από πολλούς, είναι πρόφαση εν αμαρτίαις και όχι επιλογή: η κεντρική σκηνή της Τέχνης στην Ελλάδα δεν έχει ισχυρό έρεισμα σε "λίγους και καλούς", αλλά  μικρή αποδοχή από όλους. Ελθούσης της κρίσης η αγορά δεν στέναξε, διότι δεν πρόλαβε ούτε στεναγμό να βγάλει! Άλλωστε, ήταν ήδη ημιθανής χτυπημένη από την διεθνοποίηση των αγορών, την αυξημένη προσβασιμότητα όσων πραγματικά αναζητούν και συλλέγουν τέχνη σε πηγές στο εξωτερικό, και βρίσκουν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Εδώ και 5-7 χρόνια είναι πανεύκολο να εντοπίσεις εκλεκτή τέχνη στο Facebook, στην πλατφόρμα Saatchi, στο Behance Network ή/και αλλού, να μάθεις και να κανονίσεις την επίσκεψη σου στις μεγαλύτερες Art Fairs του  κόσμου, να αποκτήσεις τέχνη είτε για ευχαρίστηση, είτε ως επενδυτικό αγαθό, ορθολογικά τεκμηριωμένη και επαρκώς πιστοποιημένη.

Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ.