Saturday, 14 May 2016

Απόστολος Ντελάκος: do objects stay / μένουν τα αντικείμενα

Σάββατο 14 Μαΐου 2016 - Μέχρι τις 25 Μαΐου διαρκεί η ενδιαφέρουσα έκθεση που παρουσιάζει η CASK στην Λάρισα. Πρόκειται για την τρίτη ατομική έκθεση του Απόστολου Ντελάκου “do objects stay / μένουν τα αντικείμενα”, που δημιουργήθηκε για την γκαλερί, σε συνεργασία με τη συλλογή Ιωάννη Κυπαρισσούς.  Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί αντικείμενα της συλλογής, αντίκες, κεραμικά και μικρογλυπτά από ημιπολύτιμους λίθους, εντάσσοντας τα στη δουλειά του είτε ως καθεαυτά εκθέματα που συνυπάρχουν με τα έργα του, είτε ως αφορμή για τη δημιουργία νέων έργων.  Κεραμικά, κυρίως πορσελάνες, επιζωγραφισμένες εκτυπώσεις φωτογραφιών αντικειμένων και αντίκες οργανώνονται από τον Απόστολο Ντελάκο σε μια προσωπική αφήγηση.

Ο Απόστολος Ντελάκος αποφοίτησε το 2006 από την Σχόλη Gerrit Rietveld Academie του Άμστερνταμ, από το τμήμα Visual Arts. Συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Sandberg Institute, τμήμα Autonomous Applied Arts από όπου αποφοίτησε το 2010.  Έχει πραγματοποιήσει 2 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 35 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Άμστερνταμ, Ρόττερνταμ, Βερολίνο, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη, Ξούτζου Κίνα, Αθήνα κ.α.).  Έχει αποσπάσει τα βραβεία: “Edith van der Aa”// βραβείο καλύτερου graduation project από τη Gerrit Rietveld Academie το 2006 και το “Βραβείο DMY”// βραβείο καλύτερης ομαδικής παρουσίασης design project στο DMY-Festival Βερολίνο, 2009. Η βράβευση από το DMY συνοδεύτηκε από έκθεση την ίδια χρονιά στο Bauhaus Archiv Museum του Βερολίνου.  Εργάζεται ως εικαστικός, ως διδάσκων εργαστηρίου στο Μ.Π. “Μετα_Βιομηχανικός Σχεδιασμός” του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ως εκπαιδευτικός στο κ.δ.α.π. Νεάπολης της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Βόλου. Zει και εργάζεται μεταξύ Βόλου και Αθήνας.

do objects stay / μένουν τα αντικείμενα
Απόστολος Ντελάκος
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Ψυχούλης
διάρκεια έκθεσης: 06 έως 25 Μαΐου 2016
εγκαίνια έκθεσης: 06 Μαΐου 2016, 9 μ.μ.

Info:

CASK gallery
Όσσης 3, 41221, Λάρισα
τηλ. 2410255188

EDITO | Ο ρόλος και η επίδραση του Εικαστικού Επιμελητή

Ο γράφων, ως επιμελητής της έκθεσης
του ζωγράφου Μιχάλη Τσίνογλου
στην Myrό Gallery, τον Οκτώβριο του 2016,
στην διάρκεια του στησίματος,
φωτογραφημένος από τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
©Φωτογραφία: Μιχάλης Τσίνογλου,
All rights reserved, 2016.

Ο ρόλος του Επιμελητή και της εικαστικής επιμέλειας έχει παραμείνει σε ένα καθεστώς θολής αιώρησης στο κενό στην Ελλάδα σήμερα, με αποτέλεσμα πολλά να λέγονται, λίγα να γράφονται και σε πολλές ασυμφωνίες να οδηγούν. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θεωρώ άστοχο να ασχοληθώ με το τι είναι και τι δεν είναι Επιμέλεια -όπως άλλωστε θα ήταν εξίσου άστοχο να ασχοληθεί κάποιος με το τι είναι και τι δεν είναι Τέχνη. Θα ασχοληθώ με το τι μπορεί να κάνει ο Επιμελητής σήμερα και τι μπορεί να περιμένει καθένας από αυτόν στην Ελλάδα· διότι η αποτελεσματικότητα κάθε επαγγελματικής ενασχόλησης, δεν είναι διάφορη από τις δυνατότητες του ευρύτερου χώρου της  Τέχνης και την ωρίμανση του χρόνου που λαμβάνει χώρα η δραστηριότητα.

Ορισμένως, ο ρόλος της Επιμέλειας είναι να φροντίζει για μια ορθή πρόσληψη του συνόλου του εννοιολογικού περιεχομένου μιας έκθεσης αδιαχώριστα μαζί με τις αισθητικές επιλογές και τα επιδραστικά στοιχεία που επιλέγει για τα έργα του ο καλλιτέχνης απευθυνόμενος στο κοινό του, ειδικό ή/και γενικό. Ο  ρόλος της Επιμέλειας μιας σειράς έργων περιλαμβάνει την Έκθεση και Τεκμηρίωση τους με στόχο την καλύτερη πρόσληψη τους από το γενικότερο, και όχι μόνο το στενοκέφαλα εννοούμενο σαν  “φιλότεχνο” κοινό. Σε αυτό το σημείο ο ρόλος του Επιμελητή είναι καίριος, καθώς ουσιαστικά χτίζει γέφυρες και εισάγει στην ουσία του έργου του καλλιτέχνη και των έργων που αποτελούν την Έκθεση τους θεατές του με το Επιμελητικό Κείμενο. Πέραν του Επιμελητικού Κειμένου,  σημαντική θεωρείται η Επιλογή Έργων που θα εκτεθούν και η Χωροθεσία των έργων Τέχνης στον δεδομένο χώρο της έκθεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις το ύφος ή/και το περιεχόμενο έργων που έχουν παραχθεί την ίδια χρονική περίοδο δεν εντάσσονται αρμονικά σε μια σειρά έργων που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο, συνεπώς η έκθεση τους τείνει να αποπροσανατολίζει ή να αντιτίθεται στο “σώμα” της σειράς, οπότε η συνέκθεση με τα υπόλοιπα έργα κρίνεται από την Επιμελητή ότι θα συμβάλλει αρνητικά στην πρόσληψη των έργων του καλλιτέχνη· τότε τα συγκεκριμένα έργα αποβάλλονται από την ύλη της έκθεσης. Ακολουθεί η Χωροθεσία των έργων τέχνης. Στον αντίποδα, ο καλλιτέχνης βρίσκεται συχνά σε μειονεκτική θέση ως προς την χωροθέτηση της έκθεσης του για ψυχολογικούς λόγους που σχετίζονται με αυτό που ξέρει για τα έργα έναντι της πρόσληψης τους από έναν λιγότερο διαμεσολαβημένο θεατή. Επιπρόσθετα θεωρείται σημαντικό αφενός να περιοριστεί η “συνομιλία” των έργων με δομικά στοιχεία του χώρου, αφετέρου η παρουσίαση τους να είναι ισορροπημένη, και, συχνά, να εκφέρεται αρμονικά ως προς  την θέαση του.


Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ